مقاله بررسی پدیده هیدروپلانینگ به روش المان محدود و حجم محدود

مقاله بررسی پدیده هیدروپلانینگ به روش المان محدود و حجم محدود

چکیده:
یکی از مهم ترین عوامل برای طراحی پترن تایر هیدروپلانینگ می باشد، زیرا از کنترل خارج شدن وسیله نقلیه به یک باره اتفاق می افتد. وبه همین خاطر بسیاری از مهندسین ومحققین درباره پدیده هیدروپلانینگ کار می کنند.
سه فاکتور مهم که در توسعه هیدرو پلانینگ (آب پیمایش) در نظرگرفته می شوند عبارتند از:
۱٫ برهم کنش ساختار سیال
۲٫ غلتش تایر
۳٫ پترن به کار برده شده
تایر با فرمولاسیون lagrangian و به روش FEM آنالیز شده است.
و سیال با فرمولاسیون eulerian  به روش FVM آنالیز شده است.
از آن جایی که تایر وسیال بطور جداگانه مدل شده است و ترکیب آن ها با استفاده ازالمان های کوپل آنالیز می شوند. و برهم کنش ساختار سیال هندسه بسیار پیچیده ای دارد. تایر به همراه پترن را می توان به صورت آزمایشگاهی آنالیز کرد. ما موفق شدیم به شبیه سازی هیدروپلانینگ با در نظرگرفتن پارامترهای مختلف از قبیل:
۱٫ جریان آب
۲٫ وابستگی هیدروپلانینگ به سرعت.
۳٫ اثر پترن برهیدروپلانینگ.
به منظور پیش بینی خط جریان در ناحیه ی تماس روش آنالیز global – local توسعه داده شد.
نظر به این که خط  جریان را می توان با استفاده از این تکنولوژی پیش بینی کرد، ما می توانیم پترن های جدید را توسعه دهیم در دوره کوتاه زمانی با توجه به اصل  آرام ساختن خط جریان.

فهرست مطالب:
چکیده  
۱- مقدمه  
۲- مکانیسم هیدرو پلانینگ  
۳- معادلات حاکم  
۴- مشکلات شبیه سازی  
۵- مدل کردن تایر و سیال  
۶- آنالیز هیدرو پلانینگ  
۷- بررسی صحت پیش بینی ها  
۸- کاربرد  طراحی پترن  
۹- نتیجه گیری  
منابع وماخذ
فهرست منابع غبر فارسی   
چکیده انگلیسی   
فهرست تصاویر

 

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مهندسی شیمی، مکانیک و رشنه های مرتبط
در قالب فایل word و قابل ویرایش


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: doc

تعداد صفحات تعداد صفحات: 31

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط