دانلود مقاله سیستم اطلاعات تجاری سیستم های اطلاعات تجاری مقاله هوش تجاری مقاله درباره هوش تجاری مقاله طرح تجاری مقاله در مورد هوش تجاری مقاله در مورد اسناد تجاری مقاله تبلیغات تجاری مقاله در مورد طرح تجاری مقاله در مورد تبلیغات تجاری مقاله در مورد برند تجاری
سیستم اطلاعات تجاری
فهرست مطالب
سیستم اطلاعات تجاری ۱
مقدمه ۱
اهمیت اطلاعات در تجارت ۱
ویژگیهای اطلاعات مناسب : ۲
مقاصد کلی اطلاعات ۳
توصیف داده ها: ۳
– تبیین رخدادها: ۳
– پیش بینی : ۴
– پیشنهاد راهکارها : ۴
– ارزیابی : ۴
سیستم های اطلاعات فرابخشی ۴
فرایندهایی نظیر: ۴
بازاریابی دو جانبه (تعاملی): ۶
اتوماسیون نیروی فروش: ۷
مدیریت محصول و فروش: ۷
ترویج فروش و تبلیغات: ۸
توزیع : ۹
بازاریابی هدفمند: ۹
تحقیقات بازار و پیش بینی ها: ۹
۲ – سیستم های اطلاعات تولید: ۱۰
تولید یکپارچه رایانه ای: ۱۰
ساده سازی: ۱۱
خودکار کردن: ۱۱
یکپارچه کردن: ۱۱
تولید به کمک رایانه (CAM) و سیستم های اجرایی تولید: ۱۲
شبکه های همکاری تولید: ۱۲
کنترل فرایند: ۱۲
روباتیک: ۱۳
مهندسی به کمک رایانه: ۱۳
۳ – سیستم های اطلاعات منابع انسانی: ۱۴
آموزش و پیشرفت: ۱۵
۴ – سیستم های اطلاعات حســـابداری: ۱۵
سیستم های حسابداری آن لاین: ۱۶
پردازش سفارش: ۱۶
کنترل موجودی: ۱۶
حسابهای دریافتی: ۱۷
حسابهای پرداختی: ۱۷
لیست حقوق: ۱۷
دفتر کل: ۱۸
۵ – سیستم های اطلاعات مالی: ۱۸
مدیریت وجوه نقد: ۱۸
تحلیل مالی: ۲۰
برنامه ریزی و پیش بینی مالی: ۲۱
مقدمه
سیستم های اطلاعات در اشکال گوناگون میتوانند در سازمانها و کسب و کارها به کار گرفته شوند. مواردی نظیر انجام فعالیتها، حل مسایل سازمانی و پیگیری فرصتهای تجاری، همگی با استفاده از آن امکان پذیر میگردد.
در این مقاله قصد داریم سیستم اطلاعات تجاری (BIS) را که کارکردهای گوناگون سازمان نظیر بازاریابی، مالی، حسابداری، مدیریت عملیات و مدیریت منابع انسانی را پشتیبانی میکند، مورد بررسی قرار دهیم و در پی آن اثراتی که میتواند بااستفاده از این سیستم ها در عملکرد سازمانها و کیفیت خروجیهای آنها ایجاد شود را مورد مطالعه قرار دهیم.
اهمیت اطلاعات در تجارت
امروزه اطلاعات هم به عنوان یک منبع مهم استراتژیک در سازمان و هم به عنوان یک منبع عمده برای ارزش افزوده مطرح است. اطلاعات همواره به عنوان یک مزیت رقابتی قلمداد شده است. دستیابی به اطلاعات مربوط به فعالیتهای گوناگون سازمان از جنبه های مختلف میتواند بر عملکرد کلی آن اثرگذار باشد، برخی از مزایای آن به شرح ذیل است:
داشتن اطلاعات در زمینه نیازها و دیدگاههای مصرف کنندگان نسبت به کالاها و خدمات فعلی سازمان میتواند، به بهبود محصولات و ایجاد محصولات جدید منجر شود.
اطلاعات در مورد پیشرفتهایی که در زمینه مواد و کاربرد فناوری وجود دارد میتواند به کارایی و بهره وری در فرایند تولید و بهبود طراحی و کیفیت محصول منجر گردد.
ارتباطات پیشرفته میان کارکنانی که خدماتی را به مشتری ارائه میدهند و گروه عملیات طراحی و تولید محصول، موجب مشخص شدن نواقص کالا و مشکلات در نصب و اجرای عملیات خواهد شد و لذا موجب افزایش کیفیت شود.
وجود جریان صحیح اطلاعات بین بخشهای تولید و فروش میتواند وظایف پیش بینی و برنامه زمان بندی تولید را بهبود بخشیده و زمان تحویل را کاهش دهد…
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 19
مطالب مرتبط