دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم بی دقتی پاسخ دادن برگه امتحانی چهار دانش آموزانم را بهبود بخشم
چکیده
با توجه به مشکل پیش آمده و موضوع اعلام شده بنده تحقیقاتی انجام داده ام که نشان میدهد که بارها اتفاق افتاده است که دانشآموزها بهدلیل بیدقتی (با وجود داشتن اطلاعات بالا) در امتحانها، نمره از دست دادهاند. بهطور قطع، برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از امتحان، دچار افسوس شوید که با وجودی که پاسخها را میدانستید، بهدلیل ”بیدقتی“ نتوانستید به سؤالها پاسخ صحیح دهید. البته بیدقتی انواع متفاوتی دارد: ندیدن قسمتهائی از صورت سؤال، اشتباههای محاسبات و … برخی از انواع بیدقتی است.یادمان باشد که برای موفقیت در تحصیل، داشتن اطلاعات علمی کافی نیست. استفاده از مهارتهائی که بتواند میزان بهرهوری ما از این اطلاعات را افزایش دهد نیز امری بسیار مهم است.در این مبحث از دورهٔ آموزش CMT میخواهیم در مورد دقت و روشهای افزایش آن و کاهش بیدقتی گفتوگو نمائیم. اما از آنجائی که تعریف ”دقت“ در شناخت راههای افزایش آن بسیار مؤثر است
کلیده ویژه:دقت در امتحان-بی دقتی دانش آموزان-کاهش بی دقتی در امتحان
مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی من (چگونه توانستم بی دقتی پاسخ دادن برگه امتحانی چهار دانش آموزانم را بهبود بخشم)میباشد هدف از انجام این پژوهش کاهش بی دقتی در دانش اموزان میباشد. دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. برای اینکه بتوانید معنی و مفهوم دقت را بهتر لمس کنید به اطراف خود نگاه کنید. سعی کنید تمام اجسام و وسایلی را که بهطور نمونه به رنگ آبی هستند، به خاطر بسپارید.اکنون چشمهای خود را ببندید و سعی کنید اجسام و وسایلی را که به رنگ دیگری (به طور نمونه سفید) هستند، یادآوری کنید! این کار، بسیار دشوار خواهد بود. توانائی حفظ ”توجه ارادی“ به موضوعی بدون اینکه موضوعهای دیگر توجه ما را از بین ببرد، به معنی ”تمرکز“ است. اما دقت به معنی ”توجه غیرارادی“ است.در مثالی که زده شد، رنگی که آگاهانه به خاطر سپرده میشد(رنگ آبی)، نمادی از مطلبهای مهم و یا قسمتهائی از سؤال است که ما میدانیم باید به آن توجه کنیم و رنگ دیگر (رنگ سفید)، نماد مطلبها و قسمتهائی است که ما فکر میکنیم مهم نیستند و به همین دلیل به آن بیتوجهی میکنیم.اگر در هنگام حل سؤال یا مطالعه، اهمیت مطلبی را بدانیم؛ به طور قطع به آن توجه خواهیم کرد و بیدقتی زمانی رخ میدهد که ما از کنار مطلبی میگذریم (به صورت ناآگاهانه). پس برای تقویت دقت باید ”توجه غیرارادی“ خود را تقویت نمائیم.ندیدن، شنیدن و … همگی از نشانههای بیدقتی هستند. بهطور نمونه اگر ما قسمتی از گفتههای معلم را نشنویم او میگوید: ”دقت کن!“باز هم تأکید میکنم: ”دقت“ یعنی دیدن، شنیدن، لمس کردن و .. همهٔ آن چیزهائی که با حس ما درارتباط هستند نه فقط آن چیزهائی که ما فکر میکنیم مهم هستند.
فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیان مساله ۷
گرداوری اطلاعات ۸
شواهد یک ۹
انتخاب راه حل ۱۰
اعتبار بخشی راه حل ها ۱۳
انجام راه حل ۱۴
شواهد ۲ ۱۶
نتیجه گیری ۱۸
پیشنهادات ۱۹
منابع ۲۰
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 20
مطالب مرتبط