دانلود مقاله مفهوم تغییر

مفهوم تغییر
لیپیت بهبود سازمان را چنین تعریف می‌کند: تواَن بخشیدن به فرایندهای عملیاتی و نیروهای انسانی در سازمان برای بالابردن کیفیت عملکرد ارگانهای مختلف سیستم سازمانی.تغییر سازمانی، تلاشی است برنامه‌ریزی شده، در سراسر سازمان که به وسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و اثربخشی و سلامتی سازمان را از راه برنامه‌های تغییر برنامه ریزی شده در فرایندهای سازمان، با استفاده از علوم رفتاری افزایش می دهد. هدف‌های تحول سازمان عبارت اند از :

1-افزایش سازگاری بین ساختار، فرایندها‌، استراتژی، افراد و فرهنگ سازمان؛
2-ایجاد و توسعه راه حل های نو و خلاقانه در سازمان؛
3-توسعه توانایی نوسازی سازمان.

فرنچ و بل  بیان می دارد که بهبود سازمانی تلاشی طولانی مدت برای تقویت توان حل مسئله سازمان و نوسازی فرایندهای آن مبتنی بر مدیریت موثر و فرهنگ مشارکت پذیری با استفاده از عوامل تغییردهنده (مداخله‌گر) و بهره‌گیری از دانش رفتاری است.

فهرست مطالب
تغییر و نظریه های مرتبط
مفهوم تغییر
اهمیت و ضرورت تغییر در سازمان
الگوی تغییر لوین
الگوی هشت مرحلهای کاتر
مدل تغییر کوبلر- راس
مدل تغییر آدکار
مدل تغییر بکهارد
نقش مدیران در فرآیند تغییر
دیدگاه مدرن تغییر سازمانی
دیدگاه نمادین- تفسیری تغییر سازمانی
الگوی تغییر گالیاردی
دیدگاه پست مدرن تغییر سازمانی
پارادایم نیوتنی
پارادایم آشوب
مدیریت درآشوب و پیچیدگی
پنج ایده کلیدی برای مدیریت تغییر
پیشینه تحقیقات
پیشینه پژوهش در داخل کشور
پیشینه پژوهش در خارج از کشور
جمع بندی و ارائه چارچوب نظری


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 64

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط