دانلود گزارش کارورزی سایپا – سیستم الکتریکی خودرو

دانلود گزارش کارورزی سایپا - سیستم الکتریکی خودرو

دانلود گزارش کارورزی سایپا – سیستم الکتریکی خودرو

تاریخچه شرکت سایپا
شرکت سهامی عام ایران در تولید اتومبیل ( سایپا) در سال ۱۳۴۴ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هزار متر مربع ( در حال حاضر فقط مساحت زمین کارخانه مرکزی ۴۱۵ هزار متر مربع می‌باشد ) و زیر بنایی ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال بنام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تاسیس گردید. در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۵ ثبت و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره برداری رسید.
این شرکت تولید اولین محصولات خود را که شامل «وانت آکا » و سواری «ژیان » بود با روش کاملا دستی و بدون بهره گیری از تجهیزات و امکانات مدرن آغاز کرد. تولیدات شرکت بعد از سال ۱۳۵۳ به واسطه استفاده از ابزارهای جدید و مکانیزه شدن برخی از بخشهای تولیدی ، سیر صعودی یافت و بر تنوع محصولات شرکت نیز افزوده شد بعنوان مثال می توان به تولید خودروهای: مهاریی ، پیکاب در مدلهای معمولی دولوکس و کار اشاره نمود.
نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ با حذف کلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل » به نام اختصاری
(سایپا ) که ما خود از عبارت فرانسوی Annonyme Iranione De Productive Automobile میباشد ، تغییر یافت .
این شرکت در ۱۶ تیرماه ۱۳۵۸ تحت مالکیت دولت در آمده و از ۱۸ آذرماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش نو نوسانی صنایع ایران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ ۱/۲/۶۵ هیأت وزیران ، کلیه سهام سرمایه آن به نمایندگی از طر ف دولت جمهوری اسلامی بنام سازمان گسترش و نوسان سازی صنایع ایران منتقل گردید در دی ماه سال ۱۳۷۸ به پیروی از سیاست های مالی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تصدی دولت و خصوصی سازی شرکتهای دولتی و به موجب تبصره۳۵ قانون بودجه کل کشور باواگذاری بیش از ۵۱ % سهام این شرکت به غیر ، سایپا نیز در زمره شرکتهای خصوصی قرار گرفت امروزه شرکت سایپا با در اختیار داشتن بیش از۸۰ شرکت تابعه و وابسته بصورت مستقیم و غیر مستقیم ، به گروه خودرو سازی بزرگ با امکان تولید انواع مختلف خودرو تبدیل شده است.
سالمانی شرکت سایپا:
۱۳۳۴ : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیستروئن ایران»
سالنمای شرکت سایپا:
۱۳۴۴ : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران.
۱۳۴۷ : بهره برداری و شروع فعالیت با تولید انواع مدلهای خودرو «ژیان»(۱۳۵۹ ـ ۱۳۴۷ )
۱۳۵۴: تغییر نام شرکت به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام .
۱۳۵۵ : تغییر«رنو۵» در مدلهای سده درب و ۵ درب ( ۱۳۷۲ ـ ۱۳۵۵ )
۱۳۶۲: تولید «وانت نیسان» با حجم موتور CC 2000 (1369ـ ۱۳۶۲ )
۱۳۶۹ : تولید«وانت نیسان» با حجم موتور cc 2400 ( در شرکت زامیاد ادامه دارد)
۱۳۷۱ :تولید «وانت نیسان دو کابین» با حجم موتوری cc 2400 (1373 ـ ۱۳۷۱ )
۱۳۷۱ : تولید «رنو ۲۱ » ( ۱۳۷۳ ـ ۱۳۷۱ )
۱۳۷۲ : تولید«پراید کاربراتوری» در مدلهای CD5 ، LX ، GTX ( ادامه دارد) .
۱۳۷۴ : کسب رتبه اول کیفیت در بازار داخلی و تکرار این رتبه در سالهای ۱۳۷۵ ، ۱۳۷۶ ، ۱۳۷۸ .
۱۳۷۷ :دریافت اولین گواهینامه ISO 9001 در صنعت خودروسازی کشور از موسسه QMI کانادا.
کسب گواهینامه بهترین شرکت تولیدی در میان شرکتهای تحت پوشش وزارت صنایع انجام مقدمات عملیات گسترده برای ساخت داخل نمودن قطعات محصولات تولیدی .
۱۳۷۸ : موفقیت در تعمیق ساخت داخل محصولات تا سطح ۸۱ % ارزش CDK پراید و ۷۹۵ در مورد نیسان اخذ تایید به انطباق مشخصات گازهای خروجی آلاینده با استاندارد ECE 1504 و دریافت لوح سبز تبدیل شدن به یک گروه خودروساز بزرگ با امکان تولید انواع کامل خودرو( (Full Range عرضه متجاوز ار ۵۱ % سهام شرکت به بخش خصوصی .
۱۳۷۹ : تولید سواری « پراید face life » و «پراید انژکتوری» در مدلهای مختلف (ادامه دارد ) . دریافت لوح رتبه اول کیفیت در میان تولید کنندگان وانت در ایران از نیسان ژاپن » دریافت لوح تقدیمی از وزارت صنایع بعنوان واحد نمونه صنعتی کشور .
تامین کلیه قطعات نیسان توسط سازندگان داخلی و توقف خرید CKD نیسان .
۱۳۸۰ : دریافت اولین گواهینامه کیفیت Q59000 در صنعت خودروسازی کشور از QMI کانادا.

فهرست مطالب
تاریخچه  ۱
استارت  ۵
کلید قطع وصل موتور استارت  ۷
دستگاه تبدیل سرعت  ۸
مولد برق یا دینام  ۹
آنالیز دستگاه استارت و دینام  ۱۰
قطع کننده جریان معکوس  ۱۲
آفتامات  ۱۶
دستگاه ایجاد جرقه  ۱۹
دستگاه احتراق اجزا  ۲۰
کوئل  ۲۰
دلکو  ۲۱
درب دلکو  ۲۴
خازن  ۲۵
شمع ها  ۲۶
بازدید شمع  ۲۷
انواع شمع  ۲۸
مگنت  ۳۰
تأخیر یا تقدم زمان احتراق  ۳۱
ریتارد  ۳۲
سیم کشی اتومبیل  ۳۴
رنگ های متفاوت برای شناسایی سیم هاء ۳۶
ادوات داشبورد  ۳۶
داشبورد پیکان  ۴۰
روش تعویض فیوز دلکو  ۴۳
نصب و تنظیم پلاتین  ۴۴
طرز تعیین سیلندر شماره یک و وایره آن  ۴۵
مراقبت اساسی سیستم برق  ۴۷
فیوز  ۴۸
استفاده از فازمتر برای عیب یابی  ۴۹
آزمایش آفتامات  ۴۹
ردیابی و رفع اشکال تعدادی از ایرادات برقی  ۵۱
الکترونیک در خودرو  ۵۲
نقش EIS در خودرو  ۵۳
سیستم جرقه (EIS )  ۵۳
سیستم جرقه (EFI )  ۵۴
سنسورها  ۵۵


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 60

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط