این پاورپوینت به بررسی نظریه رشد شناختی حرکتی ادارکی حرکتی می پردازد. مباحث شامل تأثیرات متقابل رشد شناختی و حرکتی در طول زندگی، مراحل مختلف رشد شناختی بر اساس نظریه ژان پیاژه، و تأثیر حرکات ادراکی – حرکتی بر توسعه مهارت های شناختی و تحصیلی است. همچنین به نقد و بررسی نظریه پیاژه و اهمیت ادراک حرکتی در بهبود تعادل، هماهنگی، آگاهی فضایی و زمانی پرداخته شده است.
انسان در 4 قلمرو پیشرفت می کند.
عاطفی
شناختی
حرکتی
جسمی
رشد شناختی و حرکتی در سرتاسر زندگی به همدیگر اثر متقابلی دارند به طوری که به طور متقابل همدیگر را مهار و درک می کنند.
به حرکاتی که از قشر مغز دستور داده می شود حرکات روانی و حرکتی گویند.
ژان پیاژه و رشد شناختی
بین سالهای 1935 تا 1931 همسر پیاژه 3 بچه به دنیا آورد که پیاژه آزمایشهایش را بر روی فرزندانش انجام داده است.
مراحل مختلف نظریه رشد شناختی پیاژه در سنین تقریبی
حسی حرکتی
پیش عملیاتی
عملیات عینی
عملیات صوری
فهرست مطالب
ژان پیاژه و رشد شناختی
مراحل مختلف نظریه رشد شناختی پیاژه در سنین تقریبی
سازگاری
مرحله حسی حرکتی رشد و سنین تقریبی
کودکی: پیش از عملیات و رشد حرکتی
پیش ادراکی ( از 2 سالگی تا 4 سالگی)
درک شهودی ( 4 سالگی تا 7 سالگی)
اواخر کودکی و نوجوانی: رشد شناختی و حرکتی
مرحله عملیاتی عینی
مرحله عملیات صوری:
بزرگسالی: عملیات پسا صوری
برخی انتقادات از نظریه عمل و نظریه رشد شناختی پیاژه
رشد ادراکی حرکتی
تفاسیر دیگر:
آیا همه فعالیتهای ادراکی ، حرکتیند.
تعادل
تعادل پویا (راه رفتن روی چوب موازنه)
آگاهی فضایی
آگاهی زمانی
آگاهی بدنی و جهت یابی
نظریه های ادراکی – حرکتی
دلاکاتو و تسلط نیمکره ای
دلایل مخالفت آکادمی امریکایی طلب کودکان توجه دلاکاتو
منبع
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 32
مطالب مرتبط