پاورپوینت کتاب روانشناسی پرورشی نوین

این پاورپوینت به کتاب روانشناسی پرورشی نوین پرداخته و اصول و مبانی روانشناسی تربیتی را شرح می‌ دهد. از جمله موضوعات مهم این پاورپوینت می‌ توان به تحلیل و تفسیر مسائل درسی، روش‌ های آموزشی، و هدف‌ های رفتاری اشاره کرد.

پاورپوینت کتاب روانشناسی پرورشی نوین

مقدمه
کتاب روانشناسی پرورشی نوین به یکی از حوزه‌ های مهم علم روانشناسی، یعنی روانشناسی تربیتی پرداخته و با تمرکز بر یادگیری و آموزش در محیط‌ های آموزشی، به معلمان و دانشجویان امکان می‌ دهد تا درک عمیق‌ تری از فرآیندهای آموزشی و یادگیری کسب کنند. این کتاب نه‌ تنها به معرفی نظریه‌ های روانشناسی تربیتی می‌ پردازد، بلکه به‌ طور ویژه به چگونگی استفاده از این نظریه‌ ها در بهبود کیفیت آموزش می‌ پردازد. روانشناسی تربیتی به‌ عنوان علمی کاربردی، به تحلیل و ارزیابی عوامل مؤثر در فرآیند یادگیری و همچنین طراحی و پیاده‌ سازی روش‌ های مؤثر آموزشی می‌ پردازد.

یکی از مباحث مهم مطرح‌ شده در این کتاب، شناخت هدف‌ های آموزشی است. در آموزش، هدف‌ ها به دو دسته رفتاری و غیر رفتاری تقسیم می‌ شوند. هدف‌ های رفتاری، به‌ صورت مشخص و قابل اندازه‌ گیری تدوین می‌ شوند و معلم می‌ تواند با استفاده از این هدف‌ ها، میزان موفقیت دانش‌ آموزان را ارزیابی کند. از سوی دیگر، هدف‌ های غیر رفتاری بیشتر به جنبه‌ های کیفی و غیرقابل اندازه‌ گیری آموزش پرداخته و جنبه‌ های عمیق‌ تری از یادگیری را پوشش می‌ دهند.

از دیگر مفاهیم مطرح‌ شده در کتاب، الگوی عمومی آموزش است که به چهار مرحله تقسیم می‌ شود: مرحله پیش از آموزش، مرحله ضمن آموزش، مرحله پس از آموزش، و مرحله ارزشیابی. در این الگو، معلم با تعیین اهداف دقیق آموزشی، سنجش رفتارهای ورودی دانش‌ آموزان و استفاده از روش‌ های تدریس مناسب، فرآیند یادگیری را هدایت کرده و در نهایت، با ارزشیابی صحیح، اثربخشی آموزش را بررسی می‌ کند.

هدفهای کلی کتاب
1- کسب دانش و مهــارتهــای لازم در زمینــه اصــول و مبــانی روان شناسی تربیتی و توانایی تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات درسی دانش آموزان در محیط آموزشی.
2- کسب توانایی تشخیص علل و عوامل پدیدآورنده مسائل و مشکلات تحصیلی.
3 – کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیداکردن راه حل برای آنها.
4- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراحی فعالیتهای آموزشی.
5 – کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوعهای مختلف درسی.
6- علاقه مند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی.
7- آشنـا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش.

مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی
هدف کلی : آشنایی با مراحل اصلی فعالیتهای آموزشی معلم در قالب الگوی عمومی آموزشی.


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 223

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط