این پروپوزال در مورد مکانیابی پارکینگ طبقاتی با استفاه از مدل فازی AHP و OWA (رشته جغرافیا – سنجش از دور) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی
مقدمه
شهرها مکان هایی با تراکم بالای جمعیتی ، تمرکز فعالیت های اقتصادی، و ساختارهای فضایی پیچیده بوده که به وسیله ی سیستم حمل ونقل شهری حمایت می شوند.حجم بالای ترافیک یکی از رایج ترین مشکلات حمل ونقل شهری درشهرهای بزرگ می باشد.افزایش تعداد اتومبیل در صورت عدم پیش بینی لازم تقاضای پارک را در مکان هایی افزایش می دهد که اغلب ناتوان از پاسخ گویی به چنین نیازهایی می باشند(2004،،viana).
ترافیک ساکن یکی از مشکلات عمده در حمل ونقل بوده که امروزه به عنوان یکی ازمعضلات اصلی برخی شهرهای بزرگ محسوب می گردد(2001،179،hensher). پارکینگ ها ازجمله زیرساخت های شهری بوده که توجه چندانی به آن نشده است.کمبود پارکینگ درشهرها باعث توقف خودروها درکنارخیابان ها (پارک های حاشیه ای) گردیده، بدین ترتییب عملا سطوحی که باید در اختیار ترافیک سواره قرار گیرد به محل توقف تبدیل گردیده که عملا باعث افزایش ترافیک معابر می شود(متکان ،1384).
امروزه یافتن جای پارک به عنوان یکی از مسائل اصلی در شهرهای بزرگ با جمعیت فشرده می باشد(2008،،benson)، استفاده از فناوری های نوین مانند احداث پارکینگ های طبقاتی پاسخی به مشکل فوق می باشد.
با استفاده از این نوع پارکینگ ها می توان مدیریت بهینه ای درافزایش خدمات دهی به حجم زیادی از خودروها را اعمال نمود(نخعی پور،1389،). مکانیابی واحداث پارکینگهای طبقاتی یکیاز نیازهای اساسی شهرهای امروزی بویژه شهرهای بزرگ می باشد.اگر این عمل بدون توجه به اثرات و روابط متقابل بین کاربری ها صورت پذیرد ممکن است نه تنها از مشکلات موجود نکاسته بلکه خود باعث ایجاد مشکلات عدیده دیگری میگردد (نایینی،1383). آنچه که باید مورد توجه جدی قرارگیرد موقعیت بهینه فضا- مکانی پارکینگ های جدید بوده به طوری که کارایی بالایی را به دنبال داشته باشد.
ناحیه شش منطقه سه شهر تهران به لحاظ نقش فرامنطقه ای بسیاری از کاربری ها، تکیه بر معابر شریانی اصلی و فرعی در غالب ساعات روز به ویژه در زمان اوج ترافیک با هجوم سنگین خودروها و کندی کشش مواجه می باشد، که از مهم ترین دلایل آن عدم فازبندی مناسب حرکات در تقاطع ها، عدم کنترل و ساماندهی پارک حاشیه ای، به ویژه کمبود پارکینگ اشاره نمود.
ازآنجایی که در اکثر مکان یابی های انجام شده به روش سنتی و با در نظر گرفتن معیارهای محدودی انجام گردیده، هدف این پژوهش ترکیب معیارهای کمی وکیفی با استفاده از مدل فازی و انتخاب بهترین محدوده مکانی–فضایی جهت احداث پارکینگ طبقاتی در منطقه مورد مطالعه می باشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 16
مطالب مرتبط