پرسشنامه علاقه تحصیلی دانلود پرسشنامه علاقه به درس (CIS) پرسشنامه علاقه به پژوهش پرسشنامه میزان علاقه مندی به رشته پرسشنامه ciss questionnaire cisa پرسشنامه سنجش علاقه به درس پرسشنامه میزان علاقه به درس پرسشنامه میزان علاقه مندی به رشته
توضیحات:
پرسشنامه علاقه به درس (CIS) میباشد. این ابزار در سال ۱۹۹۳ توسط «کلر و سوبیا» در ۳۴ گویه و چهار خرده آزمون ساخته شد. این خرده آزمونهای عبارتند از:
– خرده مقیاس توجه (Attention): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مدرس میداند که چگونه در مورد موضوع این درس جذابیت لازم را ایجاد کند.
مدرس وقتی می خواهد مطلبی را ارئه دهد حالت انتظار و تعلیق را در فراگیر ایجاد میکند.
– خرده مقیاس ارتباط (Relevance): نمونه گویههای مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مطالبی که دراین درس یاد می گیرم برایم مفید خواهد بود.
مدرس، موضوع این درس را مهم جلوه می دهد.
– خرده مقیاس اطمینان (Confidence): نمونه گویههای مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
موضوع این درس بیش از اندازه برای من سخت است.
مطمئن هستم که در انجام تکالیف این درس موفقم.
– خرده مقیاس رضایت (Satisfaction): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
من از این درس خیلی احساسِ رضایت می کنم.
سیاهه علاقه (انگیزه) به درس یک ابزار درجهبندی شده است که انگیزه به یک درس را اندازه گیری می کند و گویههای آن به طور مثبت و منفی، انگیزش مربوطه را بیان میکنند. این ابزار بر درجهبندی پنجگانه لیکرت صورت بندی شده است، به هر گویه مثبت در برابر گزینه «کاملا موافقم» نمره ۵ تعلق میگیرد و به ترتیب در برابر گزینههای «موافقم»، «نظری ندارم»، «مخالفم» و «کاملا مخالفم» به ترتیب ۴، ۳، ۲، و ۱ نمره داده میشود.
در تحقیق غزنوی (۱۳۸۶) روایی ابزار مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن به شرح زیر می باشد. ….
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 7
مطالب مرتبط