دانلود تحقیق و مقالات رشته مدیریت با عنوان دانلود مقاله مدیریت و تعارض سازمانی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.
مدیریت و تعارض سازمانی
مقدمه
تعارض پدیدهای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمانها دارد. استفاده صحیح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان میگردد و استفاده غیر مؤثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان میشود. استفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که البته امروز به عنوان یکی از مهمترین مهارتهای مدیریت به شمار میآید. توانایی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقیت مدیران سازمانها نقش ارزندهای دارد. اگر تعارضها سازنده باشند، موجب بروز افکار نو و خلاق میشوند و زمینه تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم میسازند و در نهایت به مدیریت کمک میکنند تا به اهداف سازمانی خویش نائل آید.
مفهوم تعارض
در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، باهم خلاف کردن و اختلاف داشتن معنی شده است. رابینز در تعریفی میگوید: «تعارض فرآیندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی میکوشد تا به گونهای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد». وی توضیح میدهد که در این تعریف، مفاهیم ادراک یا آگاهی (Perception)، مخالفت(Opposition)، کمیابی (Scarcity) و بازدارندگی (Blockage) نشاندهنده ماهیت تعارض هستند. سایر وجوه مشترک تعریفهای واژه تعارض عبارت از مخالفت، نزاع، کشمکش، پرخاشگری و آشوب است.
فهرست مطالب
• مقدمه
• مفهوم تعارض
• جایگاه تعارض در مدیریت
• نظریه سنتی
• نظریه روابط انسانی
• نظریه تعامل
• تقسیم بندی تعارضات سازمانی
• ارزیابی منشأ تعارضات سازمانی
• مدیریت تعارض
• استراتژی ایجاد تعارض سازنده در سازمان
• ظهور مدیریت
• اولین مفاهیم مدیریت و تاثیرات آنان
• رویکردهای کلاسیک
• مدیریت سیستماتیک
• مدیریت علمی
• مدیریت اجرایی (اداری)
• روابط انسانی
• دیوانسالاری
• رویکردهای نوین
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 23
مطالب مرتبط