فایل تجربیات معاون آموزشی شماره 2 بصورت ورد و قابل ویرایش به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد فهرست مطالب در زیر آمده است. و بالای ۵۰ صفحه می باشد.
مقدمه :
اینجانب مدت سال است که به خدمت در آموزش و پرورش مشغول می باشم .در سال های اخیر به عنوان معاون آموزشی مشغول بکار شدم . هدف از این تحقیق بیان تجربیات مدیریتی و معاونتی خودم در پست معاونت می باشد . ابتدا اهمیت مدیریت و معاونت در مدرسه را در زیر بیان می نمایم .
مدرسه سازماني است كه مديريت و معاونت آن در تربيت تعداد زيادي از كودكان و دانش آموزان و شكل دادن شخصيت آن ها و حالت و نفوذ چشمگير دارد و هرگونه كوتاهي ، سهل انگاري و اشتباه او و همكارانش تأثيرات نامطلوب و زيان بار زيادي در رشد افراد وكل جامعه دارد . ترقي هر جامعه اي در گرو نوع و چگونگي فعاليتي است كه در مدارس انجام گيرد و اثر مديريت و معاونت به عنوان رهبر آموزشي در مدرسه را نمي توان ناديده گرفت و با ايجاد روحيه لازم براي ارائه همكاري در امر تعليم و تربيت ، ايجاد نظم مدرسه ، رعايت تصميم گيري ، برنامه ريزي و تشويق ، رتبه ، نظارت و كنترل و ارزشيابي و غيره بتواند افراد شايسته را تربيت و تحويل جامعه بدهد . بنابراين معاون در همه احوال قصد هدايت و خدمت به دانش آموزان ، همكاران را دارد . او در هر زماني سعي مي كند مشكلات و مسائل آن ها را حل كند . حل مشكلات و رسيدگي به امور همه شامل افراد داخل مدرسه و هم مشاغل مردم خارج از مدرسه يعني كل جامعه ، اوليا و تمام كسانيكه به نحوي با مدرسه ارتباط دارند مي شوندچرا كه معاون كسي است كه خوب اعتماد به نفس دارد اما به نفس اعتماد نمي كند :
– براي من حق مهمتر از حقوق است .
– در بين دانش آموزان بد نمي شناسم .
-هم راه نمايي می کنم هم چاه نمايي .
– بيشتر با تشويق معاوني مي كنم تا تنبيه
– دانش آموزان را به جاي آموزش و پرورش ،پرورش و آموزش مي دهم .
معاون بهترين باغبان براي گل هاي نو شكفته اميد است زنده و پايدار بماني و باغ پر طراوت پيوسته شكوفا بماند پس قدم ما استوار و محكم بدار و در هيچ لحظه ،لرزه برخود راه مده ،و در كوران راه مقاوم و صبور باش و نا ملايمات به انبيا تاسي كن و براي تاسي همواره باقي بمان و بر الگو بودنت ببال و سرافرازي كن و هرگز تو را شايد كه تربيت پرورش روان ها از راه بماني.
در این تحقیق سعی بر آن دارم تا گوشه ای از تجربیات خودم را در زمینه معاونت در مدرسه بیان نمایم .امید است مورد استفاده سایر همکاران قرار گیرد .
نکات کلیدی :
معاونت آموزشی ، وظایف ، تجربیات ، راهکارها
فهرست مطالب
مقدمه : 8
نکات کلیدی : 9
تعاریف مفاهیم کلیدی : 10
معاونت مدرسه : 10
تجربه چیست؟ 10
تعریف پیشنهاد 10
وظایفی که بنده به عنوان معاون آموزشی برعهده داشتم : 11
بیان تجربیات بنده در زمینه معاونت در مدرسه 13
تجربه 1 : چگونگی شناخت دانش آموزان وثبت سوابق انظباطی ودرسی آنها : 13
تجربیات مفید بنده وشیوه عملکرد موثر من در ارایه نمره انظباط 13
تجربه 2 : شیوه های تشویق دانش آموزان درمسایل گوناگون آموزشگاه که استفاده می کردم 13
تجربه 3 : نحوه برخورد بنده با دانش آموزانی که مقررات مدرسه را رعایت نمی کنند : 14
چند نکته : 14
تجربه 4 : تجربه های مفید درباره ارزشیابی ونظارت برکار همکاران 15
تجربه 5 : تجربه های مفید کنترل غیبتها وتاخیر دانش آموزان: 16
تجربه 6 : روش های مفید که برای زنگهای تفریح استفاده می کردم 17
تبیین تجربیات بنده به عنوان معاون آموزشی 17
تجربه های مفید درباره شیوه مناسب اجراء برنامه های آغازین 17
تبیین تجربه های مفید بنده درباره شیوه مناسب اجراء برنامه های آغازین 18
1- قراعت قرآن به شیوه های مختلف مانند 19
2-خواندن داستان ها ی کوتاه وآموزنده در برنامه های آغازین 20
3-خواندن اشعار دلنشین و اثر گذار در برنامه های آغازین 20
4-انجام حرکات نمایشی ورزشی توسط دانش آموزان مستعد 20
بیان نکات ویژه و کلیدی حاصل تجربیات بنده 22
1 – نقش بنده به عنوان معاون در مشاركت دانش آموزان در امور مدرسه 22
2 – نقش بنده به عنوان معاون در همکاری با والدین دانش آموزان 22
3 – نقش بنده به عنوان معاون در ايجاد نظم و انضباط : 23
4 – نقش بنده به عنوان معاون مدرسه در وضعیت بهداشتي مدرسه : 24
اقدامات خاص بنده به عنوان معاون آموزشی 25
بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل 25
چکیده اقدام خاص 25
بیان وضعیت 26
تعریف مفاهیم واصطلاحات: 27
یافته های علمی: 28
علل بي انضباطي دانشآموزان 28
الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند: 28
ب)علل مربوط به معلم 29
ج)علل مربوط به كلاس درس: 30
تأثير محيط عاطفي كلاس : 31
د)علل مربوط به خانواده: 31
ه)علل مربوط به روابط اجتماعي : 32
و)عوامل رواني : 33
پیشینه ی تحقیق: 34
گرد آوری شواهد1: 35
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل 36
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 37
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي 38
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 43
گردآوری اطلاعات (شواهد2): 43
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی: 44
ارائه الگو حاصل تجربیات بنده به عنوان معاون آموزشی : 45
1 – چگونه نظم و انضباط را در دانش آموزان نهادینه کنیم . 45
چگونه توانستم مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟ 47
توصیه و راهکارهای به سایر معاونین مدرسه حاصل تجربیات 50
توصیه ها و راهکارهای دیگر 52
نتیجه گیری : 54
منابع 55
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 55
مطالب مرتبط