این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط سرمایه اجتماعی و ایجاد اشتغال خانگی (رشته مدیریت صنعتی – مدیریت تولید) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه:
در دنیای کنونی از یک سو سازمانها روز به روز کوچکتر و انعطاف پذیر تر شده و از سوی دیگر مرزهای میان خانه و محل کار در حال از بین رفتن است. بر اساس نظریهی توسعهی انسانی و معقول ، کار در آینده در خدمت دیگران نخواهد بود بلکه فعالیتی است که انسان برای خود سازمان انجام داده، با مدیریت و کنترل خود و برای رفع نیازهایش (الوانی، ۱۳۸۸ :۲۹۱) و به همین دلیل در سالهای اخیر شمار کسانی که به طور مستقل و برای خود کار میکنند به ویژه صاحبان مشاغل و کسبوکارهای خانگی رشد فزاینده ای یافته است (سیایاِنبیآر ، ۱۹۹۸).
به طور کلی، کسبوکار خانگی پدیده ی جدیدی نیست، بلکه در نتیجه ی تغییر و تحولاتی که امروزه در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده است، به آن توجه بیشتری شده است. کسبوکار خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعهی اشتغال خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان و جوانان که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمیتوانند جذب بازار شوند، میباشد (ناهید و قنبری،۱۳۸۹، ص۶).
لازم به تذکر میباشد که شروع یک کسبوکار از خانه می تواند فرصتهایی را به افراد در اولین گام فعالیتهای کارآفرینانه دهد اما اگر به درستی پشتیبانی نشوند، میتواند اثرات زیان آوری را بر افراد خود اشتغال داشته باشد. در واقع اگر سیاستهای افزایش خود اشتغالی این موضوعات را در نظر نگیرد، شانس کمی برای آن کسبوکارها وجود دارد که به سمت خود اشتغالی میل پیدا کند و آن ها را در معرض خطر شکست و خاتمه کسبوکار قرار میدهد (تامپسون و دیگران ، 2009: 235).
به منظور توسعه و پشتیبانی از کسبوکارهای خانگی ضروری است برنامه هایی با اهداف و چشم انداز مناسب در دورههای زمانی کوتاه مدت و بلند مدت به اجرا درآید. بنابراین دانستن ابعاد سرمایهی اجتماعی موثر در راهاندازی کسبوکارهای خانگی، سیاستگذاران را یاری خواهد کرد تا سیاستهای این حوزه از کارایی و اثربخشی برخوردار باشد.
محققان نشان دادهاند که فرایند راهاندازی کسبوکار متأثر از عوامل زیادی است که به طور کلی می توان آن را به 2 گروه تقسیم نمود: عوامل روان شناسانه و عوامل غیر روان شناسانه. عوامل روان شناسانه به ویژگیهای شخصی افراد اشاره دارد؛ در حالی که عوامل غیر روانشناسانه به محیط دربرگیرنده ی فرد میپردازد که از جمله ی عوامل غیر روان شناسانه میتوان به سرمایهی اجتماعی اشاره نمود (شین ، 2003: 96).
سرمایه ی اجتماعی، یکی از مفاهیم نسبتاً نوینی است که در بررسیهای اجتماعی و اقتصادی جوامع مدرن، مطرح گردیده است. این مفهوم به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع با ارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضا میشود (فرازمند و دیگران، ۱۲۵:۱۳۸۵).
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 24
مطالب مرتبط