شرح وظایف معاونین مجتمع های آموزشی و پرورشی

شرح وظایف معاونین مجتمع های آموزشی و پرورشی
باسمه تعالی
شما را به نظم و تقوا در کارهایتان توصیه می کنم . امام علی(ع)  
شرح وظایف  معاون آموزشی مجتمع آموزشی و پرورشی
ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما در نظام  تعلیم و تربیت امید است با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی تحت نظارت مدیر مجتمع عهده دار وظایف مشروحه ذیل باشید :

۱٫ فراهم سازی الگوهای روش تدریس ، فنون کلاس داری ، طراحی و برنامه ریزی درسی ، آموزشی و پرورشی ، ارتقاء فرآیند یاددهی ، روش های تهیه طرح درس و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی به معاون  اموزگاران و معلمین کم سابقه و نیازمند راهنمایی و کمک .

۲٫ برنامه ریزی جهت استفاده از امکانات مدارس تحت پوشش ( مانند لوازم سمعی و بصری ، رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه و … ) به صورت یکپارچه به منظور استفاده بهینه از امکانات .

۳٫ انجام و تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان در پایان هر دوره .

۴٫ تعامل ، پاسخ گویی به مراجعات و سوالات مراجعین و والدین دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی ، پرورشی ، مشاوره ای و اداری آنان .

۵٫ ارائه گزارش دوره ای و لازم به واحد ها و مسئولین آموزش و پرورش منطقه.

۶٫ تهیه دفاتر و اسناد هزینه مالی مجتمع و مدارس تحت پوشش مطابق قوانین و مقررات مربوط.

۷٫ ارائه گزارش به مسئولین ذی ربط در خصوص مسائل امنیتی ، تعمیرات ، توسعه و … که لازم است جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و یا توسعه امر آموزش و پرورش صورت پذیرد .

۸٫ ثبت اطلاعات آماری مورد نیاز در قالب فرم های مربوط در سامانه بکفای تحت وب .

۹٫ همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین مجتمع آموزشی و پرورشی مربوط در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش اموزان و اولیای انها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مجتمع .

۱۰٫ ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعداد های مختلف دانش آموزان مدارس مجتمع متناسب با تفاوت های فردی آنها .

۱۱٫ تهیه و اجرای برنامه های سالانه آموزشی مدارس مجتمع با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء ، کارکنان و دانش آموزان  .

۱۲٫نظارت بر امور تهیه و تنظیم برنامه های هفتگی مدارس مجتمع بر اساس جدول مواد درسی برنامه مصوب و مطابق با دوره یا دوره های تحصیلی مربوط و سازماندهی نیروی انسانی بر اساس ضوابط و متناسب با برنامه ها .

۱۳٫ همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب  .

۱۴٫ ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدارس مجتمع در اجرای صحیح وبه موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی براساس ضوابط و مقررات  .

۱۵٫ نظارت بر حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدارس مجتمع و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر مجتمع به منظور تقدیر و تشویق آنها.

۱۶٫ همکاری در تهیه ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر مجتمع .

۱۷٫ همکاری در تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان .

۱۸٫ همکاری در مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدارس مجتمع و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان .

۱۹٫ ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدارس مجتمع و مراقبت بر اجرای صحیح وظایف آنان .

۲۰٫ حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط .

۲۱٫ همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش اموزی و …) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورتجلسات مربوط.

۲۲٫ همکاری با مدیر مجتمع در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدارس مجتمع و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی .

۲۳٫ همکاری در برنامه ریزی ، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مجتمع آموزشی و پرورشی مطابق ضوابط و مقررات مربوط .

۲۴٫  اجرای بخشنامه ها ، دستورالعمل ها  ، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ، و … ارجاعی از سوی مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی در چارچوب وظایف محوله .

۲۵٫ همکاری با مدیر و معاونین مجتمع در استفاده بهینه از منابع مالی .

۲۶٫ تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدارس مجتمع آموزشی و پرورشی با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر مجتمع .

۲۷٫ بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های مدارس مجتمع .

۲۸٫ انجام کلیه امور مربوط به کار با سامانه های الکترونیکی ( بکفای تحت وب ، دانش اموزی و … ) .

۲۹٫ انجام بازدیدهای دوره ای از مدارس تحت پوشش مجتمع و انجام وظایف مربوط و ارائه گزارش مکتوب به مدیر مجتمع .

