دانلود مقاله راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان تحقیق مقاله مقاله راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان راههای پرورش خلاقیت کودکان راههای پرورش خلاقیت در کودکان راههای پرورش خلاقیت دانش آموزان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شناخت راههای پرورش خلاقیت مقاله در مورد راههای پرورش خلاقیت مقاله پرورش خلاقیت مقاله پرورش خلاقیت دانش آموزان
موضوع : مقاله راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان
فهرست مطالب
چکیده تحقیق
جامعه آماری و حجم نمونه:
ابزار گردآوری اطلاعات:
خلاصه تحقیق:
پیشنهادات:
مقدمه:
بیان مساله:
سئوالات تحقیق:
راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی چیست؟
اهمیت و ضرورت تحقیق:
شیوه های پرورش خلاقیت:
مقدمه
تعریف و توصیف خلاقیت:
چه عواملی در پرورش خلاقیت دانش آموزان می توانند موثر باشند؟
نقش مدیران و معلمان در پرورش خلاقیت دانش آموزان
خلاقیت به دلایل زیر برای مدیران آموزشی ارزشمند است:
۱)اعطای جایزه به موفقیت های خلاق:
دیدگاههای خلاقیت:
۱)دیدگاه محصول نهایی رفتار خلاق:
۲)دیدگاه تجزیه و تحلیل رفتار خلاق:
۳)دیدگاه ویژگی های شخصیتی و رفتار خلاق:
دیدگاه محیط و رفتار خلاق : یکی از عواملی
ویژگی های افراد خلاق:
۱_ موانع فردی خلاقیت:
موانع خلاقیت و نو آوری
۲_ موانع اجتماعی خلاقیت:
۱)عدم اعتماد به نفس
۳_ موانع سازمانی خلاقیت:
روش پژوهش:
جامعه و نمونه آماری پژوهش :
روش آماری :
نتیجه :
به نظر شما محتوای کتب درسی تا چه حد می تواند در پرورش خلاقیت دانش
آموزان تاثیر گذار باشد ؟
داشتن روحیه اعتماد به نفس در انجام فعالیتهای یادگیری در دانش آموزان تا چه حد در پرورش خلاقیت آنان مؤثر است ؟
روش تدریس مشارکتی و فعال توسط معلم در کلاس تا چه حد به پرورش خلاقیت دانش آموز کمک می کند ؟
کمرویی دانش آموزان به چه میزان می تواند مانع رشد وپرورش خلاقیت دانش آموزان گردد.
دلسرد کردن دانش آموزان تاچه حد می تواند مانع رشد وپرورش خلاقیت دانش آموزان گردد؟
آشفته نبودن افکار دانش آموزان به چه میزان در پرورش خلاقیت آنان مؤثر خواهد بود؟
خلاصه تحقیق:
پیشنهادات:
محدودیت های تحقیق:
منابع ومأخذ:
دانلود مقاله راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان
راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان
راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان
مختصری از مقاله :
مطالعات نشان داده است که بشر اصولاً بکارگیری روشهای خلاق را در یادگیری ترجیح می دهد, روشهایی نظیر کاوش, لمس کردن, پرسش, آزمایش, دنبال مجهول رفتن و نظریه دادن, معلمین برخلاف متعلمین اغلب طرفدار دیکته کردن دانش و اطلاعات هستند.
تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مطالب درسی, اگر نگوئیم همه آنها_ با روشهای خلاق بسیار با صرفه تر و موثرتر از روشهای دیکته کردن آموخته می شوند.
علاوه بر آن بسیاری از افراد واکنشی بسیار قوی نسبت به یادگیری خلاق از خود نشان مید هند. آنها در روشهایی که این امکان و اجازه را می دهد و از آنها می خواهد که خود دنبال مجهول و کشف پاسخ بروند, میزان یاد گیری بسیار بالا و در روشهایی که اطلاعات به آنها دیکته می شود, سرعت و میزان یادگیری بسیار پایینی داشته اند.
