پروپوزال امکان سنجی فنی – اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار

این پروپوزال در مورد پروپوزال امکان سنجی فنی – اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار (رشته عمران راه و ترابری) می‌ باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی

پروپوزال امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار

مقدمه:
روسازی ها معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند که در عمر آنها تاثیر دارد. از آنجا که یک راه از مناطق مختلفی عبور می کند که خاک بستر، نوع و حجم ترافیک و شرایط اقلیمی این مناطق بایکدیگر متفاوت است، لذا معایب و نواقص گوناگون در طولهای مختلف یک راه بوجود می آید که در صورت عدم رسیدگی، ارزیابی و مرمت آنها، باعث خرابی سریع جاده شده و نابودی سرمایه های عظیم ملی و عدم رضایت استفاده کنندگان را در بر خواهد داشت، لذا روسازی با کیفیت مطلوب و با عمر مناسب پیوسته مد نظر بوده است و مواردی که منتهی به افزایش دوام، کیفیت و عمر روسازیهای آسفالتی میگردد، همواره مورد توجه متخصصان و دست اندرکاران صنعت راهسازی بوده و آنها با انجام تحقیقات و مطالعات آزمایشگاهی و میدانی هر روز بر آنند تا دوره بهره برداری روسازیها را افزایش دهند.

با افزایش ترافیک و نیز افزایش هزینه های نگهداری روسازی، محققان به طرح و اجرای روسازیهایی اقدام نمودند که بتواند دوره عمر بیشتری را نسبت به روسازیهای موجود داشته و در طول این دوره، قابلیت خدمت دهی مناسب به ترافیک بیشتر را بدون نیاز به نگهداری سازه ای داشته باشد. این موارد سبب شد تا روسازی هایی تحت عنوان روسازیهای ماندگار و روسازیهای با عمر بالا معرفی شوند.
تلاشهای اخیر در انتخاب مواد، طراحی مخلوط، آزمایش های عملکردی و طراحی روسازی روشی را پیشنهاد می کند که از سازه های روسازی آسفالتی، عملکردهایی با عمر بالا بدست می آورد ( بیشتر از 50 سال ) تا زمانی که رویه روسازی به صورت دوره ای جایگزین شود.

روسازی ماندگار از لایه های چندگانه آسفالت بادوام استفاده می کند تا یک جاده ایمن، صاف و با عمر بالا بدست آید. طراحی با یک لایه تحتانی محکم که هنوز انعطاف پذیر است آغاز می شود که در برابر کرنش کششی به وجود آمده توسط ترافیک و همین طور شیار شدگی روسازی در مسیر چرخ مقاومت می کند. آسفالت باید ضخامت کافی داشته باشد تا در برابر خمش مقاومت کرده و از ترک در پایین لایه آسفالتی جلوگیری شود.

لایه میانی قسمت سازه ای دائمی را کامل می کند و یک لایه نهایی برای مقامت شیار شدگی است و سطحی است که مدتها نیاز به ترمیم ندارد. این لایه می تواند برای مقاومت شیار شدگی با استفاده از سنگدانه های با کیفیت بالا و قیرهای پلیمری طراحی شود.

لایه رویه بالایی یک سطح قابل تعویض است که می تواند برای عملکردهای خاص طراحی شود. در بعضی موارد استفاده از یک مخلوط با دانه بندی متراکم مطابق آیین نامه مناسب است. در مناطق با ترافیک بسیار بالا استفاده از SMA1 می تواند مطلوب باشد، مشروط براینکه مصالح برای ساخت آن موجود باشد و در بعضی موارد مهندسین می خواهند که از یک لایه آسفالتی با دانه بندی باز (2OGFC) روی سطح استفاده کنند تا از صدا و وجود آب جلوگیری کنند و مقاومت در برابر لغزندگی بهتری را حین بارش فراهم کنند. هم OGFC و هم SMA عملکرد بسیار خوبی در کاهش صدای جاده دارند.

فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 22

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط