دانلود اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان
چکیده
در این اقدام پژوهی به بررسی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان پرداخته ام. مشکلات انسانی عمدتاً از مسایل اجتماعی و ناشی از ارتباط با دیگران است و ارتباطات ناسالم هسته مرکزی اکثر مشکلات روانی را تشکیل میدهند، بنابراین روابط سالم ومؤثر سبب آرامش و امنیت روانی میگرددوروابط ناسالم اضطراب و نگرانی فرد را افزایش میدهند. در واقع روابط سالم ومؤثر روابطی است که هر انسان سالمی با تمامی وجود ، آن را جلب میکند. به اعتقاد کارل راجرز برای رسیدن به درک همدلانه و ارتباط مؤثر شرایطی لازم است از جمله: بیریایی، صداقت، خود بودن و درک مثبت نامشروط. همچنین وی اعتقاد دارد که برای رسیدن به درک همدلانه بایستی به این قاعده توجه کرد که «هر شخصی باید زمانی لب به سخن بگشاید و نقطه نظر خود را بازگو کند که ابتدا نقطهنظر و احساسات مخاطب خود را به دقت درک کرده باشد». گوش دادن پویا به معنای گوش فرادادن همدلانه به طوری که بتوانید تا حد امکان تجربه مخاطب خود را درک کنید و به موقعیتی برسید که با او ارتباط مؤثری برقرار سازید.در این اقدام پژوهی من به بحث در موضوع پیش آمده در مدرسه اشاره میکنم.
مقدمه
موضوع اصلی من اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان است.هدف من از انجام این اقدام پژوهش اصلاح آن روابط اجتماعی در مدرسه است بشر موجودی اجتماعی است و ایجاد ارتباط بین اعضای جامعه یکی از نیازهای بدیهی است. انسانها وقتی صحبت میکنند واژهها را بیهدف از دهان خارج نمیکنند بلکه هدف برقراری ارتباط با دیگران و خطاب به آنهاست. ما انسانها صرفاً نمیکوشیم فکرمان را بر زبان آوریم و بلند ادا کنیم، بلکه هدفمان تأثیر گذاری بر مخاطب یا مخاطبانمان است. با صحبت کردن میخواهیم طرف مقابلمان مقصودمان را بفهمد و او نیز به سخنانمان گوش میدهد تا مقصودمان را درک کند. ارتیاط دانشآموزان چه در محیط مدرسه و چه خارج از مدرسه بیرون از این چارچوب نیست یعنی اینکه رابطه دانشآموزان با هم چه از طریق ارتباط کلامی و یا غیر کلامی تأثیر گذاری بر روی هم است. دانشآموزان هرکدام با فرهنگها و خرده فرهنگهای متفاوت و گاهاَ متضاد هم وارد مدرسه میشوند، طبعاً با برقراری ارتباط دانشآموزان تأثیرگذاری بر روی خصوصیات اخلاقی و شکل گیری شخصیت آنان نیز شروع میشود. حال اگر در جامعهای فراوانی خانوادههایی که سنجش معیارهای عرفی و اخلاقی و علمی آن جامعه دارای فرهنگهای مناسب باشند و از بنیانهای اخلاقی سالم برخوردار باشند، نتیجه برقراری ارتباط دانشآموزان مثبت و مطلوب خواهد بود عکس این قضیه نیز امکان دارد روی بدهد، یعنی تأثیر منفی فرهنگ دانشآموزان بعضی از خانوادههای ناسالم بر رفتار سایر دانشآموزان انکار ناپذیر است. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی،وضعیت ناچندان جالب روابط اجتماعی در مدرسه است.
فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) ۷
یافته های علمی ۱۱
گردآری اطلاعات شواهد ۱ ۲۱
تجزیه و تحلیل داده ۲۳
ارائه راهکارها ۲۷
اجرای راه حل انتخابی ۲۸
گردآوری اطلاعات شواهد ۲ ۲۹
نتیجه گیری ۳۰
منابع ۳۰
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 30
مطالب مرتبط