تجربیات یک مدیر مدرسه
تجربیات یک مدیر مدرسه ویژگی های مدیر موفق، راهکارها و پیشنهادات به همراه فرم مورد نیاز
چکیده
سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را اداره نماید، بلکه مراد از مدیریت این است که ما چه قوانین را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط و زمان خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و مدیریت خود مان را آنطور با قوانین جامعه مورد نظر هماهنگ کنیم که نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببیند؟
در همهء تمدن های بشری این یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده ء سالم، راستکار، راستگوی و پای بند به قانون را مردم می پسندند. همهء ادیان و مکتبهای بشری اصولی را در زمینه ای وضع کرده اند تا جامعه را بسوی خیر و فلاح بکشانند، این اشخاص هستند که قانون را زیر پای میگذازند، آنرا توجیه غلط میکنند و مورد استفادهء سوء قرار میدهند. بعبارت دیگر مشکل اصلی در نبود قانون نیست بلکه مشکل در عدم رعایت و تطبیق قانون است.
بدون شک قوانین در ذات خود برتری ها و بهتری های نسبت به یکدیگر دارند، اما در مجموع هیچ قانون انسانها را تشویق به ظلم و تجاوز به حق دیگران نمیکند .
–
فهرست مطالب
عنوان
چکیده
مقدمه
تعریف و مفهوم مدیریت
وظایف مدیر آموزشی
اجزا سیستم مدرسه
دیدگاههای موجود در مدیریت آموزشی
مدیریت کیفیت جامع
توجه به نیازها
ارتقای مستمر کیفیت
مشارکت همگانی درمدرسه
چگونگی فرایند حرکت
ویژگی های مدیر مدرسه کیفی جامع
مدیریت در مدرسههای جهان امروز
رهبران آموزشی در مدارس فردا چه نقشی دارند؟
پنج اصل مهم برای پیشرفت آموزشی در مدرسه اشاره میکند
مدیر مدرسهی فردا برای رهبر شدن باید چه تواناییهایی داشته باشد؟
رهبر آموزشی مدارس فردا باید اقدامات زیر را انجام دهد
رابطه معلم و دانش آموز چگونه باید باشد؟
وظایف مدیران…
وظایف مدیر در امـور دانش آموزان
وظایف مدیـر در امور کارکنــان
قــدرت شخصـی
قدرت مقــام
وظایف مدیر در زمینه بـرنامه آموزشی و تدریس
مدیر موفق کیست
سخن پایانی ( نتیجه گیری )
پیشنهادات راهبردی برای مدیران
منابع ومآخذ
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 35
مطالب مرتبط