در این تحقیق به بررسی مشکلات و تعمیرات بخش جلوبندی خودرو پژو پرداخته شده و راهکار ها و روش رفع این عیوب را آموزش می دهد. این تحقیق به دانشجویان رشته های مکانیک خودرو و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.
مقدمه
جلوبندی به قسمت زیرین جلوی خودرو گفته میشود که وظیفه تعلیق یا خوشدستی (هندلینگ) خودرو در چالهها, دستاندازها و پیچهای جاده را دارد. تعمیر و نگهداری این قسمت از خودرو بعهده جلوبندی ساز میباشد.
در مبحث خودرو، بحثی است به نام خوشدستی (هندلینگ) که البته بخش عمدهای از آن مربوط به مسائل فنی و طراحی ماشین میشود و بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیمهای خودرو است. ماشینی که به خوبی تنظیم باشد رانندگی راحتتری دارد.
قطعات تشکیل دهنده جلوبندی
میل موجگیر
میل تعادل
طبق
سگ دست
شغال دست
کمک فنر
فنر
سیبکها
سیستم فرمان
دستگاه تعلیق
اکسل
شاسی خودرو
به طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده که عبارتند از -1 بدنه -2 موتور -3 شاسی
تعریف : شاسی در اصل یک چهار ضلعی است و از فولاد سخت به شکل ناودانی ساخته می شود که قسمت هایی مثل موتور و سیستم انتقال قدرت و سیستم فنر بندی و سیستم ترمز و فرمان روی ان نصب می شود.
فهرست مطالب
مقدمه
قطعات تشکیل دهنده جلوبندی
شاسی خودرو
خصوصیات یک شاسی خوب
شاسی مستقل
مزایای شاسی و اتاق مستقل
معایب شاسی و اتاق مستقل
شاسی نیمه جدا شدنی
مزایای شاسی نیمه جدا شدنی
انواع شاسی جدا شدنی
اندازه گیری انحراف قاب شاسی به وسیله ریسمان
بررسی چند نوع شاسی
شاسی های یکپارچه
کاربرد دستگاه تعلیق
قسمتهای مختلف دستگاه تعلیق
فنرها
فنر شمشی یا برگه ای
فنر مارپیچی یا لوله ای
فنر پیچشی
فنر پنوماتیکی
لزوم استفاده از کمک فنر یا ارتعاش گیر
اساس کار کمک فنر
انواع کمک فنر
کاویتاسیون در کمک فنر
عیب یابی کمک فنر
بالانس چرخها:
نحوه تعویض تایر پنچر
سپرهای خودرو
تایر
آشنایی با دستگاه انتقال نیرو
الف) تعریف کلاچ
نحوه عمل دستگاه کلاچ
عیوب کلاچ، نحوه تشخیص و رفع آنها
ب ) دستگاه جعبه دنده
تعویض دنده معکوس
نگهداری جعبه دنده
گیربکس اتوماتیک
ج) میل گاردان و چهار شاخههای آن
نگهداری میل گاردان
د) دیفرانسیل
نگهداری محورها (دیفرانسیل )
علل خرابی پلوس
چند عیب شایع در جلوبندی خودرو
ایرادات جلوبندی
چرا فرمان سفت میشود؟
15 دلیل خرابی ولرزش ویک طرف کشیدن جلوبندی ماشین
روش عيب يابي كمك فنر خودرو
منابع
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 66
مطالب مرتبط