دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی دانلود مقالات روانشناسی کودکان استثنایی دانلود تحقیق روانشناسی کودکان استثنایی مقاله روانشناسی کودکان استثنایی مقاله در مورد روانشناسی کودکان استثنایی مقاله های کودکان استثنایی مقاله انگلیسی کودکان استثنایی مقاله آموزش کودکان استثنایی مقاله درباره آموزش کودکان استثنایی
فهرست صفحه
مقدمه و تاریخچه ۲
معرفی گرایشهای روانشناسی ۸
دروس عمومی و تخصصی روانشناسی کودکان استتثنائی ۱۲
بررسی کودکان استثنائی ۱۳
در مدرسه چه کسی از من حمایت می کند؟ ۱۸
وضعیت مشاوره در گذشته و حال ۲۷
دیدگاه شرع در مورد معلولیت ۳۰
پژوهش در مورد کودکان استثنائی ۳۵
ضمیمه ۳۷
منابع و مآخذ ۴۰
مقدمه و تاریخچه
عقب ماندگی ذهنی یا باصطلاحخ دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هرد دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند. بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است.
اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی از این افراد را تحمل کرده، عده ای را محبوس می ساخت یا به مرگ محکوم می نمود.
از مجموعه مدارک به دست آمده چنین استنباط می شود که تا قرن ۱۸ این افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتی پزشکان از پذیرفتن و درمان آنان خودداری می کردند. اصطلاح بیگانه یا خارجی که به فرانسه ((آدینه)) و به انگلیسی (( ایلین)) گفته می شود برای مجانین و ((الینیست)) برای روان پزشکان و پزشکان معالج این بیماران از قدیم الایام به کاررفته و این کلمات از ((آلینوس)) لغت یونانی مشتق شده است و علت آن این بوده است که عقب ماندگان ذهنی را مانند مجانین ، بیگانه از اجتماع می دانستند. اگرچه بعداً متوجه شدند که این بیماران با محیط و اجتماع بیگانه نیستند بلکه به عمل ضایعات مغزی تماس آنها با عالم خارج تغییر کرده است. بقراط حکیم یونانی نیز به ضایعات مغزی این افراد اشاره کرده و اختلالات رفتاری و کمبودهای هوشی آنها را مربوط به این نوع ضایعات دانسته است.
در قوانین روم قدیم، اسپارت ها وحتی رژیم نازی کشتن و از بین بردن افراد عقب مانده ذهنی را مجاز می دانستند .
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 47
مطالب مرتبط