دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم عدد نویسی را در دانش آموزم (نام دانش اموز) بهبود ببخشم
چکیده
اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که علیرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند. در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد اختلال کرده است .
دانش آموزان باید بیاموزند که ریاضی در همه امور زندگی آنان تاثیر دارد لذا برای درس ریاضی ارزش قائل شوندو مهارت لازم را در این خصوص کسب نموده و ریاضی را در خدمت زندگی خود بگیرند و از توانمندیهای خود نیز در این درس غافل نشوند.ریاضی باعث تقویت قوای ذهنی و ایجاد نظم ذهنی ونیز تقویت قوه استدلال می شود و انسان را به تفکر و تعقل وا می دارد.و نیز بین دانسته های قبلی و اطلاعات جدید افراد، ارتباط برقرار می نماید.ریاضی می تواند زمینه رشد رشته های مختلف شغلی را ایجاد نماید و خلاقیت افراد را شکوفا نماید.هندسه نیز بعنوان بخشی از ریاضی می تواند موجب ایجاد علاقه و شوق به مطالعه در دانش آموزان شود.
مقدمه
اضطراب ریاضی: واکنشی احساسی و آگاهانه به شرکت کردن در کلاس ریاضی٬گوش کردن به سخنرانی در مورد ریاضی٬کار کردن بر روی مسائل ریاضی٬و یا بحث کردن در باره ریاضی است.که سبب می شوند دانش آموزان و حتی دانشجویان از درس ریاضی بترسند.این اضطراب مانع از ایجاد ارتباط بین درس ریاضی با زندگی روزمره افراد می شود.علت آن ٬تجربه منفی دانش آموز به هنگام یادگیری ریاضی در کلاس است.تاکید معلمان و اساتید بر حفظ کردن مطالب ریاضی٬فرمولها و تعاریف و …باعث ایجاد ایمن اضطراب می شود.
فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۲
بیان مساله ۲
شواهد یک ۲
گرداوری اطلاعات ۲
انتخاب راه حل ۲
اعتبار بخشی راه حل ۳
انجام راه حل ۴
شواهد دو ۵
نتیجه گیری ۵
پیشنهادات ۶
منابع ۶
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 13
مطالب مرتبط