دانلود مقاله استفاده از الیاف در آسفالت
مقدمه
امروزه راه یکی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها میباشد و از عوامل مهم روز است که بحث های بسیاری دارد و کنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود.
در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود .که در اثر اعمال بار این نوع رویه ها دچار تغییر شکلهایی می شود که باعث ایجاد تنشهای کششی افقی در لایه روسازی می شود که اگر این تنشها از میزان استقامت کششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترک می گردد.
یکی از روشهای مهم برای کاهش و کنترل عرض ترکهای حاصل از کشش مستقیم استفاده از الیاف است.
به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپ و به منظور ایجاد سیستمی که بتواند در تمام جهات به طور تقریبا یکنواخت سبب افزایش نرمی شده و مقاومت کششی را نیز حفظ کند ،استفاده از رشته های نازک و کوتاه که به صورت تصادفی در تمام جهات در آسفالت توزیع شود .روش مناسبی به نظر می رسد .این رشته نازک ،الیاف نامیده می شوند که دارای انواع و شکلهای مختلف بوده و کاربردهای متعددی دارند. ازچمله آنها الیاف فولادی ،پلیمری ،شیشهای و … می باشد .
فهرست مطالب
مقدمه.
ترکها در آسفالت..
مواد افزودنی و تأثیر آن در آسفالت..
آسفالت الیافی..
مزایای آسفالت الیافی :
کاربریهای آسفالت الیافی..
الیاف فولادی..
الف) خواص الیاف فولادی..
ب) مقاومت استاتیکی الیاف فولادی..
ژئو گریدها
مسلح کردن لایه اساسی جاده ها با روکش آسفالتی..
– مسلح کردن قسمت اساسی جاده ها بدون روکش آسفالت..
نتیجه گیری..
منابع..
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 20
مطالب مرتبط