دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم؟
چکیده:
یکی از مهمترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و معلمهای واقعی نقش بسته است ، آن است که چگونه میتوان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش رو پیشنهاد میکنند. ازجمله، موضوعاتی که مطرح میشود مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزشهاست. این گونه معلمان از برنامهها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی مینمایند. چنین معلمانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین بهره برداریها را بنمایند. با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان سال دوم وسوم دبیرستان به درس جغرافیا ۱ و ۲ سعی نمودهام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی وتدوین نرم افزار جغرافیا به صورت powerpoint و فیلم آموزشی و انواع روشهای مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.
مقدمه
بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:
مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم) از دانش آموزان میخواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت، انتقادات و پیشنهادات در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان سال دوم انسانی که جغرافیا درس تخصصی آنان میباشد نسبت به رشته تجربی وریاضی علاقه کمتری نشان میدهند ونمره ارزشیابیهای مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم.
قهرست:
چکیده: ۵
مقدمه ۶
شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ ) ۸
تجزیه وتحلیل داده ها ۸
اجرای راه حل جدید : ۱۱
روش تدریس : ۱۲
ارزشیابی: ۱۵
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲ ) ۱۹
ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی : ۲۱
نتیجه گیری : ۳۳
پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس جغرافیا: ۲۵
کلام آخر : ۲۷
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 28
مطالب مرتبط