این پاورپوینت به بررسی بازاریابی رابطه ای و اهمیت آن پرداخته و نشان می دهد چگونه این استراتژی با تمرکز بر حفظ مشتریان فعلی روابط قوی و بلند مدتی را ایجاد کرده و منجر به افزایش وفاداری مشتریان و رشد بلند مدت کسب و کار می شود.
بازاریابی رابطه ای چیست؟
بازاریابی رابطه ای یا رابطه مند یک استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که به جای جذب مشتریان جدید، بر روی حفظ مشتریان فعلی تمرکز دارد. هدف اصلی از این نوع بازاریابی ایجاد ارتباطات قوی و روابط طولانی مدت به منظور افزایش رضایت مشتری و همچنین ارجاع و خریدهای مجدد است.
بازاریابی رابطه ای در واقع برای تقویت وفاداری مصرف کننده ایجاد شد. برخلاف جذب مشتری که بر اهداف کوتاه مدت و فروش فردی متمرکز است، بازاریابی رابطه ای با هدف افزایش ارزش طول عمر مشتری و ارائه اطلاعات مستقیما متناسب با نیازها و علایق آنها انجام می شود. فرآیند بازاریابی رابطه ای شامل یک طرح بازاریابی است که بر حفظ مشتری و رضایت از تراکنش ها یا دموگرافی تمرکز دارد.
اهداف بازاریابی رابطه مند
هدف اصلی بازاریابی رابطه ای ایجاد ارتباطی احساسی با مشتری است. به صورتی که شما قادر خواهید بود تا با قرار دادن تمرکز خود روی مشتری های ثابت و قدیمی ارتباط نزدیکی با آن ها برقرار کنید. به این شکل مشتریان به برند و کسب و کار شما وفادار خواهند شد. وفادار شدن مشتریان به برند شما سبب می شود تا مخاطبان تمامی وسایل مورد نیاز شان را از کسب و کار شما خریداری کنند.
از دیگر اهداف بازاریابی رابطه ای می توانیم به تداوم کسب و کار اشاره کنیم. چرا که شما با ایجاد ارتباطی دوستانه با مشتری های خود در واقع فروش خود را تا مدتی طولانی تضمین کرده اید. همین عامل نیز سبب می شود تا میزان فروش شما در طولانی مدت افزایش داشته باشد.
فهرست مطالب:
بازاریابی رابطه ای چیست؟
اهداف بازاریابی رابطه مند
سطوح بازاریابی رابطه ای
بازاریابی پایه
بازاریابی واکنشی
بازاریابی مسئولیت پذیر
بازاریابی فعال
بازاریابی مشارکتی
ابزارهای بازاریابی رابطه ای
و…
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 32
مطالب مرتبط