گزارش کارآموزی با موضوع ساختمانهای بتنی – عمران کاردانی

دانلود مقاله کارورزی با عنوان دانلود گزارش کارآموزی با موضوع ساختمانهای بتنی – عمران کاردانی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۴۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مرحله اول – آشنایی کلی با مکان کارآموزشی :
من در کانون جهانگردی اتومبلی رانی جمهوری اسلامی ایران در یکی از کارگاههای وابسته‌به این اداره به کارآموزی مشغول شدم که این مکان کار آموزی یکی از زمینهای سازمان ایرانگردی و جهانگردی بود .
این اداره در سال ۱۷/۱۱/۱۳۱۷ شمسی به شماره ۴ دفتر ثبت مؤسسات به ثبت رسیده است .
به طوریکه از وظایف این اداره بر می‌اید آنست که وسایل و موجبات جلب سیاحان خارجی و داخلی را فراهم آورد و از ارتباط یافتن اداره مزبور با کلیه مؤسسات و کلوپهای سیاحتی بین المللی و تهیه و تنظیم مقرراتی که باعث تسهیل مسافرت خارجی‌ها به ایران باشد .
یکی از کارهایی که برای جلب مسافر لازم است ایجاد سرویسهای مرتب سریع حمل و نقل می‌باشد که جزو وظایف این اداره قرار گرفته است و در عین حال تأسیس کلوپی سیاحتی و اتومبیل رانی در ایران و مربوط ساختن آنها با کلوپ سایر دول یکی از مسائلی است که این اداره تعقیب می کند.
این اداره با ایجاد مسافرخانه‌ها و مهمانخانه‌ها و هتل‌ها به ایجاد مکانهایی برای سکنا گزیدن به مسافرین ایجاد می‌کند . از دیگر کارهایی که این اداره در دست اقدام دارد ،ایجاد دانشگاه ایرانگری و جهانگردی است که این مکان همان کارگاه مورد نظر است که قرار است با گرفتن تراکم و اجازه ساخت از شهرداری ، اقدام به ساخت این دانشگاه کنند . که این کارگاه واقع در خیابان جردن نبش خیابان  مریم است ( که در ضلع شمالی واقع شده است) .

مرحله دوم – ارزیابی بخشها مرتبط با رشته علمی کارآموزی
این بخش مربوط به آنست که هر دانشجو مربوط به رشته تحصیلی خود از امتیار کارآموزی درکارگاه برخوردار باشد و بتواند در کارگاه مربوط به آن رشته تحصیلی شروع به فعالیت کند . من هم که در رشته عمران مشغول به تحصیل هستم در همین کارگاه شروع به گذراندن مدت زمان کارآموزی مشغول شدم که با مفاهیم جدیدی از کارهای عملی در محیط کارگاه آشنا شدم یکی از اعمال گودبرداری بود که با عملیات خاصی همراه بود و دارای مراحل خاصی از قبیل مشخص کردن محل گود  برداری به فاصله ۸۰ سانت از دیوارهای همسایگان که باعث ریزش بنای مجاور نشود و عملیاتی که در آن همراه با مهارت بود . همچنین چگونگی صاف کردن زمین پی برای ریختن بتن مگر که از حساسیتهای خاصی برخوردار بود .
همچنین ساختن فونداسیون و گذارندن میلگردهای انتظار و چگونگی قرار گرفتن ستون با فنداسیون که با این اعمال توانایی نگهداشتن ۱۷ طبقه به همراه ۴ طبقه پارکینگ و ۲ طبقه پیلوت داشته باشد. این بنا قرار است از نوع بتنی باشد .
در کارگاه مورد نظر هر کس به اندازه دانش خود به کار مشغول است ، چنانچه یک کارگر بر حسب تخصص خود در کارگاه مشغول است و یک تکنسین بر حسب دانش خود در کارگاه کار می‌کند و یک مهندس ناظر به نظارت در ساختمان مشغول است ، با راه اندازی این مقاله احتیاج به تمامی این افراد اعم از کارگر و تکنیسین و مهندس ناظر و محاسب و … ) است و همه اینها با هم در یک راستا و هدف مشغول به کارند .
برای ایجاد چنین مقاله‌ای احتیاج به مهندس عمران و معماری می‌باشد ، که من همکنون برای یادگیری این علم مشغول به تحصیل هستم .

مقدمه و تشکر
در ابتدا جا دارد از زحمات و راهنمایی‌های جناب آقای مهندس حبیبی تشکر شود که با حضور در کارگاه مفاهیم جدید در مورد رشته عمران در کارهای عملی را فراگرفتم ، که در نوع خود بی نظیر بود ، در کارآموزی‌ها به بررسی سازمان و تشکیلات پیمانکاری در کارگاه و انواع ساختمان از نوع بتنی و فلزی و ساختمانهای آجری و خشتی و گل پرداخته و با شرح مختصری در مورد برتری یکی از آنها به مختصر توضیح داده شده است و همچنین به بررسی انواع میلگردها و تیر آهنها پرداخته شده است و راههایی برای جلوگیری از زنگ زدگی ،همچنین به بررسی مختصری درباره آرماتورگذاری در شناژها و فونداسیون و مقاوم سازی اسکلت بتنی پرداخته شده است .

فهرست مطالب
سازمان و تشکیلات پیمانکاری در کارگاه ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
انواع ساختمان ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۱- ساختمانهای اسکلت بتنی ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۲- ساختمانهای اسکلت فلزی : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۳-ساختمانهای آجری : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۴-ساختمانهای خشتی و گلی ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
پی (شالوده ) ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
انواع پی از نظر نوع مصالح ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۱-پی سنگی : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۲- پی آجری : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۳- پی شفته‌ای : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۴- پی بتونی : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
انواع پی از نظر سیستم ساخت ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
پی صفحه‌ای ( رادیه ژنرال) ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۴-پی‌های مشترک : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۵- پی باسکولی (STRAP BEAM) : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۶- پی‌های کلاف شده : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
عایق کاری ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
خاصیت ماسه و سیمان در عایق‌کاری ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
سنگ و قلوه سنگ ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
نقشه‌های تیر ریزی ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
انواع پلکان ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
انواع پله‌های مدرن امروزی ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
آسانسور یا بالابر ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
فلزات در ساختمان ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
فلزات در ساختمان ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
آهن ساختمانی ۱۹
مصرف انواع پروفیلهای فولادی ( نیمرخها) در ساختمان: ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
میلگرد و چهار گوش ( چهار سو) : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
هدف از اسکلت فلزی :‌ ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
زنگ زدگی و جلوگیری از آن ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
راههای جلوگیری از زنگ زدگی : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
ساختن ستونهای باربر ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
اتصال پروفیل به یکدیگر جهت ستون به وسیله ورقه یا تسمه (دوبله‌کردن) ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
اندازه صفحات بیس پلیت BASEPLATE ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
پلان فونداسیون (‌ابعاد فونداسیون) ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
کاربرد شناژ و اتصال آن به فونداسیون ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
آرماتور گذاری در فونداسیون : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
آرماتور گذاری در شناژ ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
بولت گذاری در فونداسیون بولت یا میله مهاری (ANCHAR BOLT) : ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
چگونگی اتصال میلگردهای ستون به ریشه ۲۹
قالب بندی سقف …………………۲۹
بلوک…………………..۳۱
استقرار صفحان فلزی مشخص در بیس پلیت درآکسهای مشخص ……………….۳۲
زیر سازی بیس پلیت از روی فونداسیون تا زیر بیس پلیت……………۳۲


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 43

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط