پاورپوینت بازاریابی به سبک شیائومی با رویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان
در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه شناخت بازار ومدیریت ذائقه مشتریان از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۲۰ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد
با تامل درموفقیت شیائومی یک نکته کلیدی در بازاریابی و شناخت بازارهای هدف ؛همچنین مدیریت ذائقه مشتریان گوش زد می گردد.وآن هم این که موفقیت شیائومی را؛نه سابقه درخشان و نه هزینه های کلان رقم زده است که اگر اینطور بود.نوکیا و موتورولاهم درسابقه درخشان و هم در هزینه های کلانی که به محصول خویش انجام داده بودند.بطورحتم خیلی جلوتر از شیائومی حرکت می گردند.
این غول موبایل چینی باشناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان و مهم تر این که با مزیت رقابتی فروش آنلانین به این موفقیت دست یافته است.
محورهای اصلی
سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص
حمایت شرکت چاینا موبایل از این شرکت
اما رمز موفقیت این شرکت چه بود؟
شناخت دقیق بازارهای هدف و پوشش طیف وسیعی از سلایق و توجه به نیاز آنها
تاریخچه شرکت شیائومی
ماموریت شرکت شیائومی
چشم انداز شرکت شیائومی
اهداف شرکت شیائومی
استراتژی شرکت شیائومی
خط مشی ها شرکت شیائومی
محصولات و خدمات شرکت شیائومی
ارزش ها شرکت شیائومی
تحلیلSWOT شرکت شیائومی
درباره شرکت شیائومی
شرکت شیائمی یک از شرکت های خصوصی چین تلقی می شود. و دفتر اصلی این غول تازه وارد در مرکز کشور چین یعنی در پکن قرار دارد.شرکت شیائومی با سرعت رشد فزاینده ی خود توانسته به عنوان تولید کننده ی لوازم الکتریکی همراه شناخته شود. این شرکت در زمینه های فروش گوشی های تلفن هوشمند، برنامه های کاربردی، و لوازم دیجیتالی مشغول به فعالیت می باشد.
تاریخچه ی کوتاه درباره شرکت شیائومی
شرکت شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را در سال ۲۰۱۱ روانه ی بازار کرد. پس نمی توان قدمت شرکت شیائومی را بیشتر دانست. اما در این مدت کوتاه توانست خود را جزو بهترین تولید کنندگان گوشی هوشمند معرفی کند. و در حال حاضر جا پاهای محکی در بازار های مختلفی توانسته باز کند. مدیر عامل جوانترین شرکت تولید کننده ی گوشی همراه توانسته با حرکت در خور خود، ۲۳ مرد ثروتمند دنیا شناخته شود.
فعالیت چند محوره شرکت یائومی
شرکت شیائومی خود را محدود نکرده است. و مانند سایر شرکت های بزرگ در زیر شاخه های مختلفی فعالیت دارد. طوری که الان تلویزیون هوشمند خود را نیز عرضه کرده است. این شرکت گوشی های هوشمند خود را با رابط گرافیکی MUI بر روی اندروید پیاده سازی می کند. جالب است بدانید، شرکت شیائومی تنها تبلت تولید خود به نام Xiaomi MiPad را نیز وراد بازار کرده است. با این تلاش ها می توان شرکت شیائومی را برنامه دار دانست. چون هر روز حرکت جدید را از خود نشان می دهد.
اپ استور شرکت شیائومی
شرکت شیائومی استرتژی های جالبی را برای معروفیت خود پیاده سازی کرده است. یکی از بهترین استراتژی ها این شرکت قیمت مناسب و بعضا پایین محصولات دانست. علاوه بر این جاه طلبی های زیادی را نیز از خود بروز داده است. برای مثال اولین فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن اندرویدی خود را در سال ۲۰۱۴ به ثبت رساند. البته این پروژه نیز گرفت و علاقمندان و طراح های زیادی اپلیکیشن های خود را در این فروشگاه قرار دادند.
ویژگی اپ استور شرکت شیائومی
باید یاد آوری کنیم، فروشگاه اپلیکشن شرکت شیائومی فعلا برای کشور چین خدمات ارائه می کند . ولی جالب است بدانید در هر روز از این فروشگاه تعداد ۲۰ میلیون اپلیکیشن دانلود می شود. شرکت شیائومی را می توان شرکت جشن ها دانست. ولی این بار برای ۱۰ میلیارد دانلود اپلیکیشن از اپ استور خود جشن برگزار کرد. این شرکت برای برنامه نویس هاتی حوزه اندروید بهترین مکان پولزایی را تولید کرده است. طوری که کارشناسان مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد دلار برای برنامه نویسان پیش بینی کرده اند.
