دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی نیک کار
چکیده
هدف از ارائه این پروژه ، سهولت دستیابی سریع و آسان به اطلاعات مربوط به قسمت های فروش ، خرید و حسابداری است و همچنین گرفتن گزارشات از اطلاعات فوق به روش آسان را فراهم ساخته است .
این پروژه امکان ایجاد سطح دسترسی اسان به امور کارکنان را برای مدیریت فراهم نموده است برای ایجاد سیتم مناسب ابتدا روش های فروش ، خرید و حسابداری طلا فروشی مورد مطالعه قرار گرفت و نمودارهای لازم ترسیم شد . این پروزه علاوه بر سهولت انجام برای کارکنان ، خواسته های مدیریت و مجموعه را برآورده می شازد .
کلمات کلیدی : دلفی ، ۲۰۰۰ SQL Server ، فرم ، جدول ، Visual
فصل اول- سیستمهای اطلاعاتی مدیریت (MIS)
۱-۱- مقدمه
موضوع مورد بحث این فصل، مدیریت بر پایه اطلاعات است. دو عامل اساسی موجبات تحولات ودگرگونیهای جنجال آفرین را فراهم میسازد. اول، استراتژی رقابت وتواناییهای آن که تغییرات سریعی در تکنولوژی را باعث شده است ودوم افزایش قدرت تکنولوژی پیشرفته بعضی از کشورها و همچنین کاهش هزینههای تولید به عنوان یک سیاست رقابت صادراتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. هر دو استراتژی یاد شده ابزارهای اصلی تصمیم گیری استراتژیک مدیریت بر پایه اطلاعات وتکنولوژی فرا پیشرفته عملیات تولید هستند. سیستم های اطلاعاتی مدیریت(Management Information Systems) در راستای تأمین نیاز مدیران در جهت دستیابی موثر به این ابزارها ایجاد شدهاند.
۱-۲ – جمع آوری اطلاعات
امروزه با توجه به حجم وسیع اطلاعات که انسان بهصورت روزمره با آنها روبروست، روشن است که ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز تنها در حافظه انسان عملاً ممکن نیست.
جوامع پیشرفته در مسیر دستیابی به تکنولوژی اطلاعات هستند . مسیری که حرکت در آن دارای نرخ شتاب بسیار بالایی است. بعضی از عوامل موثر و پیشرفتهای تکنولوژیکی که در بخشهای اطلاعاتی بوجود آمده است، عمدتا در تجارت موثر واقع شدهاند که ذیلاً به آن اشاره میکنیم:
۱- فراوانی کامپیوترهایی که مدیران و عموم مردم را در انجام فعالیتهایشان یاری میدهد.
۲- توسعه ارتباطات از راه دور که از تکنولوژی ماهوارهها ، بانکهای اطلاعاتی وشبکههای بین المللی اطلاعات نشات میگیرد.
۳- توسعه و افزایش ریز کامپیوترها با قیمتهای مناسب و امکانات گسترده که موجبات سهولت و سرعت محاسباتی و ذخیره و بازیابی اطلاعات را در محل کار و منازل فراهم کرده است.
۴- دسترسی آسان به ترمینالها ورابطهای مخابراتی جهت برقراری موثر و سریع ارتباطات.
پیدایش کامپیوترهای متفکر و ایجاد سرعت در انجام امور و در عین حال ایجاد قابلیتهای جدید.
۱-۳- سیستم اطلاعات مدیریت
سیستمی که کنترل و بازسازی اطلاعات را از دنیای محیطی وعملیات بازرگانی داخل سازمان بهعهده دارد به طریقی که با سازماندهی و انتخاب دادهها اطلاعات لازم را جهت اتخاذ تصمیم، برنامه ریزی و کنترل برای مدیران آماده سازد ، سیستم اطلاعاتی مدیریت نامیده میشود. در گذشته منابع اطلاعاتی مدیران اتفاقی و غیر مطمئن و از طرق مختلف وگوناگون بود،از این رو اطمینانی از درستی اطلاعات در دست نبود. با توسعه کامپیوترهای با ظرفیت ،سرعت ودقت بالا در اواسط قرن بیستم تکامل وکاربرد مفاهیم سیستمهای اطلاعاتی مدیریت (MIS) روندی دیگر و با سرعتی بیشتر توسعه یافت که حاصل آن تغییرات در عملیات وفعالیتها و وظایف سازمانهای تجاری دنیا بهشرح زیر شد:
۱- مدیریت متمرکز و تکیه بر محورهای تمرکز اطلاعات و بهرهگیری از تکنولوژی پیشرفته.
