دانلود طرح توجیهی تولید MDF مقاله کارآفرینی
مقدمه :
تغییر روش زندگی افراد جامعه و تمایل روز افزون به زندگی ماشینی و مدرن ، موجب بروز پارهای مسائل جدید در زندگی روزمره شهروندان شده است.
با توجه به کاربرد محصولات در دو گروه کلی خانگی و اداری تقسیم بندی می شوند. در هر دو گروه محصولات به صورت کالای نهایی مصرف می شود. کابینت و کتابخانه در مصارف خانگی و میزاداری ، کتابخانه و فایل در بخش اداری به کار میروند MDF روکش شده) به دلیل خواصی چون مقاومت در برابر ) استفاده از محصولات ساخته شده ازرطوبت و خش در مصارف مذکور گسترش یافته است به طوری که در حال حاضر رقیب عمدهای برای محصولات فلزی و چوب طبیعی می باشد.همچنین الگوی مصرف خانگی و اداری از استفاده محصولات فلزی به محصولات چوبی و عمدتا MDF تغییر یافته است ، به طوریکه در منازل و اداره ها کابینت های MDF محصولات ساخته شده از. MDF رواج یافته است.
محصولات دکوراسیون اداری-تجاری-مسکونی،کمد دیواری،کابینت آشپزخانه و.)خود را علاوه بر جنس “mdf می توان از جنس “لترون”و”نئوپان با توجه به خواست مشتری انجام داد (هر چند بعلت عدم برخورداری این مواد از کیفیت مناسب و موردتائید نمی باشد و در عین حال باهدف تشویق مصرف کنندگان به خرید و استفاده از محصول باکیفیت کیفیت مواد اولیه و کیفیت تولید سعی در ارائه بهترین محصول می باشیم.
MDF نوعی فیبر است که از خرده چوب بهم فشرده تحت فشار و حرارت به وجودمی آید.
اکنون در بیشتر موارد سازندگان کابینت از MDF به جای تخته سه لائی یا تخته های نئوپان استفاده می کنند.
چگال بودن MDF ، یعنی زیاد بودن ذرات چوب در واحد حجم آن، محکم و بدون گره بودن این نوع فیبر که به سوراخ کاری و سوهان کاری آن و ایجاد فرم های دلخواه کمک می کند.سطح آن هموار است.
وجود ذرات بسیار ریز و نرم ، بافت غیر قابل تشخیصی دارد.
این نوع فیبر براحتی با چسب چوب به هم می چسبد،
سطح آن را می توان رنگ روغن یا رنگ پلاستیک زد و همچنین با لترون یا اچ پی ال یا ملامین روکش کرد.
نسبت به اب مقاومت بیشتری دارد.
MDF در ساخت کابینت، دیوارهای چوبی، کمد و دکوراسیون داخلی منازل استفاده می شود.
پیش بینی تقاضا و تقاضا برای کالا
با توجه به کاربرد محصولات در دو گروه کلی خانگی و اداری تقسیم بندی می شوند. در هر دو گروه محصولات به صورت کالای نهایی مصرف می شود. کابینت و کتابخانه در مصارف خانگی و میزاداری ، کتابخانه و فایل در بخش اداری به کار میروند MDF روکش شده) به دلیل خواصی چون مقاومت در برابر ) استفاده از محصولات ساخته شده ازرطوبت و خش در مصارف مذکور گسترش یافته است به طوری که در حال حاضر رقیب عمدهای برای محصولات فلزی و چوب طبیعی می باشد.همچنین الگوی مصرف خانگی و اداری از استفاده محصولات فلزی به محصولات چوبی و عمدتا MDF تغییر یافته است ، به طوریکه در منازل و اداره ها کابینت های MDF محصولات ساخته شده از. MDF رواج یافته است.
مصرف کنندگان این طرح شامل تمام گروه های سنی می باشند که محصولات MDF مورد نیاز همه سینین می باشد.
محدوده جغرافیایی برا تولیدکننده و مصرف کننده وجود ندارد و تمام ایران می توانند از این محصول استفاده کنند.
فهرست مطالب
بخش اول:مطالعه بازار
مقــدمه : ۵
پیش بینی تقاضا و تقاضا برای کالا ۷
تقاضای کل بازار ۸
ارزیابی صادرات و روند واردات محصول ۹
تولید فعلی ۱۱
سهم بالقوه و توجیه پذیری بازار ۱۴
بخش دوم:مطالعات فنی و مهندسی صنایع
جایابی کارخانه ۱۶
طرح لی آوت و استقرار کارخانه ۲۰
برآورد ماشین آلات ۲۰
روش های مختلف تولید و انتخاب روش مطلوب ۲۲
تکنولوژی تولید و انتخاب تکنولوژی مناسب ۲۵
نقاط قوت و ضعف در فرآیند تولید ۲۵
سرمایه گذاری ثابت ۲۷
فرآیند تولید و نمودارهای مربوط ۲۸
ملاحظلت کیفی ۲۹
ملاحظات زیست محیطی ۳۰
توضیحات فنی : ۳۰
فصل چهارم و پنجم:بررسی مطالعات اقتصادی و حسابداری
برآورد زمین و ساختمان ۳۵
محوطه سازی ۳۵
هزینه ساختمان سازی ۳۶
هزینه ثابت طرح ۳۶
ماشین آلات و تجهیزات ۳۷
بررسی تاسیسات عمومی ۳۸
تجهیزات اداری ۳۸
وسائط حمل و نقل ۳۹
هزینه های پیش بینی نشده ۴۰
مواد اولیه ۴۱
تجهیزات آب و برق و گاز ۴۵
جدول هزینه های جاری طرح ۴۸
سرمایه در گردش ( یکماهه ) ۴۸
جمع کل سرمایه گذاری طرح ۴۹
درآمد طرح : ۴۹
برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی: ۴۹
پیشبینی مالی طرح ۵۰
محاسبه دوره بازگشت سرمایه: ۵۰
محاسبه نقطه سر به سر: ۵۱
محاسبه کارمزد وام : ۵۲
جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات ۵۳
دوره برگشت به سرمایه ۵۳
نرخ بازده حسابداری ۵۴
خالص ارزش فعلی (NPV) 54
نرخ بازده داخلی ۵۴
یا شاخص سود آوری ۵۴
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 54
مطالب مرتبط