شیائومی از ابتدا تا امروز
شیائومی ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون و با مشارکت ۶ شخص دیگر تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در پکن قرار دارد. شیائومی در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار نیروی کار در اختیار دارد که اکثر آنها در پکن و سایر شهرهای چین فعالیت دارند، تعداد دیگری هم در کشورهای هند، تایوان، اندونزی و هنگکنگ مستقر هستند.
این کمپانی با ارزش ۴۶ میلیارد دلار هم اکنون چهارمین استارت آپ با ارزش در جهان به حساب میآید و محصولات متنوعی از جمله گوشیهاش هوشمند، تلویزیون، روتر و گجتهای پوشیدنی را تولید میکند. این شرکت تنها چند ماه پس از شروع به کار خود اولین محصول خود را که یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید بود و با الهام از TouchWiz سامسونگ و iOS اپل ساخته شده بود را با نام MIUI عرضه کرد.
آنها در ادامه و در آگوست سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند خود به نام شیائومی می ۱ را نیز معرفی کردند. این گوشی با استقبال خوبی از سوی کاربران چینی مواجه شد و در ۳۴ ساعت اولیه بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن را پیشخرید کردند. شیائومی در سال ۲۰۱۲، می ۲ را جایگزین این گوشی کرد و توانست در عرض تقریبا یک سال، بیش از ۱۰ میلیون عدد از آن را در چین به فروش برساند. آنها تنها ۳ سال بعد و در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شدند و پس از آن اولین دفتر بین المللی خود را در سنگاپور و در ادامه در مالزی، فیلیپین و هند افتتاح کردند.
این شرکت در کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، ترکیه، روسیه، تایلند و اندونزی نیز شروع به کار کرده است.
با این حال شیائومی باید تا سال ۲۰۱۶ برای ورود به بازار اتحادیه اروپا صبر میکرد. آنها در این سال توانستند با همکاری شرکت ABC Data اولین سری از گوشیهای خود را ابتدا در بازار لهستان و سپس سایر مناطق اروپا به طور رسمی به فروش برسانند. این کمپانی پس از موفقیتهایی که طی چند سال اخیر کسب کرده، به تولید محصولات و ارائه خدمات جدیدتری از جمله اینترنت اشیا روی آورده است.
تحلیلگران شیائومی را با اپل مقایسه می کنند
رشد سریع شیائومی و رقابت با اپل
شیائومی در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال ۲۰۱۴، این شرکت ۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به ۴۵ میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشیهای هوشمند رسید و تحلیلگران آن را با اپل مقایسه میکنند.
شیائومی یک شرکت مستقر در پکن است که محصولاتی متنوع و از جمله گوشیهای هوشمند تولید میکند. کلمه شیائومیدر لغت به معنای «ارزن» است که دانهای غذایی در نقاط مختلف جهان محسوب میشود.
این شرکت در ماه ژوئن ۲۰۱۰ به عنوان همکاری میان چند شریک از جمله توسعه دهنده تراشه موبایل کوالکام و یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به دولت سنگاپور، توسط لی جون تاسیس شد. وی در حال حاضر در سمت رئیس و مدیر اجرایی شیائومی است. اولین محصول این شرکت، یک نرم افزار اندروید بود که با اولین تلفن خود، Mi1 در اوت ۲۰۱۱ عرضه شد.
پس از آن، رشد شیائومی سریع بود. در سال ۲۰۱۴، این شرکت به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شد. در پایان سال ۲۰۱۴، شیائومی۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه دریافت کرد که ارزش آن را به ۴۵ میلیارد دلار رساند. در مدتی کوتاه، این شرکت از نقطه شروع، به موقعیت رقابت در بازار جهانی گوشیهای هوشمند رسید. تحلیلگران آن را با اپل مقایسه میکنند. محصولات آن در بازار قیمتهای پایین و نیز بالا را پوشش میدهد.
این کمپانی در نظر دارد قلمرو خود را به خارج از آسیا نیز گسترش دهد. رشد سریع این برند و رقابت آن در بازار گوشیهای هوشمند خیره کننده است. اگر شیائومی بتواند به این روند ادامه دهد، در نهایت میتواند در این بازار با اپل رقابت کند.
در سال ۲۰۱۷، Xiaomi پنجمین شرکت بزرگ تلفن هوشمند جهان نام گرفت. رشد قوی Mi باعث شده که این شرکت به یک پدیده تبدیل شود که توجه رسانههای داخلی و خارجی زیادی را جلب کرده است. به نوعی، این رسانهها نیز بخشی از کمپین بازاریابی شیائومی شدهاند. در حال حاضر هیچ کمپانی داغتر و پرسر و صداتر از شیائومی وجود ندارد.
اما غیر از گوشیهای هوشمند، شرکت شیائومی محصولات دیگری مانند تبلت، لپ تاپ و TV باکس نیز تولید میکند. همچنین به دنبال سرمایهگذاری در زمینههای دیگر، از جمله فناوریهای خانه هوشمند بوده است. در این راستا لوازم الکترونیکی مصرفی مختلف و نیز اکوسیستم دستگاههای هوشمند (IoT) را گسترش داده است.