۲- طراحی اطلاعات و ارایه گزارشهای لازم برای اتخاذ تصمیم مدیریت ، برنامهریزی و کنترل سازمان.
۳- طراحی سیستم اطلاعات مدیریت با تکیه بر کنترل وسیستمهای اطلاعاتی مدیریت کنترل پروژه ها.
مجموعه این فعالیتها MIS یا سیستمهای اطلاعاتی مدیریت نامیده میشود. هدف سیستمهای اطلاعاتی مدیریت افزایش روند ارایه واداره اطلاعات وکاهش حدس و گمان در حل مشکلات در سطوح مختلف سازمانی از طریق سیستمهای بازخور اطلاعات و بازتاب بازیابی اطلاعات در جهت تکامل دادههای جدید به سیستم است.
۱-۴-۱-قدمهای بسط و توسعه MIS
برای ایجاد و توسعه سیستمها به منظور اجرای MIS در مرحله اول باید تعریفی دقیق از MIS داشت. سپس نیازها تعیین و اهداف اجرایی سیستم در رابطه با MIS مورد نظر و زیرمجموعه سیستم اطلاعاتی مدیریت مشخص شوند. نهایتاً طرح تحقق پذیری یا نقشه مراحلی را که باید اجرا شوند همراه با افراد مسئول هر مرحله و ارزش هر کار و زمان برنامه تعیین شوند. هنگامیکه چگونگی تحقق پذیری طرح به تصویب مدیریت برسد، آنگاه مفهوم کلی MIS برای بازبینی و تصویب بازنگری میشود. پس از تصویب طرح، جزییات کاری طرح تهیه میشوند. هنگامیکه جزییات طرح تصویب شوند، آنگاه MIS جدیدی برقرار میشود و بهنگام در میآید و نگهداری میشود. گرچه مراحل فوق جدا از یکدیگر به نظر میرسد، لیکن درواقع یک مجموعه مرتبط است.
۱-۴-۲- سازماندهی سیستم اطلاعات مدیریت در سازمانهای تجاری
بسط وتوسعه MIS فرایندی اساسی است و برای انجام آن به افراد متخصص و حرفهای نیاز است. بنابراین برای ایجاد یک MIS به کار گروهی و سرپرستی آن توسط یک مدیر و متخصص نیازمندیم. اگرچه مدیران و جمعی از متخصصین مختلف در طراحی MIS شرکت خواهند داشت ، اما مسئولیت مستقیم طرح متوجه مدیر MIS است. برای یک چنین مسئولیت مهمی مدیر MIS باید با تسلط فنی و وقوف کامل بر وظایف، نفوذی معنوی و علمی بر تمام سطوح مدیران بیابد.
یکی از اهداف مورد نظر مدیران افزایش کیفیت تولید محصولات به همراه بهبود انگیزههای شغلی در کارکنان است. کمک جهت نیل به این هدف از اهم وظایف مدیر MIS است و رسیدن به آن مهمترین عامل توفیق MIS محسوب میشود. ارایه گزارشهای مدیریتی نقش بسزایی در تصمیم گیری مدیریت جهت نیل به این اهداف به عهده خواهد داشت.
۱-۴-۳- جایگاه سیستم اطلاعاتی مدیریت در سازمان
عملاً مدیر MIS برای طراحی وکنترل شرکت به معاون خدمات اجرایی یا معاون ارشد گزارش میدهد. در بسیاری از شرکتها شاخه معاونت MIS بهوجود میآید که گزارش خود را مستقیمأ به مدیریت عالی ارایه میکند. در نوع دیگر ساختار سازمانی تمام فعالیتهای MIS در سطوح شرکت متمرکز میشود. مدیر MIS در اینجا همطراز سایر معاونین شرکت است
این حالت شامل شرکتها با وظایف مختلف است
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه
فصل اول – سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS ) 1
۱-۱- مقدمه ۱
