تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران
شرح مختصر:
مدیریت بحران دارای جنبه های زیادی است و مسائلی از قبیل فرهنگ سازمانی، ساختار، آموزش، تکنولوژی و… را دربر میگیرد، در این پژوهش به بررسی یکی از عناصر اصلی مدیریت بحرانی یعنی ارتباطات سازمانی پرداختهایم.
جامعه آماری این پژوهش، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در منطقه تهران است. مدیریت بحران در این شرکت – با توجه به نقش مهمی که این شرکت در توسعه اقتصادی کشور برعهده دارد – از اهمیت زیادی برخوردار است.
این پژوهش براساس دادههای جمع آوری شده در نیمه دوم سال 1385 و اوائل سال 1386 از نمونهای متشکل از 91 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه تهران، انجام شده است.
نتایج تحقیق نشان میدهد که بین ارائه انواع اطلاعات از جمله دسترسی به اطلاعات بهنگام، صحیح، مناسب، کامل و سریع و همچنین کانالهای ارتباطی و مدیریت بحران رابطه معنیداری وجود دارد؛ اما بین شاخص بازخور و مدیریت بحران رابطهای وجود ندارد.
فهرست مطالب
چکیده 1
کلید واژه ها: 1
مقدمه: 2
مروری بر ادبیات تحقیق.. 3
بیان مسئله: 3
اهداف تحقیق: 4
ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5
فرضیه های تحقیق.. 5
پیشینه تحقیق.. 6
تعریف متغیرها 7
قلمرو تحقیق.. 8
روششناسی تحقیق.. 9
الف) روش تحقیق.. 9
ب) روش گردآوری اطلاعات.. 9
ج) جامعه آماری: 9
د) روش تجزیه و تحلیل آماری.. 9
تحقیقات انجام شده 9
چارچوب نظری تحقیق.. 10
روش نمونه گیری و حجم نمونه. 12
روشهای جمع آوری اطلاعات.. 13
اعتبار یا روایی تحقیق.. 13
اعتماد یا پایایی تحقیق.. 14
متغیرهای تحقیق.. 15
آزمونهای استفاده شده در این تحقیق.. 16
تجزیه و تحلیل دادهها 16
تحلیلهای توصیفی.. 16
آزمون فرضیه ها 18
آزمون فرضیه اصلی.. 18
آزمون فرضیه اول. 21
نتیجه گیری از فرضیه ها 23
پیشنهادات.. 24
منابع و مآخذ: 25
الف) منابع فارسی.. 25
ب) منابع لاتین.. 28
ضمائم. 30
پرسشنامه. 30
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 36
مطالب مرتبط