۳۰٫ انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .

******************************

شرح وظایف معاون پرورشی مجتمع آموزشی و پرورشی

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما در نظام  تعلیم و تربیت امید است با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی تحت نظارت مدیر مجتمع عهده دار وظایف مشروحه ذیل باشید :

۱٫ همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین مجتمع آموزشی و پرورشی مربوط در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش اموزان و اولیای انها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مجتمع .

۲٫حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط و انجام امور پرورشی و تربیت بدنی مدرسه که نیازمند پیگیری باشد .

۳٫ تهیه برنامه  سالانه پرورشی و تربیت بدنی مدارس مجتمع از طریق مشارکت شوراها و انجمن های رسمی مدرسه ، کارکنان ، اولیاء و دانش آموزان و ارائه به مدیر مجتمع جهت تصویب در شورای مدرسه و اطلاع رسانی به موقع به مدارس تحت پوشش ، کارکنان ، دانش آموزان و اولیا آنها.

۴٫ توسعه مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های آموزشی و پرورشی ، گردهمایی ها ، جشنواره ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان مطابق ضوابط و مقررات .

۵٫ تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی مجتمع و مدارس تحت پوشش با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر مجتمع .

۶٫ همکاری جهت برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدرسه برای ایفای نقش تربیتی .

۷٫ همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب  .

۸٫ فعال نگه داشتن برنامه های پرورشی و تربیت بدنی به ویژه در صورت عدم حضور کارکنان پرورشی و تربیت بدنی مجتمع  .

۹٫ نظارت بر حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدارس مجتمع و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها درحوزه پرورشی و تربیت بدنی بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر مجتمع به منظور تقدیر و تشویق آنها.

۱۰٫ انجام مسئولیت های مدیر در زمینه امور پرورشی و تربیت بدنی مجتمع در غیاب وی و بر اساس اختیارات تفویض شده .

۱۱٫برنامه ریزی به منظور برگزاری شوراها و جلسات پرورشی و تربیت بدنی و سایر جلسات مربوط به وظایف شغلی .

۱۲٫ جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدارس تحت پوشش مجتمع برای ایفای نقش پرورشی آنان .

۱۳٫ جلب مشارکت فعال دانش آموزان و ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با آنها به ویژه از طریق تشکل های دانش آموزی به منظور شرکت در فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی .

۱۴٫ همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش اموزی و …) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء .

۱۵٫ نظارت بر اجرا و ارزشیابی برنامه و فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی مدارس تحت پوشش مجتمع .

۱۶٫ اطلاع رسانی و اجرای بخشنامه ها ، دستورالعمل ها  ، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ، و … ارجاعی از سوی مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی در چارچوب وظایف محوله .

۱۷٫ تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدارس مجتمع آموزشی و پرورشی با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر مجتمع .

۱۸٫ بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های مدارس مجتمع .

۱۹٫ برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت و تعامل موثر با والدین با همکاری انجمن اولیاء و مربیان  .

۲۰٫ نظارت و پیگیری بر امور راهنمایی و مشاوره با همکاری معاونین مربوطه  .

۲۱٫ برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت ها و امور مربوط به فضاهای پرورشی و تربیت بدنی ( نمازخانه ، کتابخانه ، واحد سمعی و بصری و … ) مدارس مجتمع و توسعه و تجهیز آنها.

۲۲٫ برنامه ریزی و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر مدارس تحت پوشش مجتمع نظیر مراسم آغازین ، مناسبت ها ، ایام ا… ، نماز جماعت ، فعالیت های گروهی و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی با همکاری تشکل های دانش آموزی .

۲۳٫ انجام بازدیدهای دوره ای از مدارس تحت پوشش مجتمع و ارائه گزارش مکتوب به مدیر مجتمع .

۲۴٫ انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .

**************************

شرح وظایف معاون اجرایی مجتمع آموزشی و پرورشی

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما در نظام  تعلیم و تربیت امید است با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی تحت نظارت مدیر مجتمع عهده دار وظایف مشروحه ذیل باشید :

۱٫ همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین مجتمع آموزشی و پرورشی مربوط در فراهم سازی زمینه لازم جهت نحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش اموزان و اولیای انها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مجتمع .

