دانلود تحقیق طراحی بسته بندی
تأثیر تبلیغاتی:
تولید این محصول باعث گسترش brand آلفارومئو خواهد شد و با توجه به ماهیت ذاتی این محصول و حضور آن در شاخه پرطرفدار fashion می تواند تبلیغات مناسبی برای محصولات اصلی این کمپانی باشد و مارک آلفارومئو را سازنده محصولاتی مطابق مدروز معرفی کند و یک مکمل مناسب باری دیگر محصولات این کمپانی باشد.
–
بررسی بازار و مقدار نیاز:
بازار عطر و ادکلن، یک بازار پرسود جهانی می باشد و نسبت سود به سرمایه گذاری در آن مقدار قابل توجهی است و با توجه به خطور سایه خودروسازان در این بخش از بازار، لذا می توان نتیجه گیری کرد که این بازار گنجایش کافی برای حضور یک خودرساز دیگر با پشتوانه تاریخی کافی و شهرت مناسب را خواهد داشت.
–
۲- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»
۱-۲ تاریخچه محصول و بررسی ۱۲ پارمتر اصلی طرح.
تاریخچه آلفارومئو
داستان آلفارومئو از فرانسه آغاز می شود. تولید کننده اتومبیل Alexandre Darracg در حومه میلان یک کارخانه ساخت و قطعات مورد نیاز اتومبیلهای تک سیلندر و دو سیلندر خود را از فرانسه تأمین می کرد. موفقیت او به اندازهای که انظارش را داشت نبود و در سال ۱۹۵۹ کارخانه را به یک گروه ایتالیایی به نام Anonia Lombarda Fabbrica ( با نام اختصاری A.L.F.A ) فروخت.
در سال ۱۹۱۵ گروه ALFA با گروه Romeo متعلق به Nicola Romeo ادغام شد. و Nicola Romeo یک عاشق مسابقات و یک مهندس نابغه بود که محصولات کارخانه را تا حد یک حریف مقتدر جهانی ارتقاء دارد.
مدلهایی از کارخانه که شمع های آن از کنار و از بالا بودند راه را برای عرضه مدلها ۶ و ۸ سیلندر هموار کردند که طراحی آنها توسط Jano , Merosi انجام گرفته بودند. اولین پیروزی آلفا در مسابقات در سال ۱۹۲۰ بدست آمد و سپس در سال ۱۹۲۴ فاتح گراندپرسی فرانسه شد.
در طی سالها آلفارومئو همواره به عنوان یک کمپانی نوآور در زمینه مکانیک و همچنین طرحی استایل اتومبیل از موفقیتی جهانی برخودار گشته است.
–
سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی
ماشینهای تولیدی در معرض فروش عمومی قرار گرفتند و مردم نیز اطلاع اندکی در این مورد داشند اما با این حال مشتاق مسابقات سرعت از «motor car» بودند. ماجرای ورزشی این ماشین از سال ۱۹۱۱ آغاز می شود، یعنی هنگامی که فرانشی نی و رونزونی سوار بر دو مدل /۲۴ HP در نشیمن نمایش «تارگافلوریو» شرکت نمودند. تجربه در ابتدای امر زیاد راضی کننده نبود، اما این ماشین بوضوح توانست اشتیاق نسبتاً خوبی را ایجاد نماید.
سال تولید: ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۵
موتور: /۴ سیلندر خطی، و با موتوری از جنس چدن. ظرفیت موتور: ۱۹۴۴ سی سی، بازده نیرو: bhp40 در ۳۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر سرعت:/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
RL ارزانتر : این مدل که در نمایش «Paris Motor» در سال ۱۹۲۳ به نمایش درآمد، دارای چهار سیلندر بوده و بسیاری از قطعات آنرا می توان در موتور دو لیتری RL مشاهده نمود. اما با قیمت بسیار قابل قبول تری به بازار عرضه گردید. این مدل در سه نوع موجود می باشد، نرمال، اسپرت، و یکدست بطور کلی /۵۰ مدل از ماشین تولید می شوند. نوع RM اولین مدل ورزشی خود را در سومین نمایشگاه «Coppa delle ALP» در سال ۱۹۲۳ برای اولین بار به نمایش گذارد، که در جایگاه چهارم خودروهای دو لیتری، قرار گرفت آن هم پس از آنکه در مسابقه، سرعت تقریباً سه هزار کیلومتر را در سه مرحله طی نمود.
