دانلود مقاله مدیریت دامنه مقاله
مطالعه موردی ابتدای فصل:
Kim Nguyen جلسه مقاله را برای کمک به تعریف دامنه مقاله ارتقا فناوری اطلاعاتی راکه هفته پیش توسط مدیریت ارشد به وی واگذار شده بود، هدایت میکرد. این مقاله برای پیاده کردن چند برنامه کاربردی با اولویت بالا و Intetnet- besed که شرکت درحال ایجادآنها بود ضروری بود. این مقاله ارتقا دربرگیرنده ایجاد و پیاده کردن یک طرح بود که بر طبق آن تمامی دارائیهای فناوری اطلاعات کارمندان در طی ۹ماه از استاندارهای جدید شرکت تبعیت کنند.
این استاندارها حداقل های تجهیزات مورد نیاز برای هر یک از کامپیوتر های رومیزی و همراه رامشخص می کرد مثل نوع پردازشگر، تعداد حافظه ، اندازه ، hard desic نوع اتصال شبکه، نرم افزار و kim می دانست که برای ارتقاء کامپیوترها، آنها می بایست درابتدا موجودی دقیقی از تمامی سختافزارها، شبکهها و نرمافزارهائی که در حال حاضر در سرتاسر شرکت که ۲۰۰۰ نفر کارمند دارد تهیه کنند.
Kim با سایر ذیفعان کارکرده بود تا منشور مقالهای راکه اهداف کلیدی مقاله را شرح میداد، ایجاد کنند. اوهمچنین به مدیر کل اطلاعات (CIO) کمک کرده بودتا مورد کاری برای توصیه سرمایهگذاری مقاله نوشته شود. منشور مقاله شامل تخمینهای سرانگشتی ازهزینه و زمنبندی مقاله وامضاهای ذینفعال کلیدی مقاله بود. KIM از اعضاء تیم خود وسایر ذینفعان برای جلسهای به منظور طرح و تعریف بیشتر دامنه مقاله دعوت به عمل آورد. او می خواست درخصوص اینکه چه چیزهایی در مقاله می بایست انجام گیرد، چه کسی چه کاری انجام خواهد داد، وچگونه می توانند از گسترش خزشی دامنه پرهیز کنند، نظر تک تک آنها را بداند.؟kim پیشنهاد داده بود که تیم با تعریف موضوعات قابل عرضه در مقاله شروع بکار کنند و سپس یک اظهار نامه دامنه و ساختار تفکیک کار (WBS) بوجود آورند. Kim به اهمیت تعریف موضوعات قابل عرضه واقف بود. ولیکن کاملا مطمئن نبود که از کجا می بایست شروع به تهیه WBS نمود. وی بیش از آن از WBS هدایت می کرد. او همچنین می دانست که شرکت در مورد اندازه گیری عملکرد بسیار جدی است و بنابراین یک WBS خوب اساس عملکرد دامنه،زمان، وهزینه بوده از کجا میبایست شروع کند؟
مدیریت دامنه مقاله چیست؟
از فصل ۲ بخاطر آورید که چندید عامل در موفقیت مقاله همراه هستند. خیلی ازاین عوامل، مثل درگیری کاربر با کار، اهداف روشن کاری، دامنه کمینه شده، و نیازهای اساسی شرکت، اجزاء مدیریت دامنه مقاله هستند. William v. levban مدیر برنامه مدرسه عالی مدیریت keller ،از عدم تعریف صحیح مقاله ودامنه به عنوان دلایل اصلی شکست نام می برد.
یکی از بهترین و مشکل ترین جنبه های مدیریت مقاله، بنابراین تعریف دامنه یک مقاله است. Beld دامنه italic به تمامی کارهایی که در تولید محصولات مقاله می بایست صورت گیرند و فرآیندهایی که برای تولید آنها بکار می روند اطلاق می شود. از فصل ۲ بخاطر آورید که واژه Bold موضوعات قابل عرضه تشریح کننده محصولات تولیدشده در بخشهای مقاله می باشد. موضوعات قابل عرضه میتوانند محصول منسوب باشند مثل قطعهای سختافزار یا ماژولی نرمافزاری، یا انیکه فرآیند منسوب باشند یک سند برنامهریزی یا صورتجلسه ذینفعان پرروژه می بایست درخصوص آنچه که محصولات مقاله هستند و تا اندازهای و اینکه چگونه آن محصولات را تولید خواهند کردبه توافق برسند تا بتوانند تمامی موضوعات قابل عرضه را تعریف کرده باشند.
مدیریت دامنه مقاله:
شامل فرایندهایی است که در برگیرنده تعریف و کنترل آنچه که در مقاله هست یانیست می باشد. این اطمینان رامی دهد که تیم و ذینفعان مقاله درک یکسانی از محصولاتی که مقاله تولید خواهند نمود، فرآیندهایی که تیم مقاله هایی که تیم مقالهای برای تولید آنها بکار خواهند گرفت دارند. پنج فرآینداصلی در مدیریت دامنه مقاله وجود دارد.
برنامهریزی دامنه:
دربرگیرنده ایجاد اسنادی که مبنای تصمیمات آتی مقاله را فراهم می کند، شامل شاخصهایی است برای تعیین انیکه آیا مقاله یا مرحلهای از مقاله موفقیتآمیز تکمیل شده است،یاخیر. تیم مقاله اظهار نامه دامنه وطرح مدیریت دامنه مقاله را در نتیجه فرآیند برنامهریزی دامنه تولید خواهند کرد.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 244
مطالب مرتبط