۲٫ ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعداد های مختلف دانش آموزان مدارس مجتمع متناسب با تفاوت های فردی آنها .

۳٫ همکاری در برنامه ریزی سالانه آموزشی معاونان مدارس مجتمع با رعایت ضوابط و از طریق مشارکت اولیاء ، کارکنان ، دانش اموزان .

۴٫همکاری در برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدارس مجتمع برای ایفای نقش تربیتی .

۵٫ همکاری در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه جهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی بر اساس ضوابط و مقررات

۶٫ همکاری در جهت حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر مجتمع به منظور تقدیر و تشکر .

۷٫ همکاری در برنامه ریزی ، نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر مدارس مجتمع نظیر مراسم آغازین ، مناسبت ها ، ایام ا… ، نماز جماعت  فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، بازدید ها و اردوهای اموزشی و پرورشی .

۸٫ توسعه مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های مربوط ، گردهمایی ها ، جشنواره ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان مجتمع مطابق ضوابط و مقررات .

۹٫ همکاری در تهیه ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر مجتمع .

۱۰٫ تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان .

۱۱٫ مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدارس مجتمع و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان .

۱۲٫ همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش اموزی و …) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورتجلسات مربوط.

۱۳٫ همکاری با مدیر مجتمع در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدارس مجتمع و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی .

۱۴٫ برنامه ریزی ، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مجتمع آموزشی و پرورشی مطابق ضوابط و مقررات مربوط .

۱۵٫ اطلاع رسانی و اجرای بخشنامه ها ، دستورالعمل ها  ، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ، و … ارجاعی از سوی مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی در چارچوب وظایف محوله .

۱۶٫ تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدارس مجتمع آموزشی و پرورشی با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر .

۱۷٫ بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های مدارس مجتمع .

۱۸٫تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان مدارس مجتمع برابر مقررات و در زمان مقرر.

۱۹٫ تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال و وسایل مدرسه در صورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات .

۲۰٫ پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به والدین ، دانش آموزان ، کارکنان و سایر مراجعین برابر ضوابط و مقررات .

۲۱٫ انجام کلیه امور مربوط به کار با سامانه های الکترونیکی ( بکفای تحت وب ، دانش اموزی و … )

۲۲٫ انجام بازدیدهای دوره ای از مدارس تحت پوشش مجتمع و انجام وظایف مربوط .

۲۳٫ انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .

شرح وظایف معاون فن آوری آموزشی

شاغل در این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی تحت نظارت مدیر عهده دار       وظایف ذیل می باشد:

–  همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهدف مصوب دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیای آن ها و با بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه.

– همکاری با سایر معاونین و کارکنان آموزشگاه در جهت بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه

– ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آنها.

– همکاری در تهیه برنامه های سالانه آموزشی با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء، کارکنان و دانش آموزان

– همکاری در تهیه برنامه هفتگی بر اساس جدول مواد درسی برنامه مصوب و مطابق با دورهای تحصیلی مربوط و سازماندهی نیروی انسانی بر اساس ضوابط و متناسب با برنامه ها.

– همکاری در برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدرسه برای ایفای نقش تربیتی.

– همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آئین نامه انضباطی مصوب

– تلاش در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه در اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت هی آموزشی بر اساس ضوابط و مقررات.

– همکاری درنظارت بر جهت حسن اجرای انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آن ها بر اساس ضوابط، همچنین شناسائی کارکنان کوشا، ساعی، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آن ها.

– همکاری در برنامه ریزی ، نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر نظیر مراسم آغازین، مناسبت ها، ایام ا…، نماز جماعت، فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی.

– همکاری در تأمین شرایط مناسب بهداشتی(عمومی، فردی و محیطی) و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و اقدام در جهت پیشگیری از بیماری ها، سوانح و حوادث احمتمای و مقابله با آن ها و نیز مراقبت از تغذیه میان وعده دانش آموزان.

– همکاری در ایجاد تعامل بین همکاران، دانش آموزان و اولیای آن ها به منظور توسعه مهارت های زندگی مبتنی بر اخلاق و رفتار اسلامی.

– توسعه  مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های مربوط، گردهمائی ها ، جشنواره ها و جلسات مرتبط مطابق ضوابط و مقررات.

