دانلود گزارش تخصصی چگونگی آموزش بهتر زبان انگلیسی و دلایل افت تحصیلی درس
چکیده :
آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین برنامههای درسی وزارت آموزش و پرورش در مدارس راهنمایی و متوسطه کشور میباشد که به همین منظور هر ساله مبالغ هنگفتی صرف تألیف و چاپ کتاب و آموزش معلمان و همچنین وقت دانشآموزان و… میشود. از طرف دیگر زبان انگلیسی به عنوان یک زبان زنده در فنآوریهای نوین علمی دنیا از قبیل اینترنت و … بیشتر مورد توجه جهانیان میباشد. حال سئوال این است که چه عوامل و موانعی باعث عدم یادگیری یا بوجودآوردن ضعف در یادگیری این ماده درسی است؟
برای جمعآوری اطلاعات این پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساحته که یکی برای دبیران زبان و دیگری برای دانشآموزان متوسطه تنظیم شده بود استفاده شده است. همچنین برای آزمون بعضی از فرضیههای تحقیق از معدل نیمسال اول دانشآموزان در درس زبان نیز استفاده شده است.
مقدمه:
هر معلمی که سابقه ی تدریس دست کم سه – چهار سال داشته باشد حتماَ با این واژه برخورد کرده و یا در گرد همایی های آموزشی و درسی در مورد آن اظهار نظر نموده و یا گهگاهی برای رفع آن چاره اندیشی کرده است. این واژه ی فارسی که بصورت اشتباهی یک مفهوم عام و کلی به خود گرفته و هر شکست درسی به اسم آن تمام می شود افت تحصیلی تلقی می شود که گرفتن نمره کمتر از میانگین قبولی ( که همان نمره ۱۰ در ارزشیابی و سنجش کمّی است) منظور می باشد افت تحصیلی ، افت عملکرد تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا مطلوب است. چنانچه فاصله قابل توجهی بین استعداد بالقوه و استعداد بالفعل فرد در فعالیت های درسی مشهود باشد چنین فاصله ای را افت تحصیلی می نامند. لذا افت تحصیلی فقط در مردودی و یا تجدیدی و یا ترک تحصیل خلاصه نمی شود و در مورد هر دانش آموزی که یاد گیری او کمتر از توان و استعداد بالقوه و حد انتظار باشد صدق می کند .
فهرست:
فهرست: ۱
چکیده : ۲
مقدمه: ۳
آموزش زبان خارجی و عوامل افت تحصیلی ۴
نگرش منفی زبان آموز به درس ۶
آغاز دیر هنگام آموزش زبان خارجی ۹
دشواری ذاتی یادگیری زبان خارجی و ساعات ناکافی تدریس آن ۱۰
بی اطلاعی اولیاء ۱۰
عدم توجه به تخصص ۱۱
انگیزه های ورود به دانشگاه ۱۳
نتیجه: ۱۵
منابع: ۱۶
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 17
مطالب مرتبط