دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان دانلود مقاله بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۳۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.
چکیده
این پژوهش به روش پیمایشی توصیفی و با هدف شناخت زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است . جامعه پژوهش شامل ۱۵کتابخانه مرکزی وابسته به منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی است . جهت آگاهی از وضعیت زیرساخت فناوری اطلاعات دوپرسشنامه برای مدیران و کتابداران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی تدوین گردید. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار اکسل انجام شد.
یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کل کتابخانه های مرکزی مورد پژوهش ، ۵/۶۲درصد کتابداران دارای تحصیلات کتابداری و ۵/۳۷درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند. از نظر وضعیت تحصیلات مدیران کتابخانه های مورد پژوهش ، ۳/۷۳درصد مدیران دارای تحصیلات کتابداری بوده و۶/۲۶درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند . از نظر امکانات سخت افزاری ، بیشترین امکانات سخت افزاری شامل کامپیوتر ، چاپگر ، دستگاه محافظ ، تلفن و اسکنر است و بیشترین امکانات نرم افزاری موجود شامل نرم افزار جامع کتابخانه و CD-ROM های آموزشی می باشد. بیشترین استفاده از منابع الکترونیکی در کتابخانه های مورد پژوهش مربوط به کتاب الکترونیکی به صورت CDو پایگاههای اطلاعاتی به صورت online می باشد . در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ، جهت ارائه خدمات بازیابی اطلاع رسانی بیشتر از روش جستجوی اطلاعات به صورت کامپیوتری استفاده می شود و نرم افزار مورد استفاده در اکثر کتابخانه های دانشگاهی نرم افزار شرکت پارس آذرخش بوده است .
از نظر دیدگاه مدیران کتابخانه ها ، عمده ترین موانع استفاده از فناوری اطلاعات ، نبود کارکنان آموزش دیده و عدم آموزش کافی می باشد . تقریبا ۴۰% درصد از مدیران کتابخانه ها ، دوره های آموزشی ضمن خدمت آموزش استفاده از فناوری اطلاعات را گذرانده اند.
کلیدواژه ها : زیرساخت اطلاعاتی ، فناوری اطلاعات ، زیرساخت فناوری اطلاعات ، کتابخانه مرکزی دانشگاهی ، منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی
فهرست مطالب
چکیده ۱
۱- معرفی پژوهش
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- بیان مساله۴
۱-۳- اهمیت پژوهش۵
۱-۴- اهداف پژوهش ۵
۱-۵- سئوالات پژوهش۶
۱-۶- تعاریف عملیاتی ۶
۱-۷- متغیرهای اساسی پژوهش ۸
۲- مبانی نظری پژوهش
۲-۱- مقدمه ۱
۲-۲- تاریخچه کاربرد فناوری اطلاعات ۱۱
۲-۲-۱- از ابتدا تا قرن ۱۸۱۲
۲-۲-۲-نخستین کتابشناسیها۱۳
۲-۲-۳-قرن هجدهم ۱۳
۲-۲-۴- قرن نوزدهم ۱۳
۲-۲-۵- دکومانتاسیون بعد از ۱۹۵۸۱۴
۲-۲-۶- عصر حاضر۱۵
۲-۲-۷- نقش ارتباطات ۱۶
۲-۳- اهمیت فناوری اطلاعات ۱۶
۲-۴- فناوری اطلاعات در کشورهای در حال توسعه ۱۷
۲-۴-۱- زیرساخت فناوری اطلاعات در کشورهای در حال توسعه۲۰
۲-۵- فناوری اطلاعات و کتابخانه ها۲۳
۲-۵-۱- تاثیر فناوری اطلاعات بر کتابخانه ها و خدماتشان ۲۵
۲-۵-۲-فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ۲۷
۲-۵-۲-۱-فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی جهان ۲۷
۲-۵-۲-۲- فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ایران ۲۸
۲-۵-۳- زیرساخت های فناوری اطلاعات در کتابخانه ها۳۰
۲-۵-۳-۱- زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ایران ۳۱
۲-۶- مروری برمطالعات انجام شده ۳۳
۲-۶-۱- پژوهشهای انجام شده در ایران ۳۳
۲-۶-۲- پژوهشهای انجام شده درخارج ۳۴
۳- روش پژوهش و گردآوری اطلاعات
۳-۱- جامعه آماری پژوهش۳۷
۳-۲- روش پژوهش ۳۷
۳-۳- روش و ابزار گردآوری اطلاعات۳۷
۳-۴- تجزیه و تحلیل داده ها۳۷
۴- یافته های پژوهش
۴-۱- مقدمه ۳۹
۴-۲- نیروی انسانی۴۲
۴-۳- امکانات و تجهیزات ۵۲
۴-۴- بودجه و امکانات ۷۴
۴-۵- شرایط سازمانی ۷۹
۴-۶- دیدگاه مدیران ۸۵
۵ – بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه ۹۸
۵-۲- خلاصه یافته ها۹۸
۵-۳- نتیجه گیری ۱۰۷
۵-۴- پیشنهادات۱۰۹
۵-۵-پیشنهاد برای پژوهش های آتی۱۱۰
پیوست ها
پیوست یک (پرسشنامه مدیران)۱۱۳
پیوست دو(پرسشنامه کتابداران)۱۲۰
منابع و ماخذ
منابع فارسی۱۲۴
منابع لاتین۱۲۷
چکیده انگلیسی ۱۲۸
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 130
مطالب مرتبط