در دنیای پیچیده و پویای بازاریابی داشتن منابع معتبر و کاربردی برای مطالعه و آمادگی در آزمون ها بسیار اهمیت دارد. کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر یکی از منابع معتبر در این حوزه است که به دانشجویان و علاقمندان به بازاریابی کمک میکند تا با مفاهیم و اصول اساسی این رشته به خوبی آشنا شوند.
مجموعه نمونه سوالات تستی و تشریحی مدیریت بازاریابی کاتلر که همراه با جواب های استاندارد و فصل به فصل ارائه شده است، منبعی غنی برای آمادگی در آزمون ها و درک عمیق تر مفاهیم بازاریابی به شمار می رود. این مجموعه شامل 380 سوال تستی و 180 سوال تشریحی است که تمامی جنبه های مهم و اساسی کتاب را پوشش می دهد.
تعداد سوالات تستی: 380
تعداد سوالات تشریحی: 180
برخی از سوالات تستی :
کدامیک از موارد زیر جزو شرایطی است که شرکت ها را مجبور می کند مفهوم بازاریابی را بپذیرند؟
۱- افت فروش و رشد کند ۲- تغییر الگوهای خرید افزایش رقابت
۳-افزایش هزینه های بازاریابی ۴-همه موارد
کدام یک از موارد زیر از دلایل عدم دریافت پیام توسط گیرنده نیست؟
الف- توجه انتخابی ب- تحریف انتخابی ج -فراخوانی انتخابی د- بازگشت انتخابی
کدام یک از موارد زیر جزو موانع شرکت ها با جهت یابی بازاریابی هستند؟
۱- مقاومت سازمانی ۲- آموزش کند ۳- سرعت فراموشی ۴- همه موارد
کدام یک از ویژگی های فروشندگی شخصی است؟
الف- واکنش ب- نمایش بهتر ج- ارتباطی د- غیر شخصی بودن
عوامل موثر در تعیین ترکیب عناصر پیشبردی کدامند؟
الف- نوع بازار کالا، ایجاد آگاهی، تدارکات
ب- نوع فرهنگ، ایجاد آگاهی، روابط عمومی
ج- بازاریان، تولیدکنندگان، نوع بازار کالا
د- ایجاد آگاهی، مشروعیت بخشی، اطمینان خاطر
هدف ارتباطات بازاریابی چیست؟
الف- ارتقای سطح آگاهی ب- بهبود تصویر ذهنی
ج- ایجاد رجحان د- هر سه مورد
توالی سلسله مراتب پیامدها را بیان کنید.
الف- آگاهی، اطلاعات، دوست داشتن، رجحان، مجاب شدن، خرید
ب- آگاهی، علاقه، ارزیابی، رجحان، آزمایش
ج- مواج دریافت، پاسخ شناختی، رفتار
د- توجه، علاقه، عمل، مجاب شدن، خرید
رنگ در کدام یک از مراحل طراحی پیام مطرح می شود؟
الف- محتوای پیام ب- قالب پیام ج – ساختار پیام د- منبع پیام
از نظر اعتبار علمی ترین شیوه تحقیق چه نوع تحقیقاتی است؟
الف- تحقیقات تجربی ب- آمارگیری ج- مشاهده د- گروه های متمر کز
پژوهشکران بازاربابی از کدام ابزار برای جمع آوری اطلاعات اولیه میتوانند استفاده کنند؟
الف- سیستم گردش دستور پرداخت ب- پرسشنامه ج- ابزار و وسایل مکانیکی د- موارد ب و ج
کدامیک از موارد زیر از ابزارهای معمول تبلیغات است؟
الف- کالاهای نمایشی ب- مطالب مطبوعاتی
ج- کاتالوگ د- تصاویر متحرک
کدام یک از موارد زیر از ابزارهای معمول بازاربابی مستقیم نیست؟
الف – مرسولات پستی ب- نمونه کالا
ج- کاتالوگ د- خریدن از طریق تلویزیون
برخی از سوالات تشریحی:
سوال: چهار فعالیت برنامه ریزی ستاد های مرکزی چیست؟
جواب:
تعیین رسالت کلان شرکت
تاسیس واحدهای فعالیت استراتژیک
اختصاص منابع به هر یک از واحدهای فعالیت استراتژیک
برنامه ریزی برای فعالیت های جدید
سوال: برنامه ریزی برای فعالیت های جدید دارای چند مرحله می باشد؟
جواب:
فرصت های رشد متمرکز
فرصت های رشد اختلافی
فرصت های رشد متنوع سازی
سوال: فرآیند برنامه ریزی استراتژیک واحد اقتصادی دارای چند مرحله می باشد؟
جواب:
رسالت واحد اقتصادی
تجزیه و تحلیل محیط بیرونی (فرصت ها و تهدیدات)
تجزیه و تحلیل محیط درونی (توانمندی و نقاط ضعف)
تدبیر هدف
فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 131
مطالب مرتبط