دانلود مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه تحقیق تشویق و تنبیه تشویق و تنبیه دانش آموزان تشویق کودکان تشویق و تنبیه کارکنان مقاله در مورد تشویق و تنبیه دانش آموزان مقاله تشویق و تنبیه مقاله اثرات تشویق و تنبیه مقاله درباره تشویق و تنبیه دانش آموزان مقاله درباره تشویق و تنبیه مقاله تشویق و تنبیه کودکان مقاله تشویق و تنبیه در مدارس تحقیق در مورد تشویق و تنبیه دانش آموزان
دانلود مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه؟
فصل اول
برای تربیت بدنی معنای مختلفی در نظر گرفته اند که در کتب و تربیت به چشم میخورد بعضی میگویند: تربیت علمی است که از طریق نسل بالغ درباره ی آنها که رشد کافی نیافته اند به منظور پرورش جسمی، فکری و اخلاقی شان انجام میشود تا آنها را برای عضویت در زندگی انسانی آماده کند.
عده ای گویند: تربیت عبارت است از یک عمل عمدی و آگاهانه ودارای هدف که به منظور رشد دادن یا ساختن و دگرگون کردن ونیز شکفتگی استعدادهای مادر زادی او انجام شود . آنچه در تعریف تربیت لازم و ضروری است که توجه شود و از خصوصیات و ویژگی هایی است که تربیت باید داشته باشد عبارت است از: آگاهانه بودن ، دائمی بودن، دارای هدف و جهت بودن، شکوفا نمودن نیروهای فطری و استعداد غرائز ( در غیر انسان) و کلا پرورش قوای جسمی و روحی و روانی انسان.
هر گاه از طرف فردی آگاه و تربیت یافته استعدادهای انسان در راستای مطلوبی شکوفا گشته و از قوه به فعلیت در آید تربیت در انسان صورت گرفته است.
مفهوم تعلیم: تعلیم یعنی فراهم آوردن زمینه های و عوامل لازم برای فراگیری فرد. بعضی هم در معنی تعلیم ، انتقال معلومات به ذهن فرد را متذکر شده اند ومعتقدند که علم از معلم به فرد منتقل میشود ه در اصل تفاوت چندانی بین دو تعریف وجود ندارد.
–
فهرست
فصل اول. ۲
تفاوت معنای تعلیم و تربیت.. ۴
فصل دوم : تشویق.. ۶
نقش تشویق در تربیت.. ۶
نوجوانان چگونه باید تشویق شوند؟. ۸
اثرات نامطلوب عادت به تشویق.. ۱۳
تشویق در مورد چه کسانی اعمال میشود؟. ۱۶
فصل سوم : تنبیه. ۱۹
اعتقادات برخی از صاحبنظران درباره ی تنبیه. ۱۹
تنبیه به چه مفهومی است؟. ۲۰
شدت تنبیه در گذشته چگونه بوده است ؟. ۲۱
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 25
مطالب مرتبط