طرح درس و روش تدریس علوم سوم درس 14 از گذشته تا آینده
در این درس تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری و زندگی بشر یعنی روشهای نگهداری مواد غذایی آشنا شده، مسیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسد و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند و برای حل مسائل آن، راه حل پیشنهاد نمایند.
دانش آموزان در فرایند این درس میتوانند آنچه را که در مورد فناوری روشهای نگهداری مواد غذایی فرا گرفتهاند به سایر فناوریهای مورد استفاده در زندگی تعمیم دهند.
برای آموزش صفحه عنوانی ابتدا میتوانیم یک میوه یا صیفی تازه مانند کیوی آلبالو یا هویج را به دانش آموزان نشان دهیم و از آنها بپرسیم…
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ با روشهای نگهداری مواد غذایی آشنا شوند.
✅ مسیر تغییر و تکامل نگه داری مواد غذایی را در طول تاریخ بدانند.
✅ آنچه را که در مورد فناوری روشهای نگه داری مواد غذایی فرا گرفتهاند به سایر فناوریهای مورد استفاده در زندگی تعمیم دهند.
فرمت فایل: WORD , PDF
تعداد صفحات:
مطالب مرتبط