در این مقاله، به بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی اساتید پرداخته میشود. نتایج این پژوهش نشان میدهد که فرهنگ سازمانی میتواند نقش مهمی در افزایش رضایت شغلی اساتید ایفا کند.
مقدمه:
در دهه هشتاد، تحقیقات در زمینه فرهنگ سازمانی به عنوان یک مسئله بحرانی آغاز شد. این دوره زمانی با آغاز فرآیند جهانی شدن سازمانها و کسب و کارها همراه بود، که نیازمند هماهنگی بیشتر بین اعضای این سازمانها بود. تحقیقات بیشتر در این زمینه نشات گرفته از افزایش اهمیت هماهنگی و تعامل در محیطهای چندفرهنگی و چندملیتی به وجود آمد. همچنین، دهه هشتاد نشان داد که میتوان سطوح عملکرد مختلف سازمان را با نوع فرهنگ سازمان مرتبط دانست و این ادراک باعث توجه بیشتر به تحقیقات در این زمینه شد.
فرهنگ سازمانی در این دهه به عنوان یک منبع اساسی برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار شناخته شد. تأکید بر این نکته که برخی از فرهنگها قابلیت تقلید توسط رقبا را ندارند، این امکان را فراهم کرد که سازمانها بتوانند از فرهنگ خود به عنوان یک فاکتور مهم در حفظ و تقویت موقعیت رقابتی خود بهرهمند شوند. همچنین، بر ظهور قدرت اقتصادی و صنعت ژاپن به عنوان یک رقیب مهم و قابل توجه در مقابل آمریکا اشاره شد. محققان بر این باورند که تفاوتهای فرهنگی بین این دو کشور به عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت ژاپن در این حوزه میتواند مطرح شود (گافی و جونز، 2006).
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 اهمیت موضوع
1-4 اهداف پژوهش
1-5 فرضیه های پژوهش
1-6 تعریف مفاهیم و اصطلاحات
تعریف عملیاتی
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه
2-2 تعریف فرهنگ سازمانی
2-3 عوامل و اجزای فرهنگ سازمانی
2-4 چگونگی شکلگیری و تداوم فرهنگ سازمانی
2-5 ویژگی های فرهنگ سازمانی
2-6 انواع فرهنگ سازمانی
2-7 اهمیت فرهنگ سازمانی
2-8 سرچشمه های فرهنگ سازمانی
2-9 جلوه های فرهنگ سازمانی
2-10 کارکردهای فرهنگ سازمانی
2-11 کارکردهای فرهنگ سازمانی قوی
2-12 دیدگاه ها و نقطه نظرات پیرامون فرهنگ سازمانی
2-13 پیامد های فرهنگ سازمانی
2-14 فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی
2-15 آموزشهای مورد نیاز
2-16 سیلابس آموزشهای موردنیاز
2-17 الگوی نظری تحقیق
2-18 مروری بر ادبیات رضایت شغلی
2-19 تعاریف رضایت شغلی
2-20 اهمیت رضایت شغلی
2-21 ابعاد رضایت شغلی
2-22 عوامل تعیین کننده رضایت شغلی
2-23 عوامل موثر بر رضایت شغلی
2-24 جمع بندی عوامل رضایت شغلی
2-25 راههای ایجاد رضایت شغلی
2-27 نظریه های رضایت شغلی
نظریه های محتوایی
2-28 پیامدهای رضایت شغلی
2-30 رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی
2-31 پیشینه مطالعاتی
2-32 مروری بر ادبیات قصد ترک خدمت
2-33 قصد ترک خدمت
2-34 مفهوم قصد ترک خدمت
2-35 دلایل ترک خدمت کارکنان
2-36 مدل های ترک خدمت
فصل سوم
روش پژوهش
3-1روش پژوهش
3-2 ابزارهای پژوهش
3-3 جامعه آماری
3-4 نمونه وروش نمونه گیری
3-5 روش جمع آوری اطلاعات
3-6 روش های آماری مورداستفاده
3-7 روایی و پایایی پرسشنامه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
4-2 تجزیه وتحلیل توصیفی داده ها
4-3 تحلیل استنباطی داده ها
آزمون فرضیه اصلی
آزمون فرضیه اول
آزمون فرضیه دوم
آزمون فرضیه سوم
آزمون فرضیه شانزدهم
فصل پنجم
نتیجه گیری
5-1 مقدمه
5-2 خلاصه
5-3 نتایج پژوهش
5-4 پیشنهادات
منابع
فهرست جداول
فهرست نمودارها
فهرست پیوست ها و ضمائم
پیوست
پرسشنامه
سوالات عمومی
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 183
مطالب مرتبط