یادگیری از طریق بکارگیری استعدادهای خلاق,عموماً به شکلهای درک مسئله, یا نواقص, حدس زدن و ساختن فرضیه درباره راه حل آن, آزمایش کردن این حدسیات, تجدید نظر و اصلاح حدسیات و استخراج نتایج آزمایش بروز می کند. در این فرآیند, یکی از غرایز قوی بشری نقش مهمی بر عهده می گیرد و آن تنشی است که بشر در مقابل یک مجهول یا غیر حقیقت احساس می کند, او سعی دارد به صورتی خود را از این تنش آزاد سازد, این انگیزه او را وادار به پرسیدن, حدس زدن و پی گیری مطلب می نماید. حتی پس از حدس زدن, تردید درباره صحت حدس هنوز باعث نارضایتی اوست.
حال به سوی آزمایش حدس خود کشانده می شود و به تبع رفع اشتباه خود و اصلاح فرضیه اش, پس از یافتن حقیقت مایل است حتماً آنرا به دیگران اطلاع دهد.
این انگیزه مهمترین عاملی است که یادگیری از طریق بکارگیری, خلاقیت را چنین طبیعی و پر ثمر می سازد این روش آنقدر خودانگیز و طبیعی و بدون نیاز به انگیزه های خارجی پیش می رود که حتی بعضی آنرا ((یادگیری طبیعی)) نامیده اند.
در یادگیری بصورت آمرانه به ما گفته می شود چه چیزی را ما باید یاد بگیریم, به ما گفته می شود که یک حقیقت علمی را باید بپذیریم چون معلم, پدر و مادر, کتاب درسی, روزنامه یاکتابی علمی آنرا گفته است.
عموماً آنچه گفته می شود عقیده رایج و همگانی است .و همه انرا قبول دارند و لذا از حس دموکراتیک انسان و احترام او به عقاید عامه استفاده می شود.
دریادگیری آمرانه از استعدادهایی نظیر شناخت, حافظه و قوه استدلال ( رایج ترین استعدادی که در تستهای هوشی مورد ارزشیابی قرار می گیرد) استفاده می شود.
دریادگیری خلاق استعدادهایی, نظیر قدرت ارزشیابی ( درک مجهول, یا قطعه گمشده در یک فرآیند) قدرت ارائه راه حل (روان بودن, انعطاف داشتن, ابتکار داشتن و توجه به جزئیات) و دریافتی متفاوت کردن, بکار گرفته می شود.
مطالعات دقیق نشان می دهند که روشهای یادگیری مبتنی بر خلاقیت تاثیر عظیمی بر موفقیت تحصیلی دارند, ولی متاسفانه همین مطالعات نیز نشان می دهند که این روشها کمترین روشهای متخذه در کلاسهای درس هستند, زیرا معلمین عموماً روش یادگیری آمرانه, دیکته کردن اطلاعات را ترجیح می دهند.
بیان مساله:
با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری در مدارس و ضرورت وجود آن در نظام اموزش و پرورش موضوع مورد پژوهش در این تحقیق عبارتست از :
راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی چیست؟
پس بیان مساله اینکه از چه راهها و روشهایی برای بروز خلاقیت و پرورش آن در دانش آموزان دوره راهنمایی استفاده نمائیم.
اهداف پژوهش:
از آنجا که خلاقیت و نوآوری برای بقای سازمانها به ویژه نظام اموزش و پرورش امری حیاتی می باشد و تداوم حیات سازمانها وابسته به تحقیق این امر است. منظور از تحقیق حاضر نیز بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی ناحیه ۳ کرج است که در نتیجه مشخص گردد چه عواملی در پرورش خلاقیت و نوآوری دانش آموزان تاثیر دارد و تا چه اندازه آنان خلاق و نوآور بوده, همچنین به چه اندازه از قدرت تشخیص مسائل و تبیین مشکلات, از آن مهارت در بکار گیری امکانات و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد ها و بهبود بخشیدن به وضعیت آموزشی برخوردارند.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 63
پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.
مطالب مرتبط