دانلود پاورپوینت تکریم ارباب رجوع powerpoint ppt
طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع
طرح تکریم در آموزه های دینی جایگاه ویژه ای داشته ، بطوریکه ائمه اطهار نیز با تاکید بر حفظ کرامت انسانی انسانها را به نیکوکاری و رعایت حقوق یکدیگر توصیه نموده اند. پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرموده اند: هرکس برادر مسلمان خود را با کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم او را بزداید،همواره در سایه جاودان لطف الهی است.
کلید واژه های کارگاه
۱- سازمان :گروهی از افراد و تسهیلات همراه با ترتیب دادن مسئولیت ها ،اختیارات و روابط آنها.(سازمان میتواند عمومی یا خصوصی باشد.)
۲- مشتری :کسی که نیاز او تامین میشود. به عبارت دیگر سازمان و یا شخصی که محصولی را دریافت می کند.
۳- زنجیره مشتری :رابطه بین مشتریان داخلی و خارجی خدمات
۴- مشتریان داخلی : اعضای زنجیره مشتری که در درون سازمان عرضه کننده کالا و خدمات قرار دارند.
۵- مشتریان خارجی : اعضای زنجیره مشتری که در خارج سازمان عرضه کننده کالا و خدمات قرار دارند.
۶- فرایند: مجموعه فعالیتهای مرتبط به هم که ورودی ها را به خروجی ها تبدیل می کند.
۷- رضایت مشتری :تلقی مشتری از میزانی که خواسته هایش برآورده شده است.
۸- مشتری گرا :یک روش سازمانی که در آن به نیازها و خواسته های مشتری توجه خاص میشود.به عبارت دیگر مشتری در کانون توجه سازمان قرار میگیرد.
مشتری کیست؟
مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می کند و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی را بپردازد .
باید توجه داشت که زمانی مشتری این هزینه را تقبل می کند که در کالاها و یا خدمات تحویلی ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه می کند
ارباب رجوع کیست؟
ارباب رجوع مانند مشتری حالت تعاملی و طرفینی ندارد، بلکه خدمات یک جانبه را شامل می شود که در آنها فروشنده ها، اطلاعات مشتری نسبت به مورد معامله را دارند ولی خریدار نمی تواند به سادگی آن اطلاعات را به دست بیاورد در حالی که سخت به آنها نیازمند است، مثل خدمات درمانی، خدمات علمی، خدمات آموزشی و پرورشی و … .
سرفصل ها و محتوای آموزشی
– تشریح مفاهیم مشتری مداری و لزوم دستیابی به رضایتمندی ارباب رجوع.
– تشریح علل مطرح شدن طرح تکریم ارباب رجوع از طرف دولت و محتوای طرح.
– نقاط قوت و ضعف طرح مذکور و نتایج اجرای آن در دستگاهها.
– تشریح چگونگی اجرای صحیح و موثر طرح تکریم و همچنین ابزارها و تکنیک های مربوطه.
– مستند سازی روشهای انجام کار.
– اصلاح و بهبود روشهای انجام کار.
– شیوه های اطلاع رسانی نحوه ارایه خدمات.
– راهنمای انجام بازرسی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع.
– نظر سنجی از ارباب رجوع و تحلیل آن.
– تدوین منشور اخلاقی سازمان.
۱۰ برنامه اصلی ایجاد تحول در نظام اداری
۱- استقرار دولت الکترونیک( موضوع ماده ۳۸، ۴۰، قانون مدیریت خدمات کشوری)
۲- عدالت استخدامی و نظام پرداخت
۳- ساماندهی نیروی انسانی
۴- تمرکز زدایی
۵- افزایش بهرهوری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد (موضوع مواد ۸۱، ۸۲ و ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری)
۶- سلامت اداری
۷- اصلاح ساختار و فرآیندها
۸- توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی
۹- تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و ارتقاء روحیه خود کنترلی در کارها
۱۰- خدماترسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع(۱۹۰ امتیاز در ارزیابی عملکرد دانشگاه)
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 108
مطالب مرتبط