پرسشنامه استاندارد رضایت مشتریان الحواری و وارد
پرسشنامه رضایت مشتری الحواری و وارد شامل 6 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
رضایت مشتریان : رضایت مندی مشتری احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمت بعد از استفاده از آن است. (Jamal & Naser, 2003؛ به نقل از بخشی غیاثوند، 1393).
رضایت مشتری میزان مطلوبیتی است که مشتری به خاطر ویژگی های مختلف کالا کسب می کند. و منبع سودآوری و دلیلی برای ادامه فعالیت سازمان است. (لای و همکاران، 2010). ارزیابی ذهنی مشتری از چیزی است. که در واقعیت آن را دریافت کرده و با انتظاراتش مقایسه نموده است.
به گونه ای که منجر به خرید کالا یا خدماتی خاص و برآوردن نیازها می شود (فسی کاوا، 2004). رضایت مشتری نتیجه جمعی درک، ارزیابی و عکس العمل فیزیولوژیکی مشتری نسبت به تجربه مصرف کالا و یا خدمات می باشد.
امروزه رضایت مشتری به صورت یک مسئله مهم برای سازمانها در آمده است. برنده یا بازنده بودن سازمانها بر اساس درصدی از مشتریان که آنها را حفظ کرده اند، مشخص میشود. در یک جو بسیار رقابتی، سازمانهایی که به مشتری توجه ندارند نمیتوانند دوام بیاورند.
اکثر بازارها بسیار رقابتی هستند و سازمانها برای بقاء دراین بازارها باید محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری را با کیفیت بسیار بالا ارائه نمايند. تا بتوانند مشتریانی وفادار و با سطح رضايت بالا داشته باشند (محمودی فر، 1392).
تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش امتیازی که پاسخگو به گویه های 12 تا 17 پرسشنامه رضایت مشتری الحواری و وارد (2006) می دهد، نشانگر رضایت مشتریان است.
روایی و پایایی پرسشنامه
روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بخشی غیاثوند (1393) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پارهای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.
پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بخشی غیاثوند (1393) پایایی مولفه های پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ . برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمد. در نهایت با اصلاحات لازم پرسشنامه نهایی طراحی شد. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.
مشخصات پرسشنامه رضایت مشتری الحواری و وارد
روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 6 سوال
تعداد مولفه: تک مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 5
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 5
مطالب مرتبط