سال تولید: ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰
موتور: /۸ سیلندر خطی، /۴ بلوک از فولاد صفحه ای:
حجم موتور: ۱۹۸۷ سی سی – بازده نیرو: ۱۴۰ bhp (قدرت مفید موتور) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه: حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر برساعت. مدل ۲p نخستین ماشینی است که از سوی ویتوریو ژانویه سال ۱۹۲۴ طراحی گردیدند نخستین مدل آلفارومئو با هشت سیلندر و موتور سوپر شارژ /۲ کاربراتور که پس از کمپرسور قرار می گیرد به شمار می رود. این مدل که در کارگاههای پورتلو آماده سازی گردید، توانست در مسابقات سرعت /۲۰۰ مایلی و در پیچ Cremona به سال ۱۹۲۴ برنده بلامنازع پیست سرعت با متوسط سرعت بیش از ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت شده و مسابقه آزمایش سرعت را بطور متوسط تا /۱۹۵ کیلومتر بر ساعت کامل نماید. شرکت این مدل در مسابقات بین المللی گراند پریکس سال ۱۹۲۴ و ۱۹۲۵ موجب نخستین قهرمانی جهانی گردید که توانست طرح حلقه تاج گل را برای نشانه ماشین به ارمغان آورد. این نوع که یکی از بهترین ماشینهای گراند پریکس در دهه بیست به شمار می رفت، توانست آجر بنیادی را برای تولید همان آلفارومئو به ارمغان آورد. از میان شش مدل ساخته شده در آن سالها تنها دو مدل باقی مانده و می توان این دو نوع را در موزه آلفارومئو یافت نمود و این در حال است که مدل سال ۱۹۳۰ در موزه اتومبیل تورین دیده می شود.
سال تولید: ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷
موتور: /۶ سیلندر خطی، بلوک موتور از جنس چدن؛
حجم موتور: از ۲۹۱۶ تا ۳۶۲۰ سی سی؛ بازده نیرو: /۵۶ bhp در /۳۲۰۰ دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: /۱۱۰ تا /۱۳۰ کیلو متر بر ساعت.
–
زیبا بر روی جاده: (RL)
این مدل که از سوی مروسی در سال ۱۹۲۱ طراحی گردید، دارای موتوی /۶ سیلندر با متوازنگر وسوپاپ بالا و همچنین ترمز های جلوئی بود که می توانست ایجاد لرزش در هنگام ترمز گرفتن را حذف نماید. مدل پورتلو که به شکل اسپرت و معمولی ساخته شد، از سوی تولید کننده در رقابتها نیز بکار رفت، بویژه برای اهداف تبلیغاتی وارد رقابتهای ملی شده و توانست با تولید مدل ویژه خود در پیتهای مدور جاده ای، مسابقات تپه ای و با مسافت طولانی شرکت نماید. نتیجه آنکه مدل را می توانست موفقیتهای فراوانی را یکی پس از دیگری کسب نموده و موفقیت تجاری محصولات آلفارومئو تضمین نماید. یکی از مدلهای ویژه آلفارومئو که برای شرکت در مسابقه سرعت «Tagflotoio» به سال ۱۹۲۳ و ۱۹۲۴ طراحی گردید، توانست به متوسط سرعت بیش از /۱۷۵ کیلومتر بر ساعت در خلال /۱۰ کیلومتر دست یابد. مدلهای ۲۶۴۰ که در انواع متعددی ساخته شدند توانستند در سرتاسر جهان سفارش قبول نمایند.
–
مدل «Surveyor» (۱۸۷۲ تا ۱۹۶۵)
طراحی شده از ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۴؛ مدلهای طراحی شده: HP24 : 60/40HP؛ G.P.(1914) –۲۰/۱۵ HP(1915)-30/20HP
جوزپه مروسی که در سال ۱۸۷۲ در پباخنرا بدنیا آمد، وظیفه سنگین تولید ماشینهای پورتلو را در بازاری که هنوز بسیار دور از دست رس بود برعهده رفت. البته او انتخاب مناسبی برای این شغل بود: طرحهای وی منجر به تولید ماشینهای مؤثری گردید که توانست لذت رانندگی را به همراه آورد، که این امر در رقابتهای جاده ای و باز بدست آمد. در سال ۱۹۲۳ طراح این مدل نوع ۱P را پدید آورد، ماشینی با ظرفیت دو سرنشین که برای اولین بار در مسابقات گرندپریکس مونزا به نمایش درآمد اما به سبب تصادف مرگبار آن در طی مسابقه نیوستی جاده خویش را بر سر آن گذاشت و بدین سان تولید این نوع در بدو امر دچار توقف شد. ماشینهای جاده ای به مرز فروش خود ( مدلهای RL و RM) سخت بهتری داشتند.