– همکاری در تهیه، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان جهت ارائه به مدیر.

– ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدرسه و مراقبت در اجرای صحیح وظایف آنان.

– حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط.

– همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط(گروه های آموزشی و شوراهای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای معلمان و شورای دانش آموزی و…) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صوت جلسات مربوط.

– همکاری با مدیر در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز، توسعه و حفظ و نگهداری اموال، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی.

– همکاری در برنامه ریزی، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط.

– همکاری جهت مراقبت بر تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان برابر مقررات و در زمان مقرر.

– اجرای بخشنامه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها،شییوه نامه ها و… ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله.

– تحویل اسناد و صورت اموال و وسایل مربوط۰سایت رایانه،آزمایشگاه و کارگاه) در صورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات.

– تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط و ارائه به مدیر.

– پاسخگوئی و اطلاع رسانی به موقع به والدین، دانش آموزان، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه برابر ضضوابط و مقررات.

– بررسی، مطالعه، تحقیق و پ‍وهش به منظور کسب مهارت های لازم و ارتقای علمی جهت ارائه راهکارهی مناسب در زمینه شغل مورد تصدی.

– ساماندهی و نظارت بر عملکرد تجهیزات حرارتی، برودتی، ایمنی و امنیتی، روشنایی، الکتریکی و مکانیکی سایت رایانه، کارگاه و آزمایشگاه مدرسه و ارائه گزارش لازم به مدیر در جهت رفع نقص موجود و افزایش ضریب ایمنی آن ها به منظور حفاظت از اموال دولتی و جلوگیری از وقایع احتمالی.

– نظارت بر وضعیت رایانه ها، سروِر و سایر تجهیزات موجود در سایت رایانه و تلاش در رفع عیوب موجود در سیستم ها و ارائه گزارش به مدیر در خصوص رفع عیب هایی که نیاز به حضور کارشناس را دارد.

– نصب و راه اندازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و بروز رسانی سیستم عامل ها، اتصال به اینترنت و یا سایر شبکه های مجاز اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به نحوی که سایت رایانه همواره قابلیت استفاده حداکثری را برای دانش آموزان و معلمین داشته باشد.

– تهیه آرشیو منظم و منسجم و نگهداری مناسب از نرم افزار و محتواهای آموزشی و پرورشی مجاز(معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش) به نحوی که دانش آموزان و معلمین بتوانند به آن دسترسی آسان داشته و از آن استفاده نمایند.

– نصب ویروس یاب و سایر ابزارهای کنترلی بر روی سیستم های مدرسه  و سایت رایانه و بروز رسانی آن ها.

– نظارت، بروز رسانی اخبار و اطلاعات، حفظ و نگهداری محتواهای موجود در وب سایت مدرسه به نحوی که  همواره به روز و فاقد هرگونه اشکال فنی و یا محتوائی باشد.

– دقت و اطمینان از ضریب ایمنی وب سایت و امنیت اطلاعات اختصاصی مدرسه، دانش آموزان و… که بر روی وب سایت مدرسه قرار می گیرد به نحوی که افراد غیر نتوانند به این اطلاعات دسترسی ییافته و رعایت حریم خصوصی افراد لحاظ گردد.

– اطلاع رسانی سریع به مدیر و سایر مسئولین ذیربط در زمان بروز حوادث احتمالی(هک، حمله های اینترنتی، درج کلمات و اطلاعات نامناسب و…)  به منظور رفع مشکل و انجام پیگیری مربوطه تا حصول نتیجه.

–  برگزاری جلسات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کارکنان و والدین در خصوص نحوه نظارت بر استفاده دانش آموزان از رایانه و… و خطرات و وقایعی که ممکن است با سیاست های ابلاغی وزارت متبوع.

– ارائه پیشنهاد به مدیر در خصوص محتواهای آموزشی و پرورش مورد نیاز مدرسه جهت تهیه آن ها از مراجع قانونی مجاز و معتبر تأیید شده از سوی وزارت متبوع.

– همکاری در اجرای مقاله های نیاز سنجی، ارزشیابی و اجرای آزمایشی برنامه های درسی.

–  ایجاد کارگروه های نقد و نظریه پردازی در باره کتاب ها، مجلات رشد و نرم  افزارهای

تهیه و تنظیم: شریف رستمی زاده
معاون آموزش متوسطه



مطالب مرتبط