روش اجرای ایستگاه های مناقصه خط 2 قطار شهری مشهد، شامل شرح عمومي ايستگاه ها، روش اجراي ايستگاه ها، روش اجراي Type 1، روش اجراي Type 2، روش اجراي Type 3، روش اجراي Type 4 و…
شرح عمومی ایستگاه ها
همانطور که در بخش کلیات پروژه عنوان گردید مسیر خط 2 قطار شهری مشهد از 12 ایستگاه ،A2 تا L2 تشکیل شده است. بر مبنای پروفیل طراحی شده برای خط 2، تمامی ایستگاه ها در تراز زیرزمین واقع می گردند (شکل 1). به این ترتیب که در شمال خط و در محدوده شمالی خیابان طبرسی ایستگاه های A2 و B2 بصورت کم عمق و با تراز ریل در عمق حدود 10 متر طراحی شده اند.
در ادامه مسیر به سمت جنوب در موقعیت ایستگاه C2 عمق ریل به تراز 15 متر می رسد که این ایستگاه نقطه شروع به کار دستگاه حفار، برای اجرا و ساخت تونل در نظر گرفته شده است. عمق ایستگاههای D2 و E2 بنابر معارضات آتی شهر (طرح زیرگذر بلوار طبرسی) به حدود 17 متر رسیده است و پس از عبور مسیر تونل از زیر مجموعه راه آهن، در ایستگاه F2 عمق به 15 متر تغییر می یابد.
ایستگاه میدان شهداء (G2) بر مبنای طراحی همزمان ساختمان های موجود و آتی طرح میدان شهداء در عمق حدود 23 متر طراحی گردیده است. پس از ایستگاه G2 ، ایستگاه H2 درمیدان سعدی و با توجه به طرح آتی این میدان در عمق 20 متری واقع می گردد. تونل پس از گذر از زیر ایستگاه خط یک (F1) در میدان شریعتی به ایستگاه I2 میرسد. این ایستگاه در عمق 5/18 متر طراحی شده است. در انتهای مسیر خط 2 ایستگاههایK2,J2 و L2 به ترتیب در میدان الندشت، میدان کوهسنگی و میدان فضل ابن شاذان قرار دارند که عمق تقریبی ریل در آنها به ترتیب 5/15،17 و 5/19 متر می باشد.
بر مبنای شرایط هندسی پلان و پروفیل ، وضعیت ترافیکی معابر در سطح شهر، وضعیت طرح هندسی خیابانها (عرض معبر) ، شرایط ژئوتکنیکی و … طرح ریزی روش اجرای ایستگاهها صورت پذیرفته است. در جدول زیر، برای هر ایستگاه عمق متوسط استقرار ریل و روش اجرای اتخاذ شده ، ارائه شده است :
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 12
مطالب مرتبط