مقاله لاستیک سازی دانلود مقاله شرکت کویر تایر سایت شرکت کویر تایر شرکت لاستیک کویر تایر شرکت لاستیک سازی کویر تایر مقاله لاستیک مقاله سد لاستیکی دانلود مقاله لاستیک مقاله سدهای لاستیکی مقاله بازیافت لاستیک مقاله درباره لاستیک مقاله در مورد لاستیک خودرو مقاله صنعت لاستیک
–
شرکت کویر تایر
فهرست مطالب
مقدمه۱
اطلاعات عمومی کارخانه ۲
منابع تامین تکنولوژی ۲
منابع تامین ماشین آلات ۳
تاریخچه تایر ۴
فصل اول:خلاصه تحقیق ۷
تاثیرات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کویر تایر۹
ترکیب نیروی انسانی ۹
ترکیب سهامداران .۹
مواد تشکیل دهنده تایر۱۰
مراحل تولید ۱۱
فصل دوم : انتخاب، استفاده، نگهداری ۱۵
فصل سوم : بررسی خط تولید ۴۱
بخش اول : خط تولید ۴۳
بخش دوم : نیروگاه بخار ۷۴
بخش سوم : تهویه مطبوع ۱۰۰
بخش چهارم : فاضلاب ۱۱۰
فصل چهارم : پمپ خانه مرکزی ۱۱۵
فصل پنجم : مشکلات، پیشنهادات و موانع۱۳۱
ضمائم ۱۳۷
ضمائم ۱۳۷
مقدمه
کارخانه کویرتایر در کیلومتر۱۱ جاده بیرجند- کرمان واقع شده است.
عملیات ساخت آن از سال ۱۳۶۹آغاز گردید ودر تاریخ ۱۹/۷/۷۷ به بهره برداری رسید. مالکیت آن سهامی خاص و با مشارکت بانک سپه می باشد. سطح زیر بنای ۷۵هزارمتر مربع می باشد.حجم خاکبرداری ۵۶۰هزار و بتن ریزی ۴۹هزار متر مکعب،وزن سیمان مصرفی۲۷هزارتن، وزن انواع آهن آلات مصرفی ۱۰۶۰۰تن، تعداد آجر مصرفی ۱۴۰۰۰۰۰۰قالب انواع لوله های تاسیساتی۱۷هزار تن، انواع کابل برق وتلفن ۵۰۵۰۰ متر می باشد.
برق مصرفی کارخانه۷مگاوات،آب مصرفی ۶۵ لیتر درثانیه است که از دو چاه عمیق در کارخانه تامین می شودوبرق اضطراری ۳٫۶ مگاوات می باشد. میزان ارزبری این طرح ۸۷میلیون دلاربوده که باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای درواردات لاستیک گردیده است.مقدارصرفه جویی ارزی در سال برابر ۳۰ میلیون دلار است. ظرفیت اسمی این کارخانه۲۵۵۰۰تن انواع تیوب نواربلادرو خمیر لاستیک است.
تولیدات تایر و تیوب خودروهای سنگین و سبک وترکیب تولید آن به صورت زیر است. ۱۴۳۳۹ تن انواع تایرهای بایاس معادل ۴۷۵۰۰۰ حلقه در سال ۵۷۸۴ تن انواع تایرهای رادیال سیمی معادل ۷۲۹۱۳۵ در سال ۸۲۵ تن انواع نوار ۲۹۷۰۰۰ حلقه در سال ۳۶ تن انواع بلادر مصرفی کارخانه و تولید ۲۵۶۶ تن خمیر لاستیک است.
پرسنل مستقیم کاری۲۰۰۱ نفردرسه شیفت کاری می باشد که با ایجاد مشاغل غیرمستقیم که درسطح شهرایجاد کرده براقتصاد شهری تاثیرمثبت گذاشته است . ماشین آلات کارخانه از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن و اسلواکی خریداری گردیده که تکنولوژی ساخت تایر رادیال از کشوراسلواکی به کارخانه انتقال یافته است.
