دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن، به شما کمک میکند تا با الزامات و مفاهیم کلیدی سیستمهای مدیریت کیفیت (ISO 9001)، محیط زیست (ISO 14001) و ایمنی و بهداشت حرفهای (ISO 45001) آشنا شوید و مهارتهای لازم برای ممیزی و پیادهسازی این سیستمها را در سازمان خود کسب کنید. در این دوره، با رویکردی جامع و عملی، به شما در درک و تفسیر الزامات استانداردهای مذکور، برنامهریزی و انجام ممیزیهای داخلی، شناسایی و رفع عدم انطباقها و همچنین بهبود مستمر سیستمهای مدیریت یکپارچه در سازمانتان یاری میرسانیم.
قسمتی از متن
سیستم های مدیریت کیفیت (ISO 9001:2000)، مدیریت
زیست محیطی(ISO 14001:2004) و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقایع و به جا گذاردن شواهد عینی، با استفاده از ابزارهایی مانندبازنگری مدیریت، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ممیزی ها شرایط یادگیری را در سازمان تسهیل می نمایند.
نظام مدیریت یکپارچه (IMS)
عبارت است از یک نظام مدیریت که برای سازمان از دیدگاه های کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل می نماید.
مزایای استقرار یکپارچه
سازمانها میتوانند درصورت ادغام این سه سیستم از مزایای زیر بهرهمند شوند:
– افزایش اثربخشی سیستم مدیریت سازمان از طریق نگرش جامع به موضوع تعیین خطمشی و اهداف، برنامهریزیها، ممیزیها، پایش و اندازهگیری و …
– کاهش تضاد و نقاط افتراق بین سه سیستم
– استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پیشگیری از دوبارهکاریها و اتلاف وقت و انرژی کارکنان
– اجرای آسانتر و روانتر سیستمها از سوی کارکنان
کاهش زمان لازم جهت انجام ممیزیهای شخص ثالث و صرفه جویی در هزینههای مربوطه.
کاهش حجم اطلاعات در گردش و کمتر شدن احتمال بروز خطا و نیز حجم مستندات کمتر.
جلب رضایت طرفهای ذینفع
از جمله مشتریان و ارائه تصویری مطلوبتر از سازمان.
سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
سازمان ISO
سازمان بین المللی استاندارد ISO
سازمان غیر انتفاعی ، مقر آن در ژنو سوئیس
وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی
در برگیرنده بیش از 100 کشور عضو و نماینده
متشکل از بیش از 200 کمیته فنی (TC)
مبانی فکری سیستم های مدیریت کیفیت
مشتری محوری
بهبود مداوم
سیستمهای مدیریت کیفیت، سازمانها را ترغیب میکند تا نیازها و انتظارات مشتری را تحلیل کرده و به تعیین فرایندهایی که جهت دستیابی به محصول مورد قبول مشتری کمک میکند اقدام نمایند و این فرایندها را تحت کنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزایش رضایت مشتری و سایر طرفهای ذینفع را بیشتر کند.
هشت اصل مدیریت کیفیت
1- مشتری محوری سازمانها به مشتریان خود وابسته هستند و لذا بایستی نیازهای حال و آینده آنان را درک نمایند، خواستههای آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتری تلاش کنند.
2- راهبری راهبران وحدت مقصد و جهتگیری سازمان راایجاد میکنند.آنها بایستی محیط درون سازمان را به نحوی بهوجود آورده و برقرار نگهدارند تا افراد بتوانند در دستیابی به اهداف سازمان به طور کامل دخیل شوند.
3- دخیل بودن افراد
افراد در هر سطحی که باشند جوهره سازمان هستند و دخیل بودن کامل آنها موجب میشود تا تواناییهای آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرند
و………..
فهرست مطالب
اهداف دوره
مروری بر تعاریف و الزامات سیستمهای مدیریت ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
آشنایی با مشترکات سه سیستم
آشنایی با مستندات سه سیستم مذکور
شناخت مبانی و اصول ممیزی
شناخت مراحل و فرایند ممیزی سیستمهای مدیریت
شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی
آشنایی با روش ثبت سه سیستم
و….
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 252
مطالب مرتبط