این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط یادگیری سازمانی و مدیریت استعداد کارکنان (رشته مدیریت) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه:
امروزه در هر جامعه ای سازمانها کارکرد های مهمی را انجام می دهند و نقشی حیاتی در زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اداره ی امور جامعه بازی می کنند. از این رو جامعه ی امروزی برای کارایی سازمانها ارزش و اهمیت فراوانی قائل است.
بدون سازمانهای کارآمد و پویا جامعه ی امروزی نمی تواند به هدفهای خود دست یابد و نیازهای گوناگون خود را برآورده سازد (صبوری، 1388: 7). سازمانها امروزه دچار تغییرات شگرفی شده اند، رشد سازمانی و تبدیل سازمان از شکل بسته به موجودیتی زنده و تغییر الگوهای ثابت و از پیش تعیین شده ی سازمان به الگو های سازگار شونده و منعطف، نمونه هایی از تغییراتی می باشند که در سازمانها به وجود آمده است (هونگ، کو ، 1999 بنقل از قربانی زاده، 1387).
در این میان سازمانهای آموزشی به علت گستردگی، منحصر به فرد بودن و اهمیت در رشد و توسعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند (رابینز ، 1374). سازمانهای آموزشی در محیطی پویا، پیچیده، پر ابهام و سنت گریز قرار دارند و دائما از محیط اطراف خود اثر می پذیرند و تغییر را به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر پذیرفته اند.
با درک این مهم که تغییر جزء جدا نشدنی و ذاتی دانشگاه های هزاره ی سوم شده است، قدرت سازگاری و انطباق با تحولات اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی افزایش می یابد. از این رو داشتن نیروی انسانی توانا و کارآمد که بنیاد ثروت ملی و دارایی های حیاتی سازمان به حساب می آیند، منافع بسیار زیادی برای دانشگاه ها به دنبال خواهد داشت(سلطانزاده ، قلاوندی و فتاحی، 1391).
گرچه تحقق اهداف سازمان در گرو همکاری و تعامل همه ی اجزای سازمان است، نقش و جایگاه منابع انسانی ویژه و منحصر به فرد است (قهرمانی، 1388: 10). هدف پرورش منابع انسانی کسب حداکثر منابع، تقویت و بهبود بهره وری و استفاده-ی حداکثر از پتانسیل های کارکنان برای تحقق اهداف سازمانی است (گاراوان ، 2004) که این اهداف تحت پوشش استراتژی تحت عنوان استراتژی مدیریت استعداد تحقق می یابد.
بنابراین لازم است که سازمانها برای حفظ بقا همگام با تغییرات متحول گردند و استعداد کارکنان خود را همراستا با تغییرات در جهت دستیابی به اهداف سازمان هدایت نمایند (عسگری باجگرانی، شائبی و علامه: 1390). به علاوه، در یک سازمان برای توسعه ی هر امری نیازمند استفاده از استعداد های بالقوه کارکنان به عنوان سرمایه های فکری سازمانی هستیم.
در این راستا یکی از موثرترین عوامل، یادگیری سازمانی ، به عنوان راهکاری برای زدودن فقر اطلاعاتی می باشد (سبحانی نژاد، 1384 بنقل از علم بیگی، محمدی و مقیمی، 1391). یادگیری همواره وسیله ای مطمئن برای بهبود عملکرد و حل مشکلات سازمانی است و فقدان آن معضلات متعددی را در سازمان ایجاد می کند. به همین دلیل به منظور تربیت و تجهیز نیروی انسانی سازمانها و بهسازی و بهره گیری موثر تر از این نیروها، یادگیری همواره به عنوان تاثیر گذارترین عامل مد نظر است(چوپانی، 1391).
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 30
مطالب مرتبط