تحقیق اختلالات یادگیری
مقدمه:
یک اختلال یادگیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندن، حساب کردن و یا کلمهبندی نوشتن به وجود میآید که انتظار نمیرود به یک فرد عادی نسبت داده شود. یک اختلال یادگیری نه یک اختلال یادگیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد میشود.
اگر درست ارزیابی نشود تأثیر بالقوهای روی عملکرد ناسازگارانهی فرد دارد و در حوزههای چندگانهی زندگی ضعف ایجاد مینماید. وقتی فردی مظنون به اختلال یادگیری میشود، یک ارزشیابی عصب روانشناختی تواناییها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه در حوزههای توانایی عصب روانشناختی تعیین کند که میتواند به عنوان پایهای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
اختلال یادگیری چیست؟
ریشه های اختلال یادگیری
ناتوانی های حافظه و راهبردهای آن
علل بروز اختلالات یادگیری
از عوامل بعد از تولد عبارتند از
عوامل فیزیولوژیک مؤثردر بروز اختلالات یادگیری
عوامل بیوشیمیایی مؤثر دز بروز اختلالات یادگیری
عوامل آموزشی مؤثر در بروز اختلالات یادگیری
انواع اختلالات یادگیری
چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند ؟
انواع ناتوانی های یادگیری
استفاده از دارو درمانی و آموزش های خاص در درمان اختلالات یادگیری کودکان
راه های تقویت حافظه
انواع اختلالات
اختلال ترس
افسردگی اضطرابی
اختلال وسواس اجباری
اختلال استرس بعدا از تروما
اختلال اضطرابی اجتماعی
ترس های خاص
درمان اختلالات اضطرابی
درمان اختلالات یادگیری1
نتیجه گیری
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 37
مطالب مرتبط