دانلود مقاله بررسی روابط اجتماعی در ایران
بررسی روابط اجتماعی در ایران
اکثر محصولات صنعتی تولید شده یا در حال تولید و یا در دست بررسی و طراحی، بخاطر و برای انسان و در رابطه تنگاتنگ با انسان عصر حاضر و آینده است. بررسی روابط اجتماعی انسان در رابطه با آن تولید و یا طرح از مراحل مهم تحقیقات در یک مقاله است.
آگاهی کافی در این مرحله به طراح کمک میکند تا به اطلاعات مناسب و با شناخت و بینش دست به طراحی آن محصول بزند. یک طراح صنعتی پیش از هر گونه فعالیت طراحی ابتدا باید انسان و روابط انسانی که در رابطه با آن طرح میباشد را شناسایی کند.
این رابطه ثابت کرده که طرحها و محصولاتی که بدون توجه به تحقیقات اجتماعی تولید شدهاند عموماً شکست خورده و آن طرح با ناکامی مواجه گردیده است و با نشناختن استفادهگر، او را دچار آزردگی روانی و جسمی نموده است. از آنجائیکه از اهداف طراحان صنعتی در نظرگیری خواستها، آمال و آرزوهای استفادهگر و همچنین صاحبان و سرمایهگذاران صنعت میباشد، این عدم شناخت باعث بروز شکست در تولید و استفاده محصولات میگردد.
تاریخ میز در ایران
در کشور ما صنعت مبلمان از دیرباز با میزهای کوتاه تحریر بسیار نفیس متداول و مرسوم بوده است و در دوره صفویه بخصوص مبلمان خاتمکاری و منبتکاری شده به حد اعلای ترقی خود میرسد و این صنعت تاکنون در بعضی از مبلمانهای گرانقیمت به کار میرود و شاهکارهایی را بهوجود میآورد. نمونه آن میز منبت و خاتمکاری نفیس استاد کریمی است که در نمایشگاه بینالمللی بروکسل به معرض نمایش گذاشته شد. ولی باید در نظر داشت که در کشور ما تا چندی پیش صنایع مبلمان مخصوص اماکن مقدسه (میز و جاکتابی و منبر) و قصرهای سلاطین (تخت سلطنت و مبلمان داخلی قصرها) بود. اگر بخواهیم توسعه تاریخی میز را مورد بررسی قرار دهیم باید صنایع مبلمانسازی را بررسی کنیم و سپس به خود میز پرداخته شود……….
–
فهرست مطالب
بررسی روابط اجتماعی در ایران
تاریخ میز در ایران
نتیجه گیری
آنالیز استاندارد
گردآوری قوانین مربوط به محصول مورد تحقیق
چکیده قوانین ویژه میز کامپیوتر
نقد طرح مورد تحقیق:
بررسی روابط بوجودآورنده گشتالت پیکره
زیباییشناسی
روش شناخت زیبایی
ابداع و اختراع آثار هنری
طبقهبندی هنرها
گشتالت (پیکره محصول)
بررسی روابط محیط، محل استقرار و محصول
محیط کلی و محدوده جغرافیایی تعیین شده برای رفع نیاز
ویژگیها و شرایط فیزیکی و شیمیایی محیط کلی استفاده
تأثیرات فیزیکی و شیمیایی محیط بر محصول
تأثیرات فیزیکی:
ـ حرارت و گرما:
گرد و غبار و آلودگی
تأثیرات تولید بر محیط
نتیجه گیری
ـ لرزشها و تکانهای شدید
ـ رطوبت
تأثیرات محصولات بر محیط بعد از پایان عمر محصول و یا هنگام نیاز به تعمیر و تعویض قطعات
وندالیسم در جامعه تهران
روان
روانشناسی
روانشناسی محیط
فیزیولوژی بینایی
خلاصه فیزیولوژی دریافت رنگ
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 52
مطالب مرتبط