پروپوزال تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان
بخشی از بیان مساله:
امروزه اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان بیش از گذاشته احساس می شود. تحقیقاتی که این در این زمینه شده است همه مؤید این مطلب است که وجود دوره پیش از دبستان موجب بهبود مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی کودکان در دوره های آتی آنان می شود علاوه بر این شاغل بودن تعداد زیادی از والدین و نداشتن وقت کافی جهت رسیدگی و آموزشهای لازم برای کودکان موجب شده که روز به روز بر متقاضیان آموزشهای فوق افزوده شود آموزشهای پیش از دبستان با در نظرگرفتن اهداف خود تلاش دارد تا محیطی مساعد برای رشد استعدادها فراهم آورد، محیطی که کودک تشویق به یادگیری شود و در آن فرصت آزمایش کردن و تجربه را داشته باشد. «اگر آموزش کودک قبل از دبستان فقط معطوف به آموزشهای خانه باشد احتمال این هست که بسیاری از استعدادهای او نهفته باقی بماند به علاوه قرار گرفتن در گروه همسن یکی از نیازهای کودک است که اگر برآورده شود منجر به رشد اجتماعی می شود. کودک با عضویت در گروه توانایی ها و مهارتهای متعدد از قبیل تعاون، رقابت، مسئولیت پذیری را که به رشد اجتماعی او کمک می کند بدست می آورد.» (رئوف مقدم، ۱۳۷۷) پیاژه آموزش و پرورش و بویژه عمل و شخصیت را به شناخت سیر و تحول آنها در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی وابسته می داند. …
فهرست مطالب:
بیان مسأله اساسی
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
مرور ادبیات و سوابق مربوطه
اهداف مشخص تحقیق
اهداف اصلی پژوهش
سؤالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی
روش شناسی تحقیق
شرح کامل روش
جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
فهرست منابع و مآخذ (فارسی و غیر فارسی)
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
در قالب فایل word و قابل ویرایش
فرمت فایل: doc
تعداد صفحات: 21
مطالب مرتبط