–
فهرست
مقدمه ۱
بخش نظری مقاله: ۲
۱- شناسایی مسئله ۲
بررسی تحقیقات مشابه احتمالی (مکاتبات و مراجعه حضوری) ۵
نتیجه مصاحبه ۸
نتیجه پرسشنامه ۸
تأثیر تبلیغاتی: ۱۰
بررسی بازار و مقدار نیاز: ۱۰
۲- بررسی و شناخت «نمونه های موجود» ۱۱
۱-۲ تاریخچه محصول و بررسی ۱۲ پارمتر اصلی طرح. ۱۱
تاریخچه آلفارومئو ۱۱
سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی ۱۲
زیبا بر روی جاده: (RL) ۱۴
مدل «Surveyor» (۱۸۷۲ تا ۱۹۶۵) ۱۵
«شور و شوق» ۱۵
مانیاتی ۱۷۵۰: ۱۶
نخستین Quadrifoglio : ۱۶
«مدل HP 24» ۱۷
-پرنس سیام: ۱۸
شور و شوق: ۱۸
«مدل ۱۷۵۰ C6» ۱۹
«مدل C 1500»: ۲۰
ماشین ویژه ماسبقات جیولتیا: ۲۱
آلفارومئو ماشین مورد نظر خانمها: ۲۱
آلفامانیا: ۲۱
«مدل ۲۵۰۰ C 6» ۲۲
آخرین ماشین پیش از جنگ و نخستین ماشین پس از جنگ: ۲۲
مدل ۱۵۸ (آلفاتا): ۲۳
شور و شوق: ۲۵
آلفارومئو بعنوان یک سمبل موفقیت: ۲۵
لوگو (آرم) ۲۷
«پیکر تراشی با باد» ۲۹
یک افسانه ۳۶
مدل ۲۶۰۰ ۳۷
سبک آراسته و عالی ۳۷
مدل ۱۷۵۰ ۳۸
اتومبیلی با نامی فرخنده ۳۸
اتومبیلی متوسط جدید ۳۹
مدل Giulietta جدید ۴۰
جیولیا ۴۰
اشتیاق و جنون آلفا: ۴۲
مدل جیولتیا اسپرنیت ۱۶۰۰: ۴۲
آرمی از ۱۹۷۲ تاکنون ۴۳
هویت آلفارومئو ۴۴
یک آرم «فضایی» ۴۴
اتومبیل ورزشی زیبا و مجلل برای آینده ۴۵
«اتومبیل متوسط N با سبک آلفارومئو» ۴۶
افسانه دوباره زاده می شود. ۴۷
کارکرد استثنایی و قابلیت اعتماد کامل ۴۸
Passion ۴۹
اولین اتاق متوسط با دیفرانسیل جلو ۵۰
آرم تجاری جدید، سبک برنده ۵۱
مهارت فنی و سبکی در آستانه هزاره سوم ۵۳
مهمترین مدل خودرو مسابقاتی جدید ۵۵
مؤفقیتهای آلفا ۱۴۷ ۵۶
آلفارومئو در ۹۰ سالگی ۵۷
اجلاسیه ۲۰۰۱ ۵۷
افسانه GTA دوباره زنده می شود. ۵۸
Sports wogon سبک آلفارومئو ۵۹
اتاقک کوچک برای آینده ۶۰
ساختار و سبک یکسان با دو در اضافی ۶۱
« یک اتومبیل ورزشی محض دوباره حیات یافته و پرورش داده شد.» ۶۲
بررسی دوازده بارقه اصلی: ۶۴
بررسی ساختار فرمی محصولات: ۶۶
بررسی گشتالت عطر فراری: ۶۶
بررسی ساختمان گشتالت: ۶۶
B : بررسی عناصر گشتالت: ۶۷
بررسی گشتالت عطر JAGVAR (زنانه) ۶۸
بررسی ساختمان گشتالت: ۶۸
B: بررسی عناصر گشتالت: ۶۹
بررسی گشتالت عطر JAGVAR مردانه ۶۹
بررسی ساختمان گشتالت: ۶۹
B : عناصر گشتالت: ۷۰
بررسی گشتالت عطر LAMborghini مردانه ۷۱
A : بررسی ساختمان گشتالت: ۷۱
B: عناصر گشتالت: ۷۱
کاربرد استنیک: ۷۲
ادکلن فراری: ۷۲
کاربرد سمبلیک ۷۳
کاربرد استیتیک: ۷۴
ادکلن جگوار: ۷۴
کاربرد سمبلیک: ۷۴
کاربرد استنیک ۷۵
ادکلن لامبورگینی: ۷۵
