دانلود پاورپوینت کامل مدیریت و مهندسی هزینه ها
مهندسی هزینه
در بین محصولات متنوع و انتخابهایی که برای مشتریان وجود دارد ، شرکت ها باید محصولاتشان را بهتر ، سریعتر ، ارزانتر و خلاقانه تر عرضه کنند . ابداعات مکرر دربازارهای امروزی باعث کاهش عمر محصول گردیده است.خصوصیات زیر را میتوان به عنوان خلاصه ای از شرایط بازار در دو دهه گذشته در نظر گرفت :
۱٫ افزایش رقابت
۲٫ کاهش عمر
۳٫ افزایش اهمیت نیاز و تقاضای مشتری
۴٫ افزایش هزینه های طراحی
۵٫ افزایش هزینه های غیر تولیدی
هزینه های دوره عمر محصول مهم ترین پارامتر طراحی می باشند .
بیش از% ۷۰ هزینه های دوره عمر در مرحله طراحی تعیین می گردنند و در فازهای بعدی توسعه محصول ( تولید و توزیع ) اتقاق می افتند .
هدف اصلی مهندسی هزینه کاهش هزینه های محصول از طریق ارائه اطلاعات هزینه ای به طراحان در مرحله طراحی محصول میباشد .
محصولات حداقل باید از سه جنبه کیفیت ، هزینه و کارکرد توانایی رقابت داشته باشند .
اصول کلیدی مهندسی هزینه
– تعیین هزینه ها توسط قیمت
– مشتری مداری
– تمرکز بر طراحی محصول و فرایند
– استفاده از تیم های فرابخشی
– کاهش هزینه ها در کل چرخه عمر محصول
– مشارکت زنجیره ارزش
مهندسی هزینه در محیط مهندسی همزمان
یک محیط مهندسی همزمان بهینه فرصتی برای کاهش اساسی هزینه کلی یک مقاله فراهم می آورد . این به خاطر آن است که تیم های یکپارچه محصول ( شامل افرادی با تخصص های مختلف ) قادرند در مورد تعریف و توسعه اولیه محصول با یکدیگر به صورت همزمان همکاری کنند . از این رو در یک چرخه توسعه محصول کاملاً یکپارچه همکاری تیم های چند تخصصی امکان کاهش هزینه چرخه عمر را به وسیله اجتناب از آلترناتیوهای هزینه در فرایند طراحی ، افزایش می دهد .
گام های مهندسی هزینه :
۱ . بازرگانی
۲٫ راهبرد محصول و برنامه ریزی سود
۳٫ تعریف مفهومی محصول و امکان سنجی و تخمین هزینه اولیه
۴٫ درک نیاز های مشتریان
۵٫ طراحی محصول و فرایند ها و تخمین دقیق هزینه
۶٫ واگذاری طرح به تولید
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 62
مطالب مرتبط