دانلود پاورپوینت تئوری مدیریت کلاسیک ۴۸ اسلاید ppt
مفاهیم
تئوری: یک توضیح برای ” چطور یا چرا ” رخ دادن چیزی.
مدیریت: فرآیندی که طی آن تصمیمگیری در سازمانها صورت میپذیرد.
سازمان: از نقطه نظر علم مدیریت، تشکیلات اداره امور یک گروه انسانی. (رسمی، غیر رسمی)
سازمان رسمی: عبارت است از اختیارات مقامات و روابط آنها با کارکنان برحسب مقررات و قواعد وضع شده.
سازمان غیر رسمی: از گروهها و افرادی به وجود میآید که در درون یک سازمان رسمی دارای روابط شخصی و اجتماعی بین خود هستند.
مراحل توسعه مدیریت
نخستین نظریات
دورهی کلاسیک ها
عصر نئوکلاسیکها
علوم رفتاری
نهضت نوین مدیریت
طبقه بندی های افکار مدیریت توسط رابینز
دیدگاه های قبل از کلاسیک
تمامی مسائل مدیریتی مطرح از ابتدای تاریخ بشر تا سال ۱۹۱۰ در این قسمت طبقهبندی میشود.
مسائلی نظیر سیستمهای اداری و مدیریتی سومری ها، مصری ها، ایرانیان باستان و مواردی نظیر ساخت تخت جمشید ایران، اهرام ثلاثه مصر، دیوار چین در این حوزه طبقهبندی میشود.
شخصیتهای زیر از تأثیر گذارترین افراد دوره قبل از کلاسیک هستند:
چارلز بابیچ، مخترع ماشینحساب مکانیکی و اولین شخصی است که به تأثیر محیط در سازمان اشاره کرده.
هنری تاون، کسی که اولین مطالعات مربوط به تأثیر محیط کاری بر عملکرد کارکنان توسط وی انجام گرفته است.
آدام اسمیت ، که به پدر علم اقتصاد مشهور است و برای اولین بار موضوع تقسیم کار در سازمان را مطرح نمود.
پیتر دراکر نیز از بزرگترین نظریهپردازان مدیریت است.
فهرست
مفاهیم
مراحل توسعه مدیریت
دیدگاههای قبل از کلاسیک
نظریه چارلز بابیج
نظریه ادام اسمیت
تئوری کلاسیک مدیریت
اصول بنیادی
تئوری بروکراسی وبر
تئوری اداری فایول
تفاوت نظریه فایول با بروکراسی وبر
امرسون و ۱۲ اصل کارایی
تئوری مدیریت علمی تیلور
گیلبرت ها و نظریه مدیریت علمی
هنری گانت و مدیریت علمی انسانی شده
تفاوت تئوری تیلور با دو تئوری قبل
گیولیک و ارویک و POSDCORB
انتقادهای کلی بر نظریه مدیریت کلاسیک
نتیجه گیری
منابع
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 48
مطالب مرتبط