دانلود پاورپوینت گسترش کارکرد کیفیت qfd
تاریخچه پیدایش QFD
QFD برای اولین بار به عنوان مفهومی برای توسعه محصولات جدید براساس کنترل کیفیت جامع به وجود آمد.
(QFD) ترجمه واژه کنجی (Kanji) است که ژاپنیها برای توصیف تعمیم گسترش کیفیت از آن استفاده می کنند.
تعریف
QFD ابزاری است که تبدیل کننده نیازهای واقعی مشتری با ویژگی های محصول / خدمت می باشد
تعریف QFD با توجه به منابع آموزشی GOAL/QPC عبارتست از:
روش و فرایندی نظام مند و ساختیافته به منظور شناسایی و استقرار نیازمندیها و خواستههای کیفی مشتریان در هر یک از مراحل تکوین محصول از طراحیهای اولیه تا تولید نهایی که برای استقرار مناسب آن نیاز به همکاری همه جانبه بخشهای مختلف سازمان از جمله بازاریابی، فروش، برنامهریزی، مهندسی، تولید، خدمات پس از فروش و… میباشند
وظایف QFD
به طور خلاصه میتوان وظیفه QFD را در دو جمله تعریف کرد:
تبدیل و ترجمه نیازمندیهای مشتریان به مشخصات فنی محصول
تعیین فعالیتهای کیفیتی متناسب با مشخصات فنی محصول
QFD مترجم صدای مشتری
عدم درک صحیح صدای مشتری(خواسته ها و نیازها) به این معناست که تلاش برای توسعه محصول جدید با تاخیر زیادی آغاز می شود زیرا این مشتری است که محصول را خریداری می کند و اوست که باید از خرید آن راضی باشد
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 22
مطالب مرتبط