دانلود پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو
مقدمه
موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته و اصلاح شدهاند، اما هنوز بازده بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی ندارند. بیشترین میزان انرژی موجود در بنزین (شاید ۷۰درصد) به گرما تبدیل میشود و مهمترین وظیفه سیستم خنککاری خودرو، مراقبت و استفاده صحیح از گرمای ایجاد شده است.
سیستم خنک کننده خودرو
وظیفه دستگاه خنک کاری موتور احتراقی ان است که از بالا رفتن درجه حرارت موتورو ایجادضایعات در اجزای موتور جلوگیری نماید.اب در اطراف سیلندر و سرسیلندردر مجاری مخصوصی حرکت می کند .برای انکه سرعت خنک کاری مواضع گرم افزایش یابد توسط پمپی اب را به حرکت در میاورند . پمپ اب یا واتر پمپ وظیفه دارد اب را قسمت پایین رادیاتور کشیده وان را به مجاری اطراف سیلندر برساند.اب پس از گرفتن گرمای سلیندرها به سر سیلندر هدایت گردیده و گرمای محفظه احتراق و سیت سوپاپها را نیز گرفته و بوسیله لوله لاستیکی از بالا به رادیاتور می ریزد.
خصوصیات سیستم خنک کننده
۱- کاهش گرمای اب (تادرجه حرارت c80)
توجه :درجه حرارت اب موتور نباید بیش از c3 بالاتر ازحد مجاز باشد
۲- جریان هوای خارج راکشیده اب رادیاتور را خنک می کند
سیستم خنک کاری ترموسیفون
اساس کار ترموسیفون بر اصل انبساط و انقباض حجم اب بعلت تغییرات درجه حرارت استوار است قبل از سال ۱۹۴۰ میلادی ترموسیفون تنها روش خنک کاری موتورهای احتراقی محسوب می گردید.در این روش اب داغ از لوله نسبتا قطوری که در بالای موتور قرار داشته در اثر خاصیت جابجائی انتقال پیدا نموده و به بالای رادیاتور میریزد. اب گرم در رادیاتور سرد شده و منقبض می گردد و چون اب سرد دارای وزن مخصوص زیادتری ممیباشد به پائین رادیاتور جریان پیدا کرده و چرخش خود به خود ان ادامه می یابد. در این روش عمل تبادل حرارت بکندی انجام می شود.
فهرست مطالب
مقدمه
سیستم خنک کننده خودرو
خصوصیات سیستم خنک کننده
سیستم خنک کاری ترموسیفون
خنک کاری در موتور دو علت دارد:
انواع سیستم خنک کننده خودرو
سیستم خنککاری با مایع
سیستم خنککاری با هوا
دستگاه سیستم خنک کننده تشکیل شده از
رادیاتور
انواع رادیاتور
در یا سرپوش رادیاتور
مایع خنککاری
واترپمپ
ترموستات
فن
انواع پروانه های هیدرولیکی
انواع سیستم خنک کننده
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 26
مطالب مرتبط