این پاورپوینت به بررسی مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPM) می پردازد که هدف آن بهینه سازی و مدیریت فعالیت ها در سازمان هاست. با تأکید بر نقش فناوری اطلاعات و سیستم های BPMS، به بهبود کارایی، شناسایی گلوگاه ها و تسریع تصمیم گیری کمک می کند.
تاریخچه اکوسیستم های کسب و کار
با توجه به روند تغییرات محیط های کسب و کار، تمرکز اکوسیستم های کسب وکار را می توان به صورت زیر تقسیم نمود:
تولید بیشتر (تعداد)، دهه 1960
تولید ارزان (هزینه)، دهه 1970
تولید بهتر (کیفیت) ، دهه 1980
تولید سریعتر (زمان)، دهه 1990
تنوع تولید بیشتر (سرویس)، قرن 21
مدیریت فرآیند کسب وکار- یک تعریف
یک روش و سیستمی برای تعریف، مدیریت، تحلیل و بهینه سازی فعالیت ها
“مدیریت فرآیندهای سازمانی” در باره این موضوع بحث می کند که کلیه فرآیندها و همه راه هایی که به مشتری ختم می شود تحت کنترل درآیند.
BPM
پاردایمی است مرکب از مفاهیم مدیریتی و فناوری اطلاعات
BPMS
نوع خاصی از نرم افزار می باشد که از تمام چرخه عمر فرآیندهای کسب وکار پشتیبانی می کند.
مقدمه ای در خصوص BPM
مدیریت فرآیند تجاری (BPM) در دنیای آکادمیک دهه های 50 و 60 به عنوان اجرای بهبود در رویکرد مدیریت کیفیت شناسایی شد. در دهه 80 مولفان، Hammer and Champy مدیران تجاری را به مدیریت فرآیندها ، فرآیند مهندسی مجدد و مدیریت گردش کار معطوف داشتند.
امروزه BPM زمینه سازی پیشرفت مستمر است. بسیاری از شرکتها به تجربه یاد گرفته اند که BPM یک سرمایه گذاری قوی در رویارویی سریع با نیازهای تغییرات در نوعی از دنیای پویای امروزه است.
فرآیندهای موجود در سازمانها دارای این خصوصیات هستند : پیچیده هستند ، پویا و دائما در حال تغییر هستند ، بصورت نامنظمی گسترش یافته اند و در هر سیستم و نهادی بصورتی متفاوت محلی سازی (customized ) شده اند.
فهرست مطالب:
تاریخچه اکوسیستم های کسب وکار
بزرگترین چالش کسب و کار
مدیریت فرآیند کسب و کار
مقدمه ای در خصوص BPM
چرخه عمر و اجزای BPM
عینیت بخشیدن به BPM با کمک فناوری اطلاعات
نرم افزارهای سنتی و قدیمی
سیستم های ERP
سیستمهای مدیریت فرایندهای کسب و کار
چالش های بکارگیری BPMS
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 17
مطالب مرتبط