اطلاعات عمومی کارخانه
آغــاز عمـلیــات اجــرایی : خــرداد مــاه ۱۳۷۰ ؛ افتتاح : مهر ماه ۱۳۷۷؛
نوع مالکیت : سهامی خاص با مشارکت بانک سپه؛
محل اجرا : بیرجند- کیلومتر ۱۱جاده کرمان؛
نوع تولید : تایر. تیوب انواع خودروهای سبک و سنگین
سرمایه ثبت شده :۹۵ میلیارد ریال.افزایش به ۱۴۲میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال؛
مساحت زمین کارخانه : ۱۱۲هکتار؛
زیر بنا : ۷۵ هزار متر مربع ؛
برق مصرفی : ۷مگاوات ؛
ارزبری : ۸۷ میلیون دلار؛
صرفه جویی ارزی : ۳۱ میلیارد دلاردرسال؛
کل سرمایه گذاری : ۳۰۰میلیارد ریال.
منابع تامین تکنولوژی
۱- تایرهای سواری،وانتی ، باری ، بایاس : شرکت پارس تایر(تکنولوژی پیرلی ایتالیا)؛
۲- تایرهای رادیال سیمی : شرکت ماتادورجمهوری اسلواکی.
منابع تامین ماشین آلات
خارجی
۱- کروپ – ساخت آلمان ((krupp؛
۲- میتسوبیشی- ساخت ژاپن؛
۳- پومینی- ایتالیا؛
۴- کومریوارکوله- ایتالیا؛
۵- بونه- ایتالیا؛
۶- اطلس کوپکو- اسلواکی؛
۷- کاله مارد- فرانسه؛
۸- کلمن- آلمان؛
۹- ناکاتا- ژاپن.
داخلی
۱- کارا گستر؛ ۲- تایر ماشین؛
۳- کیان آرا؛ ۴- کنترل تحقیقات صنعتی جنوب.
تاریخچه تایر
تولید تایر قدمتی بالغ بر یک قرن دارد. در صدسال گذشته صنعتگران تا با تکامل ساختار تایر به سهم خود امکان توسعه هرچه بیشتر صنایع خودروسازی را فراهم نمایند. اولین تایر در سال ۱۸۰۷ توسط فرانسه ساخته شد.
امتیاز اختراع نوعی تایر بادی توسط تامسوندر سال ۱۸۴۵میلادی به ثبت رسید. اما این طرح هیچ گاه به صورت تجاری مطرح نشد و عملاً ازجان بویددنلپ به عنوان اولین مخترع تایر بادی نام برده می شود.
بارتلت وجفری نیز در همان سال امتیاز طرح جدید درساخت تایربه ثبت رساندند. این تایر دارای سطح مقطعی به شکل نعل اسب بود که با استفاده از طوقه های لاستیکی روی رینگ پرچ می شدند .
پالمر در سال ۱۸۹۲به جای استفاده از پارچه با بافت مساوی در تارو پود که توسط دنلپ پیشنهاد شده بود از یک نخ تک رشته مار پیچی در ساخت بدنه تایرهای دوچرخه استفاده کرد . استفاده از نخ یا فابریک به شکل امروز آن از سال ۱۹۰۰معمول شد وتولید آن در سالهای بعد ادامه پیدا کرد. طرح استفاده از طوقه های سیمی در سال۱۹۰۵توسط شرکت گودیرارائه شد .
از طرفی تا قبل سال ۱۹۰۴آج مورد استفاده در ساخت تایر دارای سطحی گرد و نیم قوس بود . دوسال بعد از آن درسال ۱۹۰۶ دنده گذاری عرضی روی سطح آج به وسیله سازندگان امریکایی تایر رایج شد و استفاده از آج صاف بدون دنده منسوخ گردید
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 160
مطالب مرتبط