شیائومی ، اوپو و ویوو به دنبال رقابت با ایر دراپ اپل
۳ غول بزرگ تولیدکننده اسمارت فون چینی طبق گزارشها در حال همکاری بر روی یک پروتکل انتقال فایل بی سیم بین دیوایس های خود هستند. شیائومی، اوپو و ویوو که سیستم عامل هر سه بر پایه اندروید است قرار است از این پروتکل بر روی رابط کاربری خود استفاده کنند و به عبارت دیگر به جنگ سیستم ایر دراپ شرکت اپل بروند.
این پروتکل از بلوتوث برای اتصال دیوایسها استفاده میکند و طبق گفتهها ظرفیت انتقال داده با حداکثر سرعت ۲۰ مگابایت در ثانیه را دارد و از این رو به نظر میرسد از تکنولوژی وای فای نیز در پشت پرده بهره میبرد و از این حیث شباهت زیادی به سیستم ایر دراپ دیوایسهای اپل دارد. در پست رسمی کمپانی شیائومی در این رابطه آمده که دیگر کمپانیهای اندرویدی نیز در صورت تمایل میتوانند در این پروژه همکاری کنند. گفته میشود نسخه بتا این پروتکل تا اوایل همین ماه عرضه خواهد شد.
گوگل در گذشته بارها تلاش کرده تا سیستمی مشابه سیستم ایردراپ اپل را عرضه کند و به موفقیتهای کم و بیشی نیز رسیده است. در سال ۲۰۱۱ برای مثال گوگل از سرویس Android Beam رونمایی کرد که با استفاده از تکنولوژی NFC فایلها را بین دیوایسها انتقال میداد و البته قرار است در اندروید نسخه Q این ویژگی بهطور کامل کنار گذاشته شود. حال طبق شواهد قرار است در اندروید Q از ویژگی «Fast Share» پرده برداری شود.
طبق گزارشها Fast Share یکی از ویژگیهای متعلق به سرویس گوگل پلی است که همین مسئله تلاش شیائومی و همتایان چینی این شرکت برای عرضه یک پروتکل انتقال فایل وایرلس را توجیه میکند.
کلام آخر
بهراستی، شیائومی نمونه کاملی از کسبوکاری نوپا است. موفقیت این شرکت ترکیبی منحصربهفرد از استراتژیهای تجاری و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و استراتژیهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بوده که این تجارت را تنها پس از چند سال از شروع آن تغییر داده است. استراتژیهای رقابتی استفادهشده برای نام تجاری مذکور مفید بوده است. فرصتهایی وجود دارد که میتواند شیائومی را به شمارهیک شرکت تلفنهای هوشمند جهان تبدیل کند؛ زیرا این شرکت درحالحاضر سرسختانه با سایر رقبایش رقابت میکند.
فهرست
فهرست شیائومی با ویرایش جدید
معرفی شیائومی
زنجیره زیستبوم و اکوسیستم شیائومی
چشم انداز برند شیائومی
مدل تجاری شیائومی
تنوع محصولات شیائومی
بازار جهانی گوشیهای هوشمند شیائومی
اینترنت اشیاء و محصولات سبک زندگی
خدمات اینترنت
مدل تولید درآمد شیائومی
آمیخته بازاریابی در شرکت شیائومی
شیائومی و استراتژی رسانههای اجتماعی اتخادشده
جلب اعتماد طرفداران
فروش مستقیم به طرفداران خود و تبلیغ نام تجاری
کمپینهای شیائومی
#MiIndia – کمپین رسانههای اجتماعی در توییتر بهواسطه Mi India
نکات مهم راهبردی تجارت شیائومی
گردهمایی و به کار گیری طرفداران
تولید محصولات استثنایی با خدمات مقرونبهصرفه
بهینهسازی منظم محصولات و خدمات
مشارکت گسترده جامعه و رسانههای اجتماعی
دسترسی بتا به ابزارها
تجزیه و تحلیل PESTLE در شیائومی
تجزیه و تحلیل SWOT شیائومی / ماتریس SWOT
آمیخته بازاریابی درشیائومی
مسیر بازاریابی سخت کوش شیائومی – مطالعه موردی استراتژی بازاریابی
درباره شیائومی
بازار هدف و استراتژی تقسیم بندی شیائومی
مخاطبان هدف شیائومی
ترکیب بازاریابی شیائومی
استراتژی محصول شیائومی
استراتژی قیمت شیائومی
استراتژی مکان و توزیع شیائومی
استراتژی تبلیغاتی شیائومی
سفیران برند شیائومی
فروش فلش توسط شیائومی
انجمن MI شیائومی
مدل ۷اس مکینزی در شیائومی
تجزیه و تحلیل بازاریابی شیائومی ۵C(5c Marketing)
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 120
مطالب مرتبط