۱-۲- جمع آوری اطلاعات ۱
۱-۳- سیستم اطلاعات مدیریت ۲
۱-۴- قدمهای بسط و توسعه MIS 2
۱-۴-۱- سازماندهی سیتسم اطلاعات مدیریت در سازمانهای تجاری ۲
۱-۴-۲- جایگاه سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان ۳
۱-۵- نیاز مدیران به سیستم های اطلاعات مدیریت ۶
۱-۶- تعریف سیستم ۷
۱-۷- تکنولوژی اطلاعات ۷
۱-۸- تحولات آینده و روند تکاملی در امر پردازش و مدیری اطلاعات ۸
۱-۹- آشنایی با تجربه ، تحلیل و طراحی سیتسم ۸
۱-۹-۱- تجزیه و تحلیل سیتسم چیست ؟ ۹
۱-۹-۲- دلایل تغییر سیستم ۹
۱-۱۰- تجزیه و تحلیل سیستم طراحی ۹
۱-۱۰-۱- تجزیه و تحلیل سیستم طراحی ۱۰
فصل دوم – زبان برنامه نویسی دلفی ۱۴
۲-۱- زبان برنامه نویسی دلفی ۱۴
۲-۱-۱- شی گرایی چیست ؟ ۱۴
۲-۱-۲- رویدادگرایی چیست ؟ ۱۵
۲-۱-۳- ویژوال چیست ؟ ۱۵
۲-۱-۴- عملگرها و انواع دادها ۱۵
۲-۱-۵- دستورات کنترلی ۱۸
۲-۱-۶- شی گرایی ۲۰
۲-۱-۷- رویدادگرایی ۲۱
۲-۲- پایگاه داده ۲۱
۲-۲-۱- دستور ۲۱
۲-۲-۲- استفاده از توابع در Select 23
۲-۲-۳- دستور Delete 26
۲-۲-۴- دستور Insert 26
فصل سوم – تجزیه و تحلیل سیستم ۲۸
۳-۱- گزارش شناخت سیستم ۲۸
۳-۲- امکان سنجی ۲۸
۳-۲-۱- امکان سنجی اقتصادی ۲۸
۳-۲-۲- امکان سنجی تکنیکی ۲۸
۳-۲-۳- هزینه های متداول برای سیستم ۲۹
۳-۳- نیازمندی ها ۲۹
۳-۴- چارت سازمانی ۳۰
۳-۵- شرح وظایف ۳۰
۳-۶- آنالیز فرم ۳۱
۳-۶-۱- فرم فاکتور فروشی ۳۱
۳-۶-۲- فرم فاکتور خرید ۳۳
۳-۶-۳- فرم مرجوعی از خرید ۳۵
۳-۶-۴- فرم مرجوعی فروشی ۳۶
۳-۶-۵- فرم کالا ۳۷
۳-۶-۶- فرم دریافت ۳۸
۳-۶-۷- فرم پرداخت ۳۹
۳-۷- UML 40
۳-۷-۱- Use Case 40
۳-۷-۲- Sequence 42
۳-۷-۳- Class Diagram 44
۳-۷-۴- نمودار CRD 45
۳-۷-۵- نمودار CCD 45
۳-۷-۶- State Diagram 46
فصل چهارم – طراحی و پیاده سازی ۴۸
۴-۱- DSD 48
۱-۴-۱- Customer 48
۱-۴-۲- Bonakdar 48
۱-۴-۳- Kala 49
۱-۴-۴- Sale 49
۱-۴-۵- Buy 50
۱-۴-۶- Cost 50
۱-۴-۷- Sarfaslhazine 50
۱-۴-۸- pardakht 51
۱-۴-۹- Daryaft 51
۱-۴-۱۰- Marjoei – buy 52
۱-۴-۱۱- Marjoei – Sale 52
۴-۲- معرفی ساختار بانک اطلاعاتی نرم افزار ۵۳
۴-۲-۱- جدول bonakdar 53
۴-۲-۲- جدول buyd 54
۴-۲-۳- جدول buyh 55
۴-۲-۴- جدول Cost 56
۴-۲-۵- جدول Customer 57
۴-۲-۶- جدول Daryaft 58
۴-۲-۷- جدول Kala 59
۴-۲-۸- جدول Marjoei – buy 60
۴-۲-۹- جدول Marjoei – Sale 61
۴-۲-۱۰- جدول Marjoei – buy 62
۴-۲-۱۱- جدول Marjoei – buy 63
۴-۲-۱۲- جدول pardskht 64
۴-۲-۱۳- جدول Saled 65
۴-۲-۱۴- جدول Saleh 66
۴-۲-۱۵- جدول Sarfaslhazine 67
۴-۲-۱۶- جدول tazinat 68
۴-۳- ERD 69
۴-۴- JSP 70
۴-۵- طراحی فرم ها ۷۱
۴-۵-۱- فرم اصلی ۷۱
۴-۵-۲- فرم طلاهای بدون نگین ۷۲
۴-۵-۳- فرم طلاهای نگین دار ۷۳
۴-۵-۴- فرم مشتریان ۷۴
۴-۵-۵- فرم بنکدار ۷۵
۴-۵-۶- فرم دریافت ۷۶
۴-۵-۷- فرم لیست اسامی بدهکارن ۷۷
۴-۵-۸- فرم پرداخت ۷۸
۴-۵-۹- فرم لیست اسامی بستانکار ۷۹