کاربرد سمبلیک: ۷۵
تعریف جامع و مفید از استفاده گر محصول: ۷۵
۱-۳: مشخص نمودن هویت و موقعیت استفادگر: ۷۵
۲-۳- نیازهای فرهنگی ۷۶
۳-۳- نیاز روانی فرد: ۷۶
۳-۴- نیازهای جسمانی فرد: ۷۷
آسیبهای فیزیکی : ۷۷
بررسی آسیبهای احتمالی: (دست و سر) ۷۷
بررسی وجود شرایط عملکردی خطرناک (حین کار و یا هنگام استراحت محصول): ۷۸
هنگام استراحت ۸۰
آسیبهای روانی: ۸۰
بررسی ترکیببات عملکردی متناقض و یا هماهنگ: ۸۰
۲-۱-۲-۴-۳- امنیت ۸۱
شرایط استاتیکی: ۸۱
میزان ایستایی در صورت عدم عملکرد: ۸۱
تعداد وضعیت بحرانی نسبت به روند استفاده: ۸۱
۳-۱-۲-۴-۳- بهداشت ۸۲
مسائل بهداشتی در قبال انسان ۸۲
شناسایی وجود ساختارهای غیر مهم: ۸۲
تعرق بخش های در تماس انسان و کالا ۸۳
مسائل بهداشتی در قبال محیط: ۸۳
ایجاد آلودگی پس از استفاده: ۸۳
۴- آنالیز ساختار فنی (عملکرد فنی) ۸۴
۴-۴ بررسی مراحل مونتاژ محصول: ۸۵
۵-۴ مقاومت مصالح با توجه به فرم: ۸۵
۵- آنالیز روابط محیطی: ۸۷
فاکتورها و عوامل حاکم بر محیط: ۸۷
– محل عرضه محصول: ۸۷
نوع محیط مصرف و بررسی آن. ۸۸
میزان هماهنگی در محیط- انسان- محصول: ۸۸
تأثیرات محیط بر محصول: ۸۸
تأثیرات محصول بر محیط: ۸۸
آنالیز روابط اقتصادی ۸۹
بررسی عوامل حاکم بازار و اقتصاد: ۸۹
مطالعه بازار و عوامل حاکم آن: ۸۹
رقبای موجود در بازار: ۹۰
طراحی. تولید بازاریابی عرضه، تبلیغ، فروش و مصرف محصول ۹۲
تبلیغ و فروش و مصرف محصول: ۹۲
تبلیغات: ۹۳
میزان سرمایه گذاری برای تولید محصول: ۹۴
لیست بایدها: ۹۴
تاریخچه: ۹۷
ویژگیهای یک بسته خوب ۱۰۵
اصولی که باید در بسته بندی رعایت گردد. ۱۰۸
وظایف طراح بسته بندی ۱۱۲
ارگونومی یا رابطه بسته با انسان ۱۱۶
انبار کردن (فرم بسته در هنگام انبار کردن کالا) ۱۱۷
بسته بندی با ارزش اضافه ۱۱۷
مواد بسته بندی: ۱۱۸
استندهای تبلیغاتی ۱۱۸
بخاطر سپاری اشکال ۱۱۹
اشکال و معانی: ۱۲۰
تأثیر رنگ ۱۲۰
نقش رنگ در بسته بندی ۱۲۱
فرهنگ زمان، مکان و سن افراد، در انتخاب رنگ ۱۲۳
ارتباط رنگ و جنس محصول ۱۲۵
رابطه ظاهر و حالت فرآورده با رنگ ۱۲۵
کشش بصری رنگها ۱۲۶
کنتراست رنگها (تضاد) ۱۲۷
رابطه رنگ و فرم ۱۲۹
رابطه رنگ و وزن ۱۳۰
عواملی که اثرات مثبت رنگها را در اذهان بجای می گذارد: ۱۳۱
عوامل زیر در تشخیص یک بسته در محل فروش مؤثر می باشد: ۱۳۱
اثرات رنگ در روی شکل جعبه ۱۳۱
ارتباط رنگ و مزه ۱۳۲
رابطه رنگ و بو ۱۳۳
بازسازی انواع بسته بندیها: ۱۳۴
۱- بسته بندی های فلزی ۱۳۴
۲- بسته بندی های شیشه ای ۱۳۵
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 45
مطالب مرتبط