۴-۵-۱۰- فرم مرجوعی از خرید ۸۰
۴-۵-۱۱- فرم گزارش مرجوعی از خرید ۸۱
۴-۵-۱۲- فرم مرجوعی از فروش ۸۲
۴-۵-۱۳- فرم گزارش مرجوعی از فروش ۸۳
۴-۵-۱۴- فرم هزینه ۸۴
۴-۵-۱۵- فرم سرفصل هزینه ۸۵
۴-۵-۱۶- فرم خرید کالا ۸۶
۴-۵-۱۷- فرم گزارش خرید ادواری ۸۷
۴-۵-۱۸- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا ۸۸
۴-۵-۱۹- فرم فروش کالا ۸۹
۴-۵-۲۰- فرم گزارش فروش ادواری ۹۰
۴-۵-۲۱- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا ۹۱
جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادات ۹۲
منابع و ماخذ ۹۳
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل ۱-۱- نمودار ساختار سازمانهای سیتسم اطلاعات مدیریت ۴
شکل ۱-۲- نمودار ساختار سازمانی با سهولت دستیابی به مدیران ۵
شکل ۱-۳- نمودرا ساختار شرکتهای مختلف ۶
شکل ۳-۱- فرم فاکتور فروش ۳۱
شکل ۳-۲- فرم فاکتور خرید ۳۳
شکل ۳-۳- فرم مرجوعی از خرید ۳۵
شکل ۳-۴- فرم مرجوعی از فروش ۳۶
شکل ۳-۵- فرم کالا ۳۷
شکل ۳-۶- فرم دربافت ۳۸
شکل ۳-۷- فرم پرداخت ۳۹
شکل ۳-۷-۶-۱- نمودار State Diagram کنترل موجودی ۴۶
شکل ۳-۷-۶-۲- نمودار State Diagram کنترل وجه ۴۷
شکل۴-۱- جدول bonakdar 53
شکل ۴-۲- جدول buyd 54
شکل ۴-۳- جدول buyh 55
شکل ۴-۴- جدول Cost 56
شکل ۴-۵- جدول Customer 57
شکل ۴-۶- جدول Daryaft 58
شکل ۴-۷- جدول Kala 59
شکل ۴-۸- جدول Marjoei – buy 60
شکل ۴-۹- جدول Marjoei – Sale 61
شکل ۴-۱۰- جدول Marjoei – buy 62
شکل ۴-۱۱- جدول Marjoei – sale 63
شکل ۴-۱۲- جدول pardskht 64
شکل ۴-۱۳- جدول Sale d 65
شکل ۴-۱۴- جدول Sale h 66
شکل ۴-۱۵- جدول Sarfaslhazine 67
شکل ۴-۱۶- جدول tazinat 68
شکل ۴-۱۷- فرم اصلی ۷۱
شکل ۴-۱۸- فرم طلاهای بدون نگین ۷۲
شکل ۴-۱۹- فرم طلاهای نگین دار ۷۳
شکل ۴-۲۰- فرم مشتریان ۷۴
شکل ۴-۲۱- فرم بنکدار ۷۵
شکل ۴-۲۲- فرم دریافت ۷۶
شکل ۴-۲۳- فرم اسامی لیست بدهکارن ۷۷
شکل ۴-۲۴- فرم پرداخت ۷۸
شکل ۴-۲۵- فرم لیست اسامی بستانکاران ۷۹
شکل ۴-۲۶- فرم مرجوعی از خرید ۸۰
شکل ۴-۲۷- فرم گزارش مرجوعی از خرید ۸۱
شکل ۴-۲۸- فرم مرجوعی از فروش ۸۲
شکل ۴-۲۹- فرم گزارش مرجوعی از فروش ۸۳
شکل ۴-۳۰- فرم هزینه ها ۸۴
شکل ۴-۳۱- فرم سرفصل هزینه ها ۸۵
شکل ۴-۳۲- فرم خرید کالا ۸۶
شکل ۴-۳۳- فرم گزارش خرید ادواری ۸۷
شکل ۴-۳۳- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا ۸۸
شکل ۴-۳۴- فرم فروش کالا ۸۹
شکل ۴-۳۵- فرم گزارش فروش ادواری ۹۰
شکل ۴-۳۶- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا ۹۱
فهرست مطالب
عنوان صفحه
جدول ۲-۱- انواع متغیر های صحیح ۱۶
جدول ۲-۱-۱ انواع متغیر های حقیقی ۱۶
جدول ۲-۱-۲ انواع متغیر های بولی ۱۷
جدول ۲-۱-۳ انواع متغیرهای کاراکتری ۱۷
جدول ۲-۱-۴ انواع متغیر های رشته ای ۱۷
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 110